14:46 , 1401/12/18
کد خبر: 000021561
بازدید: 1229
سونوگرافی «ایران»/ وضعیت یوز در هاله ای از ابهام

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان بیان کرد که برای تأیید بارداری یا عدم بارداری در "ایران"، نیازمند انجام سونوگرافی هستیم و بدون این ابزار دقیق نمی‌توانیم قطعیتی در این مورد داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار محیط زیست ایونا، در حین اعلام برنامه انجام سونوگرافی برای «ایران» در اواخر ماه اسفند، بهرامعلی ظاهری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان، اعلام کرد: سازمان محیط زیست اطلاع‌رسانی مربوط به وضعیت ژنتیکی افراد گونه یوز در کشور را بدون دلیل قابل قبولی، به‌صورت بایکوت تصمیم گرفته است.

وی افزود: جفت‌گیری موفق بین "ایران" و "فیروز" در تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ ثبت و تأیید شده است، اما برای تأیید بارداری یا عدم بارداری "ایران"، نیازمند انجام سونوگرافی هستیم و بدون این ابزار دقیق نمی‌توانیم قطعیتی در این مورد داشته باشیم. در صورتی که مجوز صادر شود، می‌توانیم ۴۵ تا ۵۰ روز پس از جفت‌گیری موفق، سونوگرافی را برای "ایران" انجام داده و بارداری آن را تأیید یا رد کنیم.

در ادامه، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان توضیح داد که انجام سونوگرافی برای «ایران» نیاز به بیهوشی دارد و تصمیم درباره این موضوع توسط کمیته تخصصی یوز وابسته است. او افزود که اگر کارشناسان، متخصصان و دامپزشکان مربوطه به این نتیجه برسند که باید سونوگرافی انجام شود، این عمل انجام خواهد شد.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید