08:05 , 1401/5/10
کد خبر: 000014692
بازدید: 2218
نکاتی درباره پارچه کرپ و شیوه خرید آن

پارچه کرپ یکی از پر استفاده ترین و پر طرفدارترین انواع پارچه است که از آن برای دوخت انواع لباس و حتی دکوریجات استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار مد و استایل ایونا، پارچه کرپ از آن دسته پارچه هایی است که اغلب مردم به خوبی آن را می شناسند و تشخیص می دهند چراکه انواع متعدد این پارچه و کارکرد آن باعث شده بسیاری از لباس ها با کمک این پارچه دوخته شوند و کپ پارچه ای مناسب برای دوخت و دوز انواع لباس باشد.

پارچه کرپ چیست؟

پارچه کرپ یکی از پرکاربردترین انواع پارچه است که مدل های بسیاری دارد. این پارچه را تا حدی می توان لوکس دانست. در گذشته در تولید آن  از ابریشم استفاده می شد اما حالا ممکن است ابریشم با مواد متعدد ترکیب شود و به همین دلیل در میان انواع پارچه های کرپ از پارچه های خیلی نازک و سبک تا انواع ضخیم آن موجود است.

 

با کرپ چه لباس هایی می توان دوخت؟

همان طور که اشاره شد این پارچه انواع بسیاری دارد که هر کدام از آنها برای دوخت لباسی خاص استفاده دارند اما در نهایت تنوع این پارچه ها به قدری زیاد است که می توان از آنها برای موارد متعددی از دوخت یک پیراهن ساده گرفته تا پرده و وسایل دکوری بهره گرفت. زنانه و مردانه هم ندارد و این پارچه برای هر دو جنس مورد استفاده قرار می گیرد. البته در اغلب موارد با توجه به جنس به نسبت لوکسی که این پارچه دارد، کرپ برای لباس های شیک تر و مجلسی تر استفاده می شود و مثلا برای دوخت لباس راحتی خانه کمتر پیش می آید کسی سراغ پارچه کرپ برود.

بیشتر بخوانید: انواع پارچه و پارچه های خنک تابستانی کدامند؟

هشدار به خریداران کرپ

اما نکته ای که در مورد پارچه کرپ باید جدی گرفت مربوط به زمانی است که شما می خواهید پارچه انتخاب کنید. تصور کنید برای دوخت یک لباس خاص سراغ خیاز می روید و او به شما می گوید برای دوخت آن لباس باید نوع خاصی از پارچه کرپ را خریداری کنید. با توجه به تنوع بسیاری که پارچه های کرپ دارند ممکن است شما در تشخیص دچار اشتباه شوید و گاه حتی فروشنده هم ممکن است اطلاعات درستی در این زمینه به شما ندهد. پس بهتر است موقع خریدهای این چنینی حسابی دقت کنید و مراقب باشید نوعی از کرپ را که لازم دارید به درستی خریداری کنید.

اصولی برای خرید پارچه کرپ

اما به هنگام خرید این پارچه باید به موارد دیگری نیز دقت کرد که برخی از این موارد در ادامه آمده است:

  1. موقع خرید کمی از پارچه را در دست خود جمع کنید. اگر چروک شد یعنی پارچه انتخابی شما کیفیت چندان بالایی ندارد.
  2. چک کنید پارچه انتخابی رنگ پس ندهد چرا که دراین صورت خیلی زود از سکه خواهد افتاد. برای این کار کافی است یک تکه پارچه رنگ روشن مرطوب را روی پارچه بکشید تا مشخص شود رنگ پس میدهد یا خیر.
  3. کمی پارچه را از طرفین با دست بکشید تا از استحکام آن مطمئن شوید. فقط مراقب باشید دراین کار آنقدر جدیت به خرج ندهید که پارچه پاره شود. حجم انتخابی پارچه برای این کار هم باید حجم کوچکی در میان انگشتان دست شما باشد.

بیشتر بخوانید: ارگانزا؛ پارچه ای لوکس برای لباس شب

انواع پارچه کرپ

شاید بیش از 100 نوع پارچه کرپ داشته باشیم که انواع کرپ با نوع مواد و روش بافت آن تعیین می‌شوند. در ادامه نام برخی از این انواع لیست وار آمده است:

-کرپ کش

-کرپ مازراتی

-کرپ بوردو

-کرپ پالرمو

-کرپ اوکیا

-کرپ پیچازی

-کرپ یونیکا

-کرپ مونتانا

-کرپ شرمن

-کرپ کتان

-کرپ فلورانس

-کرپ حریر

-کرپ زدفور

-کرپ کنزو

-کرپ مرویجت

-کرپ ژرژت

-کرپ غواصی

-کرپ موس

-کرپ فلورانس

-کرپ اسکاچی

-کرپ پشمی

-کرپ گاباردین

-کرپ باربی

--کرپ پشت ساتن

-کرپ پلی استر

-کرپ پفکی(حبابی)

-کرپ دیور

-کرپ خاویاری

-کرپ پلیسه

-کرپ موهر

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید