10:13 , 1401/4/11
کد خبر: 000013927
بازدید: 1924
ارگانزا؛ پارچه ای لوکس برای لباس شب

پارچه های ارگانزا برای لباس برای دوخت لباس عروس، لباس نامزدی و لباس شب استفاده می شود. جدای از این، پرده ها، لباس ها، انواع جواهرات و کیف، زیور آلات از پارچه های ارگانزا ساخته می شوند.

قیمت پارچه ارگانزا چقدر است؟ پارچه ارگانزا برای مانتو استفاده می شود؟ پارچه ارگانزا طرح دار چگونه است؟ پارچه ارگانزا ژاکارد را از کجا باید تهیه کرد؟ لباس مجلسی با پارچه ارگانزا، پارچه ارگانزا ساتن، پارچه ارگانزا ساده، پارچه ارگانزا هولوگرامی را از کجا باید تهیه کرد؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز  Ivna، پارچه ارگانزا یک پارچه نخی نازک و کم بافته است. این یک پارچه سبک وزن است. پارچه ارگانزا می تواند نیمه شفاف، شفاف یا حتی شفاف باشد. پس از بافت پارچه، یک فرآیند خاص تکمیل اسید روی آن انجام می شود و این یک فرآیند دائمی است. به لطف این فرآیند، سطح پارچه تا حدی جامد می شود، بنابراین ظاهری سخت تر و شفاف تر به پارچه ارگانزا می دهد. اگرچه اثر سختی را می توان با استفاده از الیاف مصنوعی تک رشته ای به جای پنبه به دست آورد، اما باعث افزایش هزینه بسیار بیشتر می شود.

کاربرد پارچه ارگانزا

از پارچه ارگانزا کجا استفاده کنیم؟

پارچه ارگانزا بیشتر در لباس، بلوز، گلدوزی، جواهر سازی و یا به عنوان لوازم جانبی استفاده می شود.

پارچه های ارگانزا برای لباس، دوخت لباس عروس، لباس نامزدی و لباس شب استفاده می شود. جدای از این، پرده ها، لباس ها، انواع جواهرات و کیف، زیور آلات از پارچه های ارگانزا ساخته می شوند. اگرچه پارچه ارگانزا بیشتر به عنوان پارچه نخی شناخته می شود، اما پارچه ارگانزا به صورت 100% PES  در بازار موجود است.

پارچه ارگانزا چه ویژگی هایی دارد؟

پارچه ارگانزا پارچه ای ظریف با ظاهری نازک، شفاف، کم بافت، براق یا رنگین کمانی است. به دلیل این ویژگی ها، استفاده از این پارچه در لباس عروس و لباس شب بسیار ارجحیت دارد. پارچه ارگانزا بیشتر روی پارچه هایی مانند توری ترکیب می شود. در پارچه ارگانزا مرغوب، نخ پود Ne:100 و نخ تار Ne:80 است. 

همه چیز درباره پارچه ارگانزا

چگونه پارچه ارگانزا تمیز کنیم؟

در هنگام تمیز کردن پارچه ارگانزا باید به نکات خاصی توجه کرد. حتی اگر با آب گرم شسته شود باید این شستشو با دست صورت گیرد. لباس ها باید در دانه های صابون حل شده در آب داغ خیس شوند و فرآیند شستشو با بالا و پایین بردن لباس انجام شود. ضمناً هنگام حرکت دادن پارچه نباید مالش انجام شود. هنگام شستشو با صابون، لازم است 2-3 بار شستشو انجام شود. همچنین لازم است در هنگام آبکشی از آب خیلی سرد استفاده نشود.

بیشتر بخوانید: چگونه لکه های لباس های رنگی را پاک کنیم؟

تا زمانی که پارچه ارگانزا در حال خشک شدن است، هرگز نباید آن را مستقیماً روی طناب آویزان کرد، باید آن را با آویزان کردن بر روی چوب لباسی خشک کرد و قبل از اینکه کاملاً خشک شود و در حالی که مرطوب است باید اتو آن هم با دمای متوسط انجام داد. این فرآیند را باید تا زمان خشک شدن ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اثر لباس سفید بر فشار خون

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید