09:16 , 1403/2/3
کد خبر: 000046015
بازدید: 1173
نماینده مجلس: از تعطیلی 5شنبه بنا به دلایلی عقب‌نشینی می‌کنیم

بنا به دلایل مختلفی باید شنبه دومین روز تعطیلات آخر هفته باشد. اگر پنج‌شنبه را هم تعطیل کنیم تنها کشوری در دنیا هستیم که پنج‌شنبه و جمعه تعطیل هستیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایونا به نقل از اقتصادنیوز ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»، با اشاره به مشخص شدن روز پنج‌شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات آخر هفته در کمیسیون اجتماعی مجلس‌ گفت: در خصوص روز دوم تعطیلات آخر هفته اختلاف وجود دارد.

مسائل اقتصادی باید تعطیلات آخر هفته جمعه و شنبه باشد. ما با عراق و عربستان مراوده زیارتی داریم. از سوی دیگر در برنامه هفتم آورده‌ایم که در سال ۳۳۰ هزار دانشجو باید به داخل کشور بیایند، اما در این راستا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها از لحاظ اداری می‌تواند مانع بزرگی باشد. بنابراین اگر حرف از توریست درمانی می‌زنیم که ظرفیت خوبی هم از لحاظ درمانی داریم، اگر حرف از توریست علمی می‌زنیم که در برنامه هفتم ماده‌ای در راستای دانشجو‌پذیری آوردیم، اگر حرف از گردشگری و گردشگری زیارت می‌زنیم، این موارد نیازمند این است که تعطیلات ما مانند سایر کشورهای اسلامی باشد.

این نماینده مجلس‌ تاکید کرد: بنابراین معتقدم چه در دولت و چه در مجلس، تحت صحبت‌هایی که آن را مرتبط با شرع و فرهنگ دینی ما می‌دانند؛ می‌خواهند پنج‌شنبه و جمعه را تعطیل کنند که به نظر من در اشتباه هستند. به نظر می‌رسد این موضوع در آینده درست می‌شود، اما ما به دنبال این هستیم برای اینکه این لایحه را از خوان مجلس، از خوان شخص رئیس مجلس و خوان دولت بگذرانیم یک قدم عقب‌نشینی تاکتیکی انجام دهیم و بگوییم دست دولت در انتخاب روز دوم تعطیلات آخر هفته باز باشد و بعد از تصویب بر دولت فشار می‌آوریم که دولت منطقی و با نگاهی که در برنامه هفتم برای توریست علمی، زیارتی و درمانی وجود دارد روز شنبه را به عنوان دومین روز تعطیلات آخر هفته انتخاب کند.

ابوترابی در خصوص زمان بررسی لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته در صحن علنی مجلس نیز گفت: به نظر می‌رسد لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته، هفته آینده به صحن مجلس بیاید.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید