05:37 , 1401/5/30
کد خبر: 000014886
بازدید: 2028
ماجرای پرت شدن یک زن از ون گشت ارشاد و توضیحات پلیس+فیلم

فیلم پرت شدن زنی از ون گشت ارشاد در سبزه میدان رشت روز گذشته به سرعت منتشر و به کرات بازنشر شده و به یکی از ویدوئوهای پربازدید روز تبدیل شد. ساعاتی پس از انتشار این فیلم مسئولان انتظامی استان گیلان نسبت به موضوع واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایونا، در ساعات اول این فیلم از سوی کاربران فضای مجازی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و انتقادات متعددی درباره آن صورت گرفت تا جایی که حتی برخی نمایندگان مجلس هم اظهار کردند باید هرچه سریعتر نتیجه ای برای رفتارهای دور از شان و انتظار گشت ارشاد در نظر بگیریم.

ماجرای پرت شدن یک زن از ون گشت ارشاد چه بود؟

روز گذشته(شنبه، 29 مرداد) فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن یک ون گشت ارشاد را در حال گذر از سبز میدان رشت نشان می داد که یکباره خانمی با حجاب نسبتا کامل و مانتویی بلند و پوشیده از آن پرتاب می شود. این ویدئو با این عنوان در فضای مجازی منتشر شد که ون گشت ارشاد یک خانم را به بیرون پرتاب کرده است.

اما در فاصله ای چند ساعته از انتشار این کلیپ، خبرگزاری ها مصاحبه ای از جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان منتشر کردند که در این مصاحبه مقام مذکور به این فیلم و انتشار آن واکنش نشان داده است. همچنین بطور همزمان فیلم ها و عکس هایی از زاویه ای دیگر منتشر شد که نشان می داد این زن داخل ون نبوده بلکه از پنجره آن آویزان شده بوده که با حرکت ون تعادل خود را از دست می دهد.

توضیحات نیروی انتظامی درباره داستان پرتاب شدن یک زن از ون گشت ارشاد

 جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان در ابتدا ارتباط این جریان با گشت ارشاد را رد کرده و  اظهار کرد: «با بررسی مستندات و تصاویر دوربین‌های محل حادثه مشخص است این شهروند خانم پس از حرکت خودرو پلیس، از پنجره خودرو در حال حرکت آویزان شده است.»

سرهنگ حسین حسن‌پور در توضیح بیشتر این ماجرا عنوان کرد: «در پی شکایت یکی از شهروندان به دلیل سوءاستفاده طرف مقابل از سانحه تصادف رانندگی چند روز گذشته و قصد اخاذی از وی، رسیدگی به ماجرا در دستور کار عوامل گشت انتظامی کلانتری ۲۲ رشت قرار گرفت.»

وی همچنین تاکید کرده که متهم این ماجرا حالت طبیعی نیز نداشته و پس از رویارویی با پلیس با استفاده از الفاظ رکیک قصد درگیری و فرار از دست مأموران را داشته که عوامل انتظامی حاضر در صحنه پس از هماهنگی نسبت به دستگیری وی اقدام کردند.

این مسئول انتظامی به وجود مستندات کافی و روشن بودن اصل ماجرا اشاره کرده و اینگونه عنوان کرده که خانمی که در این فیلم دیده شده قصد ممانعت از انتقال متهم به مقر انتظامی را داشته و تلاش کرده تا باعث خارج کردن فرد دستگیرشده از خودرو پلیس شود.

وی در توضیح بیشتر این موضوع گفت:« با توجه به محرز بودن تخلف متهم دستگیر شده و وجود شاکی خصوصی، پلیس ملزم به دستگیری و انتقال متهم به مقر انتظامی برای رسیدگی بیشتر بوده و قطعاََ مخالفت یا اصرار سایرین دلیلی بر عدم اجرای قانون نیست.»

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان همچنین صحبت هایی که در ارتباط با پرت کردن این خانم، از خودرو گشت مطرح می شود را کذب محض دانست و گفت: «با بررسی مستندات و تصاویر دوربین‌های محل حادثه مشخص است این شهروند خانم پس از حرکت خودرو پلیس، از پنجره خودرو در حال حرکت آویزان شده است.»

وی همچنین از برخی شبکه‌های اجتماعی که تنها با دیدن یک ویدئو از زاویه نامناسب بدون آنکه اقدام به بررسی اصل ماجرا کنند، پلیس را ناعادلانه قضاوت می‌کنند، اظهار کرد: «کارکنان پلیس موظف به برخورد صحیح و رعایت حقوق تمامی شهروندان هستند و پلیس در برقراری نظم و امنیت، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.»

البته برخی کاربران فضای مجازی نیز نسبت به اظهارات جانشین فرمانده انتظامی گیلان واکنش نشان داده و این سئوال را مطرح کرده اند که برای پیگیری شکایت های خصوصی و موضوعاتی مانند تصادف چرا باید از خودروی ون استفاده شده باشد؟ و اینکه چرا زمانی که این خانم از شیشه های ون آویزان بوده تلاشی برای جدا کردن او پیش از حرکت ون صورت نگرفته است؟

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید