08:01 , 1401/6/12
کد خبر: 000015099
بازدید: 1371
قاسم مکارم چرا و چگونه بازداشت شد؟/ ماجرای دریافت رشوه یورویی صحت دارد؟

اخیرا اخباری منتشر و مدعی شده اند که مشاور عالی وزیر راه سر قرار دریافت رشوه یورویی بازداشت شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر بازداشت مشاور عالی و بازرس ویژه رستم قاسمی منتشر شده و اینگونه عنوان شده است که قاسم مکارم شیرازی سر قراری که برای دریافت رشوه یورویی ترتیب داده شده بود دستگیر شده است.

آنطور که اعلام شده بازداشت این فرد از سوی ماموران وزارت اطلاعات صورت گرفته است.

قاسم مکارم کیست؟

همان طور که اشاره شد مکارم طی ماه های اخیر از سوی رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی دولت ابراهیم رئیسی به عنوان مشاور عالی و بازرس ویژه انتخاب شده بود.

برخی افراد از او به عنوان دست راست رستم قاسمی یا مرد در سایه وزارت راه یاد کرده اند.

طبق برخی اطلاعات منتشر شده وی متولد 1363 در شهرستان لامرد استان فارس است و درباره نسبت فامیلی او با یکی از مراجع تقلید روایت های متعددی وجود دارد.

از او با عنوان مشاور بین الملل شرکت بازرگانی پردیس بانک رفاه یاد شده است.

همچنین در زمان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری مسئولیت ستاد انتخاباتی رستم قاسمی بر عهده این جوان شیرازی بوده است که البته در این دوره در نهایت  رستم قاسمی از ادامه حضور برای انتخابات انصراف داد.

خبر بازداشت مکارم چقدر درست است؟

اگرچه چند روزی از انتشار خبر دستگیری مشاور عالی وزارت راه می گذرد اما تاکنون با وجود اخباری که در این زمینه منتشر شده مسئولی اقدام به تکذیب این خبر نکرده است.

نکته دیگر اینکه طی روزهای گذشته، ابراهیم رئیسی نیز در نشست خبری خود به مناسبت هفته دولت با سئوالی در زمینه گشت ارشاد برای مدیران و مسئولان مواجه شد و در پاسخ به این سئوال اینگونه عنوان کرد که این تیم هم اکنون نیز به رصد مدیران پرداخته اند و در مواردی که تخلفی صورت گرفته افرادی را برکنار کرده ایم که برخی از این موارد در حد معاون وزیر بوده است.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی دولت نیز اخیرا در گفتگو با ایسنا، بازداشت برخی مسئولان را بدون اینکه نامی از فردی بیاورد تائید کرده است.

رستم خان شفاف سازی کن

اما شاید برای مشخص شدن صحت این خبر پست هایی که برخی نمایندگان مجلس در فضای مجازی منتشر کرده اند، مستندتر باشد.

اخیرا اردشیر مطهری، نماینده گرمسار و آرادان در مجلس توئیتی منتشر کرده و در قالب آن ای خبر را تائید کرده و نوشته است: 

«شنیدید میگن مشاور عالی و بازرس ویژه رستم قاسمی بازداشت شد؟! ماموران وزارت اطلاعات، قاسم مکارم شیرازی را دقیقا سر قراری که برای دریافت رشوه به صورت یورو ترتیب داده بود، دستگیر کرده اند.از آن روز هم رستم قاسمی کمردرد گرفته،بستری شده. حالا کجا بستری شده نمی دونم.میگن دیگه،ما نمیگیم.»

وی همچنین در این فضا خواستار شفاف سازی رستم قاسمی شده و کدهای دیگری نیز داده است. در توئیت او آمده است: «رستم خان،شفاف سازی کن لطفا!

از آقازاده چه خبر؟

از جعفری و درویش زاده چه خبر؟

از تربتی و یوسف پورآذر درخصوص زمین های پردیس بومهن چه خبر؟»

واکنش رستم قاسمی به بازداشت قاسم مکارم

اما طی چند روزی که از زمان بازداشت مکارم می گذرد برخلاف آنچه مرسوم است هیچ اظهارنظر و واکنشی از سوی بالاترین مقام وزارت راه و شهرسازی یعنی رستم قاسمی صورت نگرفته است. در مقابل طی این روزها خبری از عدم حضور وی در محل کارش منتشر شد که بعدها از سوی دیگر دولتمردان اعلام شد این عدم حضور به دلیل بیماری وی و بستری شدنش در بیمارستان بوده است.

در این زمینه عکس هایی نیز از عیادت سخنگوی دولت با رستم قاسمی نیز منتشر شده است.

با این وجود در غیاب رستم قاسمی، توئیت علی جعفری، مدیرکل حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی در این زمینه را می توان به نوعی واکنش وزارت راه در نظر گرفت که وی در این توئیت از تخریب نیروهای انقلابی و ترجیح مخبران مفسد بر این افراد انتقاد کرده است.

 

 

 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید