09:27 , 1402/6/22
کد خبر: 000033219
بازدید: 1251
فرمول کاهش وزن با سرعت 2 برابر

این روش به شما امکان می‌دهد تا دو برابر سریع‌تر از روش‌های رژیمی کلاسیک کاهش وزن و بدون نیاز به انجام ورزش یا تغییرات چشمگیر در رژیم غذایی، وزن خود را کاهش دهید.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، نتایج تحقیق حاکی از این موضوع است که خوردن آهسته می‌تواند به افراد کمک کند تا دو برابر بیشتر وزن خود را کاهش دهند. طبق نتایج این تحقیق، جویدن هر لقمه غذا به مدت ۳۰ ثانیه منجر به کاهش وزن پنج پوندی شرکت‌کنندگان در این مطالعه در طی یک دوره ۶ ماهه شد. در مقابل، گروه کنترل که غذاها را با سرعت عادی می‌خوردند، شاهد کاهش حدود هشت پوند وزن بودند.

آهسته غذا بخورید! (کاهش وزن با سرعت 2 برابر)

متن اصلی تحقیق نیازی به انجام ورزش یا ایجاد تغییرات عمده در رژیم غذایی نداشت. این رویکرد آهسته غذا خوردن به دلیل اینکه زمان بیشتری را برای انتقال احساس سیری از معده به مغز فراهم می‌کند، موفقیت آمیز بود.

محقق اصلی این تحقیق اظهار داشت: "شما می‌توانید این روش آهسته غذا خوردن را به عنوان یک عادت مفید برای خود انتخاب کنید و تا آخر عمر از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید این رویکرد را به فرزندان خود آموزش دهید و آنان نیز به نوبه خود به فرزندان خود این مهارت را یاد دهند."

این تحقیق به صورتی بود که ۵۴ کودک در رده‌ی سنی ۶ تا ۱۷ سال شرکت کردند. آنها به این توصیه داده شد که هر لقمه غذا را به مدت ۳۰ ثانیه بجونند و همچنین یک ساعت شنی کوچک در اختیار آنها قرار داده شد تا زمان را کنترل کنند.

درباره این تکنیک، پروفسور پدرو کابرالز، یکی از محققان این تحقیق، توضیح می‌دهد که ساعت شنی مشابه یک بازی عمل می‌کند. وی اشاره می‌کند: "ما متوجه شدیم که کودکان از یکدیگر حمایت می‌کنند و اگر برخی از آنها ساعت شنی را فراموش می‌کردند، دیگران به آنها یادآوری می‌کردند."

فرمول کاهش وزن با سرعت 2 برابر

یک فرمول ساده برای کم کردن وزن

تنها دستور دیگری که در این مطالعه داده شد، نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا و اجتناب از تنقلات بین وعده‌های غذایی بود.

نتایج تحقیق نشان داد که کودکانی که به آهستگی غذا می‌خورند، در یک سال میان ۳ تا ۵ درصد از وزن بدن خود را از دست دادند.

این روش موثر است زیرا به مغز زمان بیشتری می‌دهد تا "احساس سیری" را دریافت کند. این اطلاعات که معده پر شده حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا به مغز برسد، اما بسیاری از افراد یک وعده غذایی کامل را سریعتر از این زمان می‌خورند.

دکتر روی پرز تامایو، یکی دیگر از محققان این تحقیق، توضیح می‌دهد: رویکرد ما برای جلوگیری از افزایش وزن تمرکز دارد و این تکنیک را به عنوان یک روش ساده، اقتصادی و آسان برای پیگیری توصیف می‌کند.

منبع: هلث 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید