06:34 , 1401/5/22
کد خبر: 000014804
بازدید: 1922
فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد 1401

اگر شما نیز برای استخدام هیات علمی دانشگاه آزاد علاقه مند هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا از جزئیات پذیرش و شرایط تعیین شده مطلع شوید

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna،  وزارت علوم و وزارت بهداشت هر ساله بنابر نیاز خود نسبت به جذب اعضای هیات علمی اقدام می کند. البته باید این را نیز در نظر داشت که دانشگاه آزاد نیز از این جریان مستثنی نیست و به طور جداگانه برای جذب اعضای هیات علمی در رشته ها و گرایش های مورد نظر با انتشار فراخوان، اقدام می کند. بنابر اطلاعات منتشر شده جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه های آزاد نسبت به وزارت بهداشت و وزارت علوم، بسیار طولانی تر بوده و حدود یک ماه برای به افراد علاقه مند برای ثبت نام در هیات علمی دانشگاه آزاد زمان داده می شود.

تاریخ ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد 1401

هر سال فرصتی جهت ثبت نام برای جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اعلام می شود این تاریخ توسط مرکز جذب و امور هیأت علمی این دانشگاه آزاد اعلام می شود. در سال 1401 افراد واجد شرایط می توانند برای پذیرش از تاریخ 15 فروردین 1401 تا 25 فروردین ثبت نام خود را انجام دهند. افراد باید بعد از تکمیل مدارک مورد نیاز خود در مدت زمان اعلام شده با مراجعه به سایت ساجد sajed.iau.ir ادامه مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند. 

در برخی موارد تاریخی نیز مجددا از سوی مرکز جذب و امور هیأت علمی این دانشگاه آزاد اعلام می شود تا افراد جامانده نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. 

دانشگاه آزاد - سازمان بین المللی دانشگاهیان - ISIC

نحوه ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد 1401

افراد علاقه مند به ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد 1401 تنها از طریق سامانه ساجد می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

  1. به سامانه جامع دانشگاه آزاد به نشانی sajed.iau.ir مراجعه کنید.
  2. وارد بخش “لیست رشته های مورد نیاز” شده و رشته آخرین مقطع تحصیلی خود را با رشته های ارائه شده، بررسی کنید. این نکته مهم را در نظر داشته باشید که اگر رشته گرایش تحصیلی شما با جداول گرایش های مورد نیاز دانشگاه تطابق نداشته باشد، انجام مراحل پایانی ثبت نام شما امکان پذیر نخواهد بود.
  3. اگر مطابقت اعلام نیاز استان ها با رشته تخصصی شما وجود داشت، از طریق منوی جذب هیات علمی، وارد بخش “ثبت نام” شوید.
  4. شرایط فراخوان را مطالعه و تایید کنید و روی گزینه “بعدی” کلیک نمایید.
  5. سپس کد ملی را وارد کرده و پس از بررسی سامانه، اطلاعات درخواست شده را وارد کنید. برای جلوگیری از هرگونه خطای احتمالی مجددا اطلاعات را چک کنید و پس از اطمینان از صحیح بودن آنها گزینه تایید را بزنید.
  6. روی گزینه “جذب اعضای هیئت علمی” کلیک کنید و گزینه “ثبت درخواست جدید” را انتخاب نمایید.
  7. در ادامه مراحل نام نویسی، اطلاعات مورد نیاز را وارد و فرم مربوطه را تکمیل گنید.
  8. در پایان نیز پس از پرداخت هزینه ثبت نام، نام نویسی شما قطعی شده و وارد لیست بررسی خواهد شد.

شرایط ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد 1401

مانند ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم و وزارت بهداشت برای استخدام در هیات علمی دانشگاه آزاد نیز دو شرایط عمومی و اختصاصی وجود دارد که در ادامه به انها خواهیم پرداخت. این نکته مهم را در نظر داشته باشید که اگر هر یک از شرایط نام برده شده را نداشته باشید ثبت نام شما نهایی نخواهد شد.

شرایط عمومی ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد 1401

  1. تابعیت رسمی جمهوری اسلامی ایران و تعهد به قانون اساسی کشور و رهبری
  2. آشنایی با احکام شرعی و شناخت محرمات و واجبات
  3. اعتقاد عملی به دین اسلام یا یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی
  4. سلامت کامل جسم و روح و عدم وجود نقص عضو موثر
  5. التزام به مقررات موجود در متن سوگند نامه
  6. اعتقاد عملی به فناوری برتر
  7. عدم سو سابقه منجر به محکومیت کیفری 
  8. عدم فعالیت های سیاسی غیرقانونی
  9. عدم اعتیاد به مواد مخدر
  10. مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه برای فارغ التصیلان آقا
  11. ارائه برگه معافیت تحصیلی برای دانشجویان دکتری

شرایط اختصاصی ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد 1401

  1. شرایطی که در ادامه به آن ها اشاره می شود، با توجه به مدرک داوطلبان، شرایط سنی و مرتبه مورد تقاضا متفاوت است.
  2. حداقل مدرک مورد نیاز برای جذب هیات علمی دانشگاه آزاد در تمامی رشته ها، دکتری تخصصی است.
  3. شرط سنی برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد حداکثر 30 و مدرک دکتری تخصصی حداکثر 40 می باشد. برای متقاضیان زیر گروه پزشکی با مدرک کارشناسی ارشد و دانشجویان دوره دکتری تخصصی حداکثر 35 سال سن و برای دارندگان مدرک دکتری تخصصی حداکثر 45 سال سن تعیین شده است.
  4. حداقل معدل داوطلبان برای استخدام در مقطع کارشناسی 14، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای 16 و دکتری تخصصی 17 در نظر گرفته شده است. ضمنا اگر متقاضی فارغ التحصیل دانشگاه های خارج از کشور باشد و طبق رتبه بندی سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رتبه آن مرکز علمی الف (ممتاز) باشد، مجاز به شرکت در فراخوان می گردد.
  5.  متقاضیان تنها حق انتخاب 3 استان را به عنوان محل خدمت خود دارند.
  6. جذب هیات علمی از خانواده شهدا و ایثارگران بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور صورت می گیرد و متقاضیان واجد شرایط هنگام ثبت نام در فراخوان، ملزم به بارگذاری مدارک و مستندات ایثارگری در سامانه جذب می باشند.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید