21:42 , 1402/9/30
کد خبر: 000038374
بازدید: 1234
علت تهوع در دوران بارداری

دانشمندان کمبریج پروتئینی خاص که از سوی جنین در حال رشد در بدن مادر ترشح می‌شود را عامل تهوع دوران بارداری اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا به نقل از یورونیوز، تحقیقات دانشمندان کمبریج نشان داده است که پروتئین خاصی به نام "جی‌دی‌اف۱۵" (GDF۱۵)، که توسط جنین در حال رشد در بدن مادر ترشح می‌شود، می‌تواند عامل اصلی تهوع صبحگاهی در دوران بارداری باشد. حدود ۷۰ درصد از زنان در این دوره از حالت تهوع و استفراغ رنج می‌برند.

تحقیقات نشان داده‌اند که سطح این پروتئین در بدن زنان باردار، به ویژه در سه ماهه اول بارداری، افزایش یافته و باعث بروز حالت تهوع می‌شود. این پدیده به نظر می‌رسد مختص مرحله اولیه بارداری باشد و با گذر زمان کاهش یابد.

پژوهشگران اعتقاد دارند که افزایش سطح این پروتئین ممکن است به مادران در مقابل مسمومیت و همچنین حفاظت از جنین در مقابل مواد سمی کمک کند. نتایج نشان داده‌اند که زنان بارداری که سطح بالاتری از این پروتئین دارند، کمتر به این هورمون واکنش نشان می‌دهند.

تحقیقات جدید این امکان را ارائه داده‌اند که شناخت این پروتئین می‌تواند به منظور کشف راهکارهای جدید برای درمان تهوع شدید در دوران بارداری منجر شود.

از جمله راهکارها ممکن است تزریق دوزهای کنترل شده از این پروتئین به افراد با سطح پایین آن باشد تا حساسیت آن‌ها به تهوع کاهش یابد. همچنین استفاده از پادتن‌ها برای مسدود کردن گیرنده‌های این پروتئین نیز می‌تواند به عنوان یک راهکار پیشگیری مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید