12:01 , 1402/4/12
کد خبر: 000027992
بازدید: 1562
طرز تهیه نان سیر در منزل

نان سیر را به خوشمزگی فست فودی ها در منزل درست کنید.

مواد لازم:

10 حبه سیر تازه،

۳۰۰ گرم پنیر پیتزای موتزارلا،

نمک به میزان لازم،

جعفری یا ریحان خشک به میزان لازم و ۳۰۰ گرم خمیر ساده یا نان تست را آماده کنید.

سپس برای تهیه خمیر، یک گلوله خمیر به اندازه ۳۰۰ گرم بردارید و با ورز دادن به آن تا پف خمیر بخوابد، آن را روی میز کار باز کنید و مشابه خمیر پیتزا در بیاورید.

برای تهیه مواد نان، حبه‌های سیر را پوست بگیرید و در دستگاه غذا ساز بریزید. یک سوم پنیر پیتزای موتزارلا را به حبه‌های سیر داخل دستگاه اضافه و به مدت یک دقیقه آن‌ها را مخلوط کنید تا کاملاً له شود.

سپس به مخلوط سیر و پنیر پیتزای مخلوط شده، کمی نمک اضافه کنید و آن را روی سطح خمیر بمالید. سپس باقی مانده پنیر پیتزا را روی آن بریزید و در صورت دلخواه کمی جعفری یا ریحان خشک روی پنیر بپاشید و سینی محتوی خمیر را داخل فر قرار دهید.

توجه داشته باشید که زمان پخت نان سیر حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است و باید زمان پخت را با توجه به دمای فری که در منزل دارید، تنظیم کنید.

در پایان مرحله پخت، حدود ۲ تا ۳ دقیقه شعله بالای فر را روشن کنید تا سطح نان سیر برشته و در اصطلاح گریل شود. بعد از این‌که نان سیر را از فر خارج کردید، به برش‌های مساوی تقسیم کنید.

برای دستیابی به نتیجه بهتر، سیر را با مقداری از پنیر پیتزا مخلوط کنید تا سیر به خوبی بر روی نان تست یا خمیر بچسبد و بعد از پخت از نان جدا نشود. همچنین، سعی کنید سه نوع مختلف پنیر پیتزا را با هم مخلوط کنید و تنها از یک نوع پنیر پیتزا استفاده نکنید تا طعم بهتری به غذای شما بدهد.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید