11:00 , 1402/4/14
کد خبر: 000028172
بازدید: 1600
طرز تهیه فالوده کرمانی در ۳سوت!

امروز قصد داریم روش تهیه فالوده کرمانی را با هم یاد بگیریم، که یکی از بهترین دسرهای خنک تابستانی است.

به گزارش ایونا، این دسر با شربت خنک و دانه‌هایی شبیه فرشته‌های کوچک درون آن، می‌تواند حال و روح آدم را در یک عصر گرم تابستانی جا بیاورد.

ابتدا برای تهیه شربت، آب و شکر را در یک قابلمه بریزید و آن را به جوش بیاورید. پس از حل شدن شکر، گلاب یا عرق دلخواه‌تان را اضافه کرده و هم بزنید. بعد از چند جوش ریز، آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید سرد شود.

حالا به تهیه دانه‌های فالوده می‌پردازیم.

نشاسته گل را در یک پیمانه آب سرد قرار داده و خوب هم بزنید تا باز شود. در یک قابلمه، 4 پیمانه آب را بریزید و نشاسته را به آن اضافه کنید. روی حرارت ملایم هم بزنید تا بوی خامی نشاسته گرفته و یکدست شود. این مرحله ممکن است 15 تا 20 دقیقه طول بکشد. بعد از پخت، قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید محتویات آن خنک شود.

در یک کاسه بزرگ، آب و یخ بریزید. حتما باید یخ‌های بزرگ را جدا کنید تا نشاسته بر اثر برخورد به یخ شکل خود را از دست ندهد. یک آبکش فلزی را که قطر سوراخ‌های آن به اندازه یک چوب‌کبریت باشد، به کمک یک نفر دیگر در ارتفاع 50 تا 60 سانتی‌متری کاسه آب و یخ قرار دهید. حالا وقت ریختن آب و نشاسته حل شده درون آبکش است. به کمک یک قاشق یا لیسک، نشاسته حل شده را روی دیواره آبکش بکشید تا نشاسته‌ها از منافذ آن شبیه دانه‌های کوچک درون کاسه آب و یخ بریزد. کاسه را برای 15 دقیقه در یخچال بگذارید تا دانه‌های فالوده شکل بگیرند. بعد آن را آبکش کنید و آب‌اضافی را دور بریزید.

حالا شربت سرد را به دانه‌های فالوده اضافه کنید و آن را برای 3 ساعت در یخچال بگذارید تا خنک و خوشمزه شود و دانه‌های فالوده کاملا با شربت آمیخته شوند. پس از گذشت این مدت، فالوده کرمانی آماده سرو و لذت بردن است.

بهتر است فالوده کرمانی را در لیوان‌های شفاف و با پایه بلند سرو کنید و روی آن یک دانه فالوده و کمی نعناع خشک شکلاتی ریز شده را بریزید. این دسر را می‌توان با یک قاشق یا قاشق‌چنگال سرو کرد.

با این روش ساده و لذیذ، می‌توانید در خانه فالوده کرمانی خوشمزه و خنکی تهیه کنید و با خانواده و دوستانتان به اشتراک بگذارید. این دسر در تعطیلات تابستانی و جشن‌های خانوادگی همیشه مورد پسند واقع می‌شود.

 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید