19:49 , 1403/1/31
کد خبر: 000045798
بازدید: 1238
شوک جدید به بازار خودرو

با توجه به افزایش چشمگیر قیمت خودروها در بازار آزاد از ابتدای سال ۱۴۰۳، به نظر می‌رسد که به زودی قرار است قیمت کارخانه‌ای خودروها نیز افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا به نقل از گسترش نیوز، در لیست جدیدترین قیمت‌های منتشر شده توسط ایران خودرو برای فروردین ۱۴۰۳، افزایش قابل ملاحظه‌ای در قیمت خودروهای این شرکت مشاهده می‌شود. اما منتظر بمانید تا خودروها در بورس معامله شوند و قیمت نهایی تعیین شود تا بتوان قیمت جدید محصولات خودروسازان داخلی برای سال ۱۴۰۳ را مشخص کرد. در این لحظه، انتظار می‌رفت که دولت به موقتی اجازه افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها را ندهد. 

اما در اخبار جدیدتری که منتشر شده‌اند، شایعاتی به چشم می‌خورد که نشان می‌دهد تحقق این پیش‌بینی بسیار بعید به نظر می‌رسد. بنابراین، ممکن است افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها در آینده نزدیک به وقوع نپیوندد.بنا بر شایعه جدیدی که این روز‌ها طرح شده، به‌زودی قیمت کارخانه‌ای خودرو‌های داخلی تا ۲۰ درصد و قیمت کارخانه‌ای خودرو‌های مونتاژی تا ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت. گفتنی است، احتمال افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو در شرایطی قوت گرفته که از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا امروز، قیمت خودرو در بازار آزاد، روندی کاملا صعودی داشته است.

وضعیت بازار آزاد به‌نحوی است که در کمتر از یک ماهی که از آغاز سال نو گذشته، قیمت برخی مدل‌های محبوب داخلی به یک میلیارد تومان نیز رسیده است. با این وضعیت، پیش‌بینی می‌شود که تداوم این روند و افزایش نوسانات رو به بالای نرخ ارز، بتواند قیمت خودرو‌های داخلی بیشتری، از جمله پژو پارس را نیز به یک میلیارد تومان برساند.

طبعا در چنین وضعیتی، مطرح شدن احتمال افزایش قیمت ۲۰ درصدی خودرو در آینده نزدیک نیز خود می‌تواند شوک دیگری به بازار آزاد باشد و قیمت‌ها را بیش از آنچه که هست در روند صعودی قرار دهد.

در پایان لازم به ذکر است که این موضوع فعلا در حد یک شایعه مطرح شده و نمی‌توان آن را به‌طور قطعی تایید یا تکذیب کرد. پس باید فعلا صبر کنیم و ببینیم آیا افزایش ۲۰ درصدی قیمت خودرو‌های داخلی طی روز‌های آینده به واقعیت می‌پیوندد یا خیر.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید