18:45 , 1402/9/10
کد خبر: 000037192
بازدید: 1701
سیستم لاغری دائمی pss

در صورت سودمند نبودن رژیم لاغری چینی، کره ای، فرانسوی و ایرانی می توانید با استفاده از رژیم لاغری ارتش آمریکا وزن خود را کاهش دهید. این رژیم معروف با نام pss شناخته شده و در کوتاه ترین زمان سبب تناسب اندام و لاغری می شود. 

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، در روش لاغری pss قوانین و مقرراتی وجود دارد، باید به مدت سه روز فقط غذاهای کم کالری مصرف شود. بعد از 72 ساعت فرد می تواند وعده های غذایی معمولی را میل کند و به زندگی عادی خود برگردد. رژیم لاغری پی اس اس بر سرعت متابولیسم و تجزیه چربی ها تاثیر زیادی دارد. در این مقاله به شکل تخصصی این روش لاغری به همراه نتایج آن برای شما توضیح داده می شود. 

رژیم لاغری pss چیست؟

روش لاغری pss به عنوان بهترین رژیم کاهش وزن محسوب می شود که شرایطی را برای لاغری و کاهش وزن شما فراهم می سازد. در این روش تمرکز بر خوردن غذاهای فرآوری نشده و کامل بوده و پرهیز از خوردن چربی های ناسالم و نوشیدنی های شیرین است. این رژیم لاغری نسبت به سایر رژیم ها، مواد مغذی بیشتر و کالری کمتری دارد. 

در این روش باید به علائم گرسنگی و سیری خود توجه داشته باشید، به طور آگاهانه تری غذا بخورید. باید در رژیم لاغری pss از پرخوری بپرهیزید که دلیل اصلی افزایش وزن شما است. در طول این رژیم باید به برنامه ورزشی و غذایی خود اهمیت بدهید و کاملا به آن متعهد باشید. 

با این رژیم فوق العاده می توان در حدود یک هفته، 4 کیلو وزن کم کرد. در این نوع رژیم باید مصرف کربوهیدرات و چربی را کم کرد و مقدار قابل توجهی پروتئین مصرف کنید.

روش ( pss) در دنیا به عنوان یکی از سریع ترین روش ها برای لاغری شناخته می شود. با وجود اینکه رژیم لاغری موردنظر وزن شما را خیلی سریع کم می کند اما باید مقداری احتیاط کنید، زیرا این رژیم لاغری ممکن است با بدن افرادی سازگار نباشد. 

برای انجام رژیم لاغری pss ابتدا با مربی ورزشی یا متخصص تغذیه مشورت کنید. در سه روز اول بهتر است روزانه تقریبا 1000 الی 1400 کالری مصرف کنید. در میان رژیم های لاغری کم کالری،  روش لاغری pss بهترین گزینه است. 

​​​​​​دلیل مناسب نبودن رژیم لاغری pss برای برخی افراد چیست؟

با در نظر گرفتن شاخص توده بدنه خود یا متابولیسم می‌توانید بهترین نوع رژیم لاغری را انتخاب کنید، در این صورت نتیجه بهتری از رژیم خود می گیرید. پژوهش‌ها و تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم‌های سریع لاغری اثر طولانی مدت نداشته و به شکل موقت بر کاهش وزن اثر می‌گذارند. 

در روش موقت لاغری، در زمان کوتاه وزن بسیاری کم کرده اما بعد از مدتی به حالت اول برمی گردید. به همین خاطر روش لاغری سریع pss برای همه گزینه خوبی نیست. افرادی که به چاقی شدید مبتلا هستند، برای کاهش وزن شدید قبل از عمل جراحی می توانند از رژیم لاغری pss استفاده کنند. 

کاهش 4 کیلو وزن در مدت 7 روز توسط مربیان ورزشی و متخصصان تغذیه تایید نشده است، ولی کاهش همین مقدار وزن با رژیم غذایی سالم و انجام تمرینات ورزشی در یک ماه عالی است. 

در رژیم لاغری pss چه مواد غذایی مصرف کنیم؟

در این رژیم لاغری موثر باید از مواد غذایی چربی سوز و کم کالری استفاده کرد، این مواد تا حدودی چربی، پروتئین و کربوهیدرات بدن را تامین می کنند.

مصرف مواد غذایی کم کالری در این رژیم سبب کاهش اشتها و احساس سیری در فرد می شود. تعدادی از مواد غذایی مناسب برای مصرف در روش لاغری pss عبارت اند از: چای، قهوه، گریپ فروت، موز، سیب، نان گندم کامل، کره بادام زمینی، تخم مرغ، ماهی تن، هات داگ، گوشت، لوبیا سبز، بستنی وانیلی، کلم بروکلی کوچک و هویج 

​​​​​​فواید رژیم لاغری pss

  • لاغری در بازه زمانی کوتاه 

افرادی که می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان ممکن با این رژیم لاغری به تناسب اندام برسند باید تحت نظر پزشک متخصص باشند. مربی یا متخصص تغذیه ابتدا به بررسی شاخص توده بدنی فرد پرداخته و سپس بازه زمانی معینی را برای لاغری او مشخص می‌کند. 

  • دستورالعمل ساده 

​​​​​​در رژیم لاغری pss می توان آسان ترین مواد غذایی را برای هر وعده خود آماده کرد. غذاهای کم کالری موجود در این روش، به راحتی پخته می شوند و برای افرادی که مشغله کاری دارند، بهترین روش است. 

  • رژیم غذایی قابل تحمل و ساده 

در این نوع روش لاغری، ضعف و خستگی یا گرسنگی شدید را احساس نخواهید کرد و بهترین رژیم سریع لاغری می باشد که به بدن فشاری وارد نمی کند. می توانید در سه روز اول از سبزیجات و میوه‌ها استفاده کنید، همچنین برای تامین مواد مغذی در رژیم غذایی خود حبوبات و غلات را مصرف کنید که مانع گرسنگی می شوند. 

  • حفظ توده عضلانی

به خاطر اینکه در روش لاغری pss از مواد غذایی پروتئینی بیشتر از سایر مواد مغذی استفاده می شود، توده عضلانی شما حفظ خواهد شد. با مصرف پروتئین در رژیم موردنظر، انرژی شما برای انجام فعالیت های روزانه تامین شده و احساس سیری دارید‌. 

سیستم لاغری دائمی pss

راه حل های مناسب برای رژیم لاغری pss

بیشتر افرادی که از این روش برای لاغر شدن استفاده می کنند، نمی توانند 

بسیاری از افراد به خاطر سریع لاغر شدن در این روش، وسوسه می شوند که از رژیم لاغری pss برای رسیدن به تناسب اندام در بازه کوتاه مدت استفاده کنند. برای اینکه در این رژیم لاغری به نتایج بهتری برسید بهتر است تمام راهکارهای زیر را در کنار آن انجام دهید که به شرح موارد زیر است:

  • تمرینات ورزشی آرام و پیوسته

​​​​​با انجام تمرینات قدرتی یا آرام ورزشی در روش لاغری pss می‌توانید سوخت و ساز خود را بالا برده و به نتیجه بهتری برسید. وزن افرادی که در این نوع رژیم به طور پیوسته ورزش می‌کنند، در یک حالت ثابت و پایدار باقی مانده و سریعتر به تناسب اندام خواهند رسید. با این فعالیت‌های ورزشی اضطراب و استرس از شما دور می شود. برای لاغری و تقویت آمادگی جسمانی بهتر است به شنا، پیاده‌روی و سایر تمرینات هوازی بپردازید. 

  • ​​​​تغذیه سالم 

در رژیم لاغری pss ابتدا تمام مواد غذایی پرکالری را کنار بگذارید و به مصرف مواد غذایی سالم که سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند، بپردازید. بهتر است فرد خوردن سبزیجات، میوه و چربی‌های سالم مانند روغن زیتون را جایگزین غذاهای پرچرب کند. 

  • کنترل کردن استرس

استرس بیش از حد سبب چاقی و اضافه وزن می‌شود، اگر فردی استرسی هستید بهتر است برای کاهش آن از روش‌های مختلف استفاده کنید. یوگا و انجام تمرینات مدیتیشن بهترین گزینه برای کاهش استرس هستند. 

  • خواب کافی 

​​​​​​برای نتیجه گرفتن سریع‌تر در روش لاغری pss سبک زندگی خود را تغییر دهید. برای این کار حداقل ۸ ساعت به صورت روزانه بخوابید تا شرایط لازم برای تجزیه چربی‌ها و عضله سازی در بدن شما فراهم شود. 

  • دریافت مشاوره

​​​​​​​​​​​​​​مهمترین و بهترین نکته در رژیم لاغری pss، دریافت مشاوره از سوی مربی ورزشی یا متخصص تغذیه است. اگر به طور خودسرانه شروع به انجام این روش برای لاغری کنید، بدن شما بسیار ضعیف شده یا وزن تان خیلی سریع به حالت اولیه باز می گردد. 

معایب رژیم لاغری pss

  • کمبود ویتامین در رژیم غذایی

​​​​​​​در این رژیم مصرف انواع ویتامین‌ها، چربی و کربوهیدرات کاهش پیدا کرده و به جای آن پروتئین بیشتری مصرف می‌شود در نتیجه افرادی که به کمبود ویتامین مبتلا هستند با این رژیم بسیار ضعیف خواهند شد.

با مصرف ویتامین‌های مختلف در رژیم غذایی سموم بدن دفع شده و سلامت بدن تضمین خواهد شد؛ بنابراین در این رژیم غذایی باید تمام ویتامین‌ها و مکمل‌های لازم دریافت شود تا متابولیسم و عملکرد بدن مختل نشود. 

  • افزایش فشارخون

​​​​​​​مواد غذایی حاوی نمک در رژیم لاغری pss مصرف می‌شود که ممکن است فشار خون افراد را بالا ببرد. هات داگ، پنیر و کره بادام زمینی در این روش لاغری دارای چربی اشباع شده و نمک فراوان هستند. برای سلامتی خود در این روش از مواد غذایی فرآوری شده یا پرنمک استفاده نکنید. 

  • افزایش قند خون

​​​​​​​به جای مصرف بستنی وانیلی که قندخون شما را افزایش می دهد، بهتر است از غلات یا میوه های شیرین استفاده کنید که سالم تر هستند.

​​​​​​​سیستم لاغری دائمی pss

آیا با وجود رژیم لاغری pss می توان ورزش کرد؟

در 72 ساعت اول که فرد کمتر از 1400 کالری در روز مصرف می کند، قادر به انجام فعالیت های شدید ورزشی نیست. برای همین توصیه می شود تحت نظر یک پزشک متخصص این رژیم را شروع کنید تا بدن شما آسیب و ضرری وارد نشود. پزشک میزان متابولیسم و شاخص توده بدنی شما را در نظر گرفته و با توجه به آن بهترین رژیم لاغری را توصیه خواهد کرد. 

همچنین می توانید با گنجاندن مواد مغذی کم کالری انرژی خود را برای فعالیت های ورزشی بالا ببرید و با ورزش کردن سریع تر لاغر شوید. 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید