14:57 , 1402/9/1
کد خبر: 000036708
بازدید: 1224

فرزین:

سود بانکی تغییر نمی‌کند

رئیس کل بانک مرکزی در مورد اصلاح نرخ سود سپرده توسط شورای پول و اعتبار اظهار کرد: سود بانکی تغییر نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، محمدرضا فرزین، در حاشیه نشست هیأت دولت، اعلام کرد که تغییرات اساسی در مجوز صرافی‌ها به منظور نظارت بیشتر از سوی بانک مرکزی انجام شده است و قوانین و مقررات جدیدی در زمینه تأیید صرافی‌ها به زودی اعلام خواهد شد. رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین اهمیت مسیر مبادلات بانکی بین ایران و عربستان را برای تسهیل‌گر روابط اقتصادی دو کشور بیان کرد و اظهار کرد که نتیجه مذاکرات بانکی بین دو کشور به زودی اعلام خواهد شد.

در مورد اصلاح نرخ سود سپرده از سوی شورای پول و اعتبار، فرزین تأکید کرد که نرخ سود سپرده تعیین شده است و بانک‌هایی که از مقررات بانک مرکزی خارج می‌شوند، متخلف هستند و پرونده‌های آن‌ها توسط کمیته انضباطی بررسی می‌شود. او افزود که دولت هیچ نیتی برای تغییر در سود بانکی ندارد.

در خصوص قانون جهش مسکن، وی اعلام کرد که در جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیس‌جمهور، تصمیم به بررسی موضوع شده و تصمیم گرفته شده است که بانک‌هایی که به افراد معرفی شده از سوی سامانه وزارت راه وام پرداخت نکرده‌اند، مورد جریمه قرار گیرند. اما او تأکید کرد که اگر فردی به بانک معرفی نشده یا سامانه راه‌اندازی نشده باشد، جریمه کردن این بانک‌ها ممکن نیست.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید