13:35 , 1402/9/9
کد خبر: 000037149
بازدید: 1616
زیره و زنیان برای لاغری

زیره و زنیان برای لاغری موثر است؟ برای لاغری چکار باید کرد؟

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا،  میوه‌های گل خراطین یا گیاه آجواین ( ajwain )، دانه های گیاه زنیان هستند که طعم تلخ و تندی دارند‌‌. عطر و طعم زنیان شبیه به آویشن و ظاهر آن همانند زیره است. اکثر افراد امروزه به شکل پودر و دانه از گیاه پرخاصیت زنیان برای کاهش وزن استفاده می‌کنند. 

در چند سال اخیر لاغری شکم با زیره بسیار توصیه شده است. متخصصین تغذیه برای افراد چاق و دارای مشکلات گوارشی، مصرف زیره را تجویز می کنند. استفاده منظم از ادویه پرخاصیت زیره سبب لاغری و کاهش وزن می شود. ​​​

زیره و زنیان برای لاغری

خواص زیره برای لاغری

در رژیم‌های لاغری یکی از ادویه‌های بذری پرمصرف، زیره می باشد. دانه های زیره پرخاصیت و بسیار کم کالری بوده و مصرف آن متابولیسم و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. با استفاده از زیره به دلیل فیبر زیاد، میزان اشتهای فرد کمتر شده و در طول روز غذای کمتری مصرف می کند. 

افرادی که از زیره برای لاغری استفاده می‌کنند، نه تنها لاغر شده بلکه سطح قند و کلسترول خون آنها نیز کاهش می یابد. برای اینکه مصرف زیره سبب لاغری شما شود، رژیم غذایی خود را کنترل کنید و از خوردن غذای پرچرب بپرهیزید. 

کدام نوع زیره برای لاغری بهتر است؟

لاغری سریع با زیره سبز واقعیت دارد، یکی از پرخاصیت‌ترین ادویه‌ها برای کاهش وزن به شمار می‌رود. برای لاغری مصرف زیره بهترین بوده، علاوه بر آن سلامتی شما را تضمین خواهد کرد. زیره سبز نسبت به نوع سیاه رنگ آن، اندازه درشت تری داشته و خاصیت آن برای لاغری بیشتر است. 

با مصرف زیره سبز، سوخت و ساز بدن بیشتر شده و کالری بسیار زیادتری سوزانده می‌شود. مقدار کالری دانه‌های زیره سبز بسیار کم بوده و با مصرف آن متابولیسم بدن زیادتر شده، در نتیجه میزان کالری مصرفی شما در روز بیشتر می شود. 

برای کاهش وزن می‌توانید از هر دو نوع زیره سیاه و زیره سبز در رژیم غذایی خود به عنوان ادویه یا دمنوش استفاده کنید، هر دو مفید هستند. برای اینکه زیره سبب لاغری شود، حتما آن را به شکل ناشتا مصرف کنید. 

آیا مصرف زیره موجب لاغری شکم و پهلو می شود؟

از قسمت‌های بدن که در جذب چربی بسیار مستعد بوده، پهلوها و شکم هستند. رفع چربی‌های این ناحیه از بدن سخت‌تر از قسمت‌های دیگر بوده اما با مصرف زیره امکان پذیر است. با داشتن یک رژیم کم کالری و مصرف منظم زیره می‌توانید چربی‌های پهلو و شکم را کاهش داده و به طور یکپارچه چربی سوزی در بدن داشته باشید. 

زیره و زنیان برای لاغری

خواص زنیان در لاغری

لاغری و کاهش وزن از مهمترین ​​​​​​و محبوب‌ترین خواص گیاه زنیان محسوب می‌شود. در دانه‌های زنیان مقادیر زیادی فیبر وجود داشته که میزان سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. این گیاه از طریق پر کردن حجم معده میزان اشتهای فرد را کاهش داده و سبب می شود در طول روز پرخوری نکند. این دانه‌های پرخاصیت و کوچک حرکات روده را تحریک کرده و خاصیت ملین دارند، به همین خاطر وزن فرد با مصرف منظم آن کاهش پیدا می‌کند. 

با استفاده از زنیان و مصرف منظم آن سوء هاضمه برطرف شده و معده به طور کامل تقویت می‌شود، بنابراین مواد غذایی بهتر جذب بدن شده و فرد لاغر می‌شود. فیبر فراوان دانه‌های زنیان سبب شده است که در اکثر رژیم‌های لاغری از این گیاه پرخاصیت به صورت روزانه استفاده شود. 

افراد برای کاهش وزن می توانند از زنیان به شکل عصاره، عرق، پودر و دانه استفاده کنند که تاکنون در لاغری نتایج شگفت انگیزی داشته است. 

خواص عرق زنیان برای کاهش وزن

برای هضم بهتر غذا می‌توانید از دانه‌های زنیان یا عرق آن استفاده کنید. چربی در بدن افرادی که به طور منظم از زنیان استفاده می‌کنند، انباشت نشده و تجزیه می شود. مصرف عرق زنیان سبب دفع سریع غذا شده زیرا خاصیت مسهل دارد. مواد غذایی کمتری با عرق زنیان جذب بدن شده و میزان تجمع چربی کمتر می‌شود، بنابراین برای لاغری و کاهش وزن مصرف عرق زنیان بهترین گزینه است. 

مخلوط رازیانه و زنیان برای لاغری

امروزه در طب سنتی روش‌های بسیار زیادی برای لاغری توصیه شده و معجون‌های فراوانی با زیره و زنیان تهیه می‌شود. می‌توانید از دانه‌های رازیانه به همراه زنیان برای لاغری خود استفاده کنید. مصرف پودر زنیان به همراه پودر رازیانه میزان چربی سوزی را در مردان چند برابر کرده، سبب رفع چاقی و اضافه وزن در آنها خواهد شد. 

روش مصرف زنیان برای لاغری شکم

زمانی که قصد دارید برای کاهش وزن خود از دانه زنیان استفاده کنید، باید هر شب در نیم لیتر آب نصف قاشق چای‌خوری از دانه‌های زنیان را خیسانده و به شکل ناشتا آن را بنوشید. برای کاهش وزن و لاغری مصرف عرق زنیان هم بسیار توصیه می‌شود که راحت‌تر است. برای استفاده از عرق زنیان باید قبل از ناهار و شام، نصف استکان از این عرق را با یک لیوان آب ترکیب کرده و میل کنید. 

افرادی که دچار اضافه وزن هستند می‌توانند به شکل دمنوش مقدار ۲ الی ۴ گرم از پودر یا دانه زنیان را دم کنند، این دمنوش را به اندازه نصف فنجان روزی سه بار بنوشند. روش لاغری دیگر با زنیان این است که به عنوان ادویه از آن در غذاهای مختلف استفاده کنند. 

همچنین برای کاهش وزن می‌توانید 30 دقیقه قبل از صبحانه، یک قاشق چای‌خوری دانه زنیان را بجوید یا به شکل روزانه 6 میلی گرم از عصاره آن را مصرف کنید. 

خانم ها و آقایان برای لاغری شکم می توانند یک قاشق غذاخوری عسل را با نصف قاشق غذاخوری پودر زنیان ترکیب کرده و یک ساعت قبل از هر وعده غذایی مصرف کنند. 

طریقه مصرف زنیان برای لاغری

مصرف این گیاه دارویی بسیار موثر زنیان، سبب کاهش چربی های ذخیره شده در بدن می شود. اینکه افراد زیادی با گیاه زنیان لاغر شده اند، حقیقت دارد. برای لاغری می‌توانید با استفاده از عسل معجونی بی‌نظیر با پودر زنیان درست کنید. 

برای درست کردن این معجون لاغری، ابتدا در مقداری آب دانه های زنیان را خیسانده و بعد از صاف کردن آن با عسل ترکیب کنید. 

عوارض زنیان 

در صورتی که شما بیش از اندازه از گیاه زنیان برای لاغری استفاده کنید، مانند هر ماده خوراکی برای شما عوارضی خواهد داشت. از جمله عوارض مصرف بیش از حد زنیان احساس گیجی، سوزش معده، حالت تهوع، افزایش میانگین دمای بدن، ایجاد حساسیت به نور، ایجاد واکنش‌های آلرژیک و کاهش شیر مادران شیرده می‌باشد. 

متخصصین طب سنتی نکات بسیار مهمی را در خصوص مصرف زنیان بیان کرده اند. با توجه به گرم بودن طبع این گیاه، در خوردن آن توازن و احتیاط را رعایت کنید تا دچار بیماری های مختلف نشوید. 

خواص دانه زنیان

​​​​​​ گیاه زنیان در طب سنتی هند از دوران باستان مورد توجه بوده زیرا فیبر و مواد مغذی فراوان دارد. دانه زنیان سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های ضروری برای سلامت بدن است. طبع زنیان گرم بوده و می توان در کنار غذاهای طبع سرد برای درمان دردهای شکمی از آن استفاده کرد. 

زنیان خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی داشته و با مصرف آن می‌توان از رشد باکتری و قارچ در بدن جلوگیری کرد. افراد می‌توانند برای کاهش تری گلیسرید خون یا همان سطح کلسترول از دانه‌های زنیان استفاده کنند. مصرف زنیان برای کاهش فشار خون بسیار مفید بوده، همچنین سوء هاضمه و زخم معده را درمان می کند. 

برای بهبود سرفه‌های خود و تنفس بهتر می‌توانید از دانه‌های زنیان استفاده کنید. گیاه موردنظر خاصیت ضد التهابی نیز دارد‌، علاوه بر آن مصرف عرق، پودر یا دانه زنیان برای درمان کبد چرب بسیار مفید است. 

زیره و زنیان برای لاغری

زیره و زنیان برای کاهش وزن 

برای اینکه سریع‌تر لاغر شوید می‌توانید معجونی از گیاه زنیان و زیره درست کرده و آن را مصرف کنید. برای این کار یک قاشق چای‌خوری از دانه‌های زیره را با یک قاشق چای‌خوری دانه زنیان ترکیب کرده و به همراه سنگ نمک آسیاب کنید. پودر به دست آمده از زنیان و زیره را روزی دو بار در آب جوش ریخته و به شکل دمنوش مصرف کنید. 

بسیاری از افراد برای کاهش وزن خود، پودر زیره و زنیان را با همدیگر ترکیب کرده و به همراه عسل قبل از هر وعده غذایی مصرف می کنند. فراموش نکنید در کنار مصرف زنیان و زیره، حتما رژیم غذایی کم کالری و ورزش منظم داشته باشید تا به خوبی لاغر شوید. 

تحقیقات فراوان نشان می دهد ترکیب پودر زنیان و زیره زمانی برای لاغری موثر است که فرد به رژیم لاغری و ورزش خود متعهد باشد. این ترکیب با کاهش اشتها و افزایش متابولیسم سبب می شود کمتر گرسنه شده و لاغر شوید. 

برای درست کردن معجون لاغری زیره و زنیان، نوع  تازه و طبیعی این گیاهان را تهیه کنید تا تاثیر بیشتری در کاهش وزن شما داشته باشد. افراد می توانند برای تناسب اندام و لاغری از خاصیت های شگفت انگیز زنیان و زیره استفاده کنند که نسبت به سایر گیاهان دارویی، تاثیر بیشتری دارند. 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید