13:58 , 1403/1/25
کد خبر: 000045183
بازدید: 1162
زنجبیل تازه را چگونه مصرف کنیم؟

زنجبیل یک گیاه دارویی بسیار مفید برای معده و تقویت سیستم ایمنی محسوب می‌شود. با استفاده کردن منظم از این گیاهان دارویی می‌توانید سیستم ایمنی خود را تقویت کرده و کمتر به بیماری‌های مختلف مبتلا شوید.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، زنجبیل یک گیاه گلدار می‌باشد که از ساقه زیرزمینی آن به عنوان چاشنی استفاده شده و خاصیت‌های دارویی بسیار زیادی به همراه دارد. 

این گیاه دارویی با طبع گرم و خشک بیشتر در جنوب شرق آسیا کاشت و برداشت می‌شود. از پودر تند این گیاه دارویی برای طعم دادن بسیاری از غذاها استفاده شده و خاصیت‌های بیشماری برای بدن به همراه دارد. 

زنجبیل تازه را چگونه مصرف کنیم؟

خواص زنجبیل چیست؟

زنجبیل در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار گرفته و خاصیت‌های بیشماری برای مردان و زنان به همراه دارد. شما می‌توانید به جای مصرف پودر این گیاه دارویی، آن را به شکل قرص از داروخانه خریداری کنید. از جمله دیگر خاصیت‌های این گیاه دارویی می‌توان موارد زیر را نام برد که عبارتند از:

  1. • کاهش گاز معده
  2. • بهبود هضم غذا
  3. • رفع حالت تهوع
  4. • تسکین بیماری‌های همچون آنفولانزا و سرماخوردگی
  5. • تسکین دردهای مفاصل و ماهیچه‌ها
  6. • کاهش میزان التهاب‌ها در بدن
  7. • حفظ سلامت قلب و عروق
  8. • کاهش ابتلا به انواع سرطان‌ها
  9. • مبارزه با تمام عفونت ها
  10. • کاهش علائم ناخوشایند دوران پریودی 

از جمله قدیمی‌ترین و مفیدترین گیاهان دارویی، زنجبیل می‌باشد. از جمله خاصیت‌های معجزه آسا و شگفت انگیز این گیاه دارویی می‌توان موارد زیر را نام برد که شامل:

  1. • کمک به لاغری و تناسب اندام
  2. • افزایش سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌های مختلف ویروسی
  3. • کاهش حالت تهوع در زنان باردار
  4. • کاهش دهنده قند خون در افراد دیابتی
  5. • درمان مشکلات ریوی
  6. • کمک به گردش خون 

طرز استفاده از زنجبیل تازه در چای

برای تهیه کردن چای زنجبیل روش‌های متعددی وجود دارد که هر کدام از آنها حدود ۳۰ دقیقه زمان احتیاج دارند، این روش‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. • برای آماده کردن چای زنجبیل بهتر است ۸۵ گرم از ریشه این گیاه را به صورت تازه تهیه کنید. در مرحله دوم آن را به خوبی شسته و بعد پوست آن را جدا کنید، سپس زنجبیل‌ها را به صورت لایه‌های نازک برش داده و درون یک کتری بریزید. در داخل کتری حاوی زنجبیل حدود ۸۰۰ میلی لیتر آب ریخته و آن را بر روی حرارت بگذارید تا به خوبی بجوشد. بعد از حدود ۲۰ دقیقه، دمنوش این گیاه دارویی آماده شده و می‌توانید آن را به همراه مقداری از عسل مصرف کنید. 
  2. • در روش دوم می‌توانید مقداری از این گیاه تازه را شسته و بعد از جدا کردن پوست آن، رنده کنید. سپس زنجبیل‌های رنده شده را درون یک لیتر آب ریخته و آن را بر روی حرارت ملایم بگذارید تا به خوبی بجوشد. بعد از آماده شدن دمنوش مقداری از آن را با آب لیموی تازه مخلوط کرده و درون آن تعداد یخ بریزید. می‌توانید برای این نوشیدنی از شیرین کننده‌هایی همچون عسل نیز استفاده کنید. 

از مهمترین خاصیت‌های چای زنجبیل می‌توان موارد زیر را نام برد که عبارتند از:

  1. • کمک به گردش خون
  2. • افزایش سیستم ایمنی
  3. • کمک به لاغری
  4. • تقویت هوش و بهبود عملکرد مغز 
  5. • درمان حالت تهوع 

این چای حاوی مقدار زیادی اسید آمینه و ویتامین‌های مختلف بوده، بنابراین مصرف کردن آن می‌تواند بهترین دارو برای رفع سرماخوردگی و آنفولانزا باشد. 

فواید زنجبیل برای مردان چیست؟

این گیاه دارویی بیشترین خاصیت را برای تحریک نیروی جنسی در آقایان به همراه داشته و سبب می‌شود میل جنسی آنها افزایش پیدا کند. بعد از مصرف پودر زنجبیل میزان جریان خون در آلت تناسلی مردان افزایش پیدا کرده و عملکرد جنسی آنها بهبود پیدا می‌کند. این گیاه دارویی بسیار مفید درمان کننده قطعی اختلالات نعوظ در آقایان بوده و برای تقویت باروری آنها فواید بیشماری دارد. 

طبق تحقیقات انجام شده آقایانی که به طور منظم در غذاهای خود از پودر زنجبیل استفاده می‌کنند، کیفیت مایع منی آنها بیشتر است. همچنین مصرف کردن این گیاه دارویی حرکت اسپرم‌ها و تعداد آنها را در مردان افزایش می‌دهد. بهترین و قوی‌ترین داروهای گیاهی برای درمان قطعی زود انزالی در آقایان، با استفاده از گیاه دارویی زنجبیل تهیه شده اند. 

فواید بی‌نظیر زنجبیل برای لک صورت

طبق تحقیقات انجام شده می‌توانید برای بهبود تمام لک‌های صورت خود از پودر زنجبیل به صورت موضعی استفاده کنید. این گیاه دارویی با داشتن خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی برای رفع لکه‌های صورت و روشن کردن پوست بیشترین فواید را به همراه دارد. همچنین پودر زنجبیل به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی از پوست صورت در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می کند. در نتیجه تولید ملانین در پوست کمتر شده و هیچگونه لکی ایجاد نمی‌شود.  

برای برطرف کردن لک‌های صورت خود با استفاده از این گیاه دارویی، باید مقداری زنجبیل تازه را رنده کرده و آن را به شکل خمیر درآورید. سپس خمیر تهیه شده از این گیاه دارویی را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی لک‌های صورت خود بگذارید و بعد با آب گرم به خوبی بشویید.

زنجبیل تازه را چگونه مصرف کنیم؟

خواص زنجبیل برای رحم و تخمدان

گیاه دارویی مورد نظر خاصیت‌های سرشاری برای زنان و دختران به همراه دارد که عبارتند از:

  1. • کاهش دردهای دوران پریودی: زنجبیل به دلیل ضد التهاب بودن برای برطرف شدن نفخ در دوران پریودی و کاهش گرفتگی‌های عضلانی بیشترین فواید را دارد. 
  2. • تقویت قدرت باروری در بانوان: با مصرف کردن پودر زنجبیل سلامت تخمک‌ها در بانوان افزایش پیدا کرده و گردش خون در تخمدان‌ها و رحم آنها بیشتر می‌شود. بنابراین تخمک‌ها در بانوان با مصرف این گیاه دارویی، شانس باروری بیشتری خواهند داشت. 
  3. • کاهش ابتلا به بیماری‌های زنان: زنانی که به طور منظم از این گیاه دارویی استفاده می‌کنند، به بیماری‌های مختلف همچون سرطان تخمدان، آندومتریوز و سندروم تخمدان یا پلی کیستیک کمتر مبتلا می‌شوند. 

خواص پودر زنجبیل با چای

برای استفاده کردن از این گیاه دارویی، می‌توانید مقداری از پودر آن را درون چای خود بریزید. افزودن پودر زنجبیل به چای، طعم و عطر آن را دلپذیرتر کرده و فواید بیشماری برای حفظ سلامتی دارد. از دیگر خاصیت‌های افزودن پودر این گیاه به آب جوش یا چای شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. • کاهش حالت تهوع
  2. • کاهش استفراغ
  3. • بهبود هضم غذا
  4. • بهبود عملکرد دستگاه گوارشی
  5. • تقویت سیستم ایمنی
  6. • کاهش ابتلا به بیماری‌های مزمن 

خوردن آب جوش و زنجبیل ناشتا چه خواصی برای بدن دارد؟

اگر به صورت ناشتا مقداری آب جوش به همراه پودر زنجبیل را به طور منظم مصرف کنید، سیستم ایمنی شما نسبت به قبل تقویت پیدا کرده و به بیماری‌های مختلف مبتلا نمی‌شوید. این ترکیب برای بهبود هضم غذا و کاهش حالت تهوع فواید بیشماری دارد. افراد با مصرف آب جوش به همراه پودر زنجبیل به صورت ناشتا می‌توانند کبد خود را به طور کامل سم زدایی کرده و در نتیجه پوست صاف‌تر و درخشان‌تری داشته باشند.

خواص زنجبیل برای معده

زنجبیل به عنوان یک گیاه دارویی با خاصیت‌های ضد میکروبی و ضد التهابی، فواید بیشماری برای سیستم گوارش و معده به همراه دارد. می‌توانید به جای مصرف داروهای شیمیایی برای کاهش حالت تهوع صبحگاهی، کاهش گاز معده و گرفتگی عضلات معده از خاصیت‌های زنجبیل استفاده کنید. این گیاه دارویی سندروم روده تحریک پذیر و  زخم‌های معده را درمان می‌کند. همچنین میزان تولید اسید معده را در بدن کاهش داده و سوزش سر دل را تا حدود زیادی تسکین می‌دهد. 

خواص زنجبیل برای تقویت سیستم ایمنی

این گیاه دارویی برای تقویت یافتن سیستم ایمنی مردان و زنان فواید بی‌شماری به همراه دارد. می‌توانید از خاصیت‌های ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن برای افزایش تعداد گلبول‌های سفید خون در بدن استفاده کنید. با افزایش گلبول‌های سفید، تمام عفونت‌های موجود در بدن درمان شده و التهاب‌های آن کاهش پیدا می‌کند. بنابراین فردی که از این گیاه دارویی استفاده می‌کند، عملکرد سیستم ایمنی او بهبود پیدا کرده و در نتیجه به بیماری‌های مختلف مبتلا نخواهد شد. 

طرز استفاده از زنجبیل تازه برای لاغری

برای استفاده کردن از این گیاه دارویی جهت لاغری و کاهش وزن، نیاز است مقداری زنجبیل تازه رنده کرده و آن را خشک و پودر کنید. سپس آن را در داخل کپسول ریخته و به همراه آب مصرف کنید. طبق تحقیقات انجام شده در طب سنتی، پودر تهیه شده از این گیاه دارویی برای کاهش وزن فواید بیشماری دارد، علاوه بر آن می‌توانید پودر آن را بر روی غذا ریخته و میل کنید. 

نحوه مصرف زنجبیل برای مردان

مردان می‌توانند جهت استفاده از این گیاه دارویی، مقداری از زنجبیل تازه را درون قوری ریخته و بجوشانند. بعد از حرارت دیدن این گیاه دارویی به مدت ۱۰ دقیقه، دمنوش برای مصرف آماده شده و خاصیت‌های بیشماری برای مردان دارد. آقایان می‌توانند دمنوش تهیه شده از این گیاه دارویی را به همراه عسل یا سایر شیرینی‌جات میل کرده و از خاصیت‌های بیشمار آن بهره‌مند شوند.

سخن پایانی:

دمنوش‌های تهیه شده از گیاه دارویی زنجبیل، قدرت دستگاه گوارشی را افزایش داده و به هضم غذا کمک بسیار زیادی خواهند کرد. همچنین این دمنوش‌ها برای کاهش درد معده و برطرف شدن نفخ نیز فواید زیادی دارند. از این گیاه دارویی می‌توانید برای کم شدن دردهای مفاصل و میزان التهاب آنها نیز استفاده کنید. افرادی که دچار بیماری‌ها و التهاب‌های مختلف ریوی هستند، می‌توانند با تهیه کردن چای زنجبیل بیماری‌های تنفسی خود همانند آسم را درمان کنند. 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید