11:36 , 1403/2/4
کد خبر: 000046124
بازدید: 1150
روش گذاشتن پست در اینستا

حدود 10 سال پیش وقتی اینستاگرام پا به عرصه وجود گذاشت، فقط یک پلتفرم بسیار ساده برای اشتراک گذاری عکس و تصاویر بود. روش گذاشتن پست در اینستا را در این مطلب مطالعه کنید.

به گزارش خبرنگار فناوری ایونا،  این پلتفرم توانست در عرض چند سال، به یکی از پرقدرت ترین شبکه های اجتماعی در دنیا تبدیل شود. بعد از پا گرفتن اینستاگرام، کاربران فیسبوک و حتی یوتیوب، ترجیح دادند در این پلتفرم فعالیت کنند. البته این اتفاق در کشور ما، ملموس تر از سایر نقاط دنیا بود و همچنان نیز هست. در حال حاضر، یوتیوب، توییتر و فیسبوک، همچنان از یکه تازان این عرصه در دنیا هستند. اما در کشور ایران و بسیاری از کشورهای خاورمیانه، اینستاگرام توانسته است به اولین و پر طرفدار ترین شبکه اجتماعی و پلتفرم اشتراک تصویر و ویدئو تبدیل شود.

پست گذاشتن در این شبکه اجتماعی، یکی از راه های برقراری تعامل با مخاطبان است. انجام این کار بسیار ساده است و حتی کسی که تا به حال با این پلتفرم کار نکرده باشد، می تواند بعد از چند بار استفاده، پست گذاری کند.

حالا می خواهیم ببینیم که چگونه می توان در این شبکه اجتماعی، پست گذاری کرد و با روش های پست گذاری، بیشتر آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

آنچه در اینجا می خوانید:

  • 1.آموزش ساده و کاربردی پست گذاری در اینستا
  • 2.نحوه پست گذاری در اینستاگرام با گوشی چگونه است؟
  • 3.بهترین و سریع ترین راه پست گذاشتن در اینستاگرام چیست؟
  • 4.پست گذاشتن حرفه‌ای در اینستاگرام برای افراد حرفه ای و تازه کار چگونه انجام می شود؟
  • 5.پست گذاری در اینستاگرام با گوشی آیفون چگونه انجام می شود؟
  • 6.پست گذاشتن در اینستاگرام با کامپیوتر چگونه است؟
  • 7.ابزارهای اتوماتیک پست گذاری در اینستاگرام کدام هستند؟
  • 8.پست گذاری اسلایدی در اینستاگرام چگونه انجام می شود؟

روش گذاشتن پست در اینستا

آموزش ساده و کاربردی پست گذاری در اینستا

پیش از اینکه در مورد پست گذاشتن در اینستاگرام صحبت کنیم، بهتر است کمی در مورد پلتفرم اینستاگرام بدانید:

اینستاگرام در سال 2010 طراحی و به دنیا معرفی شد. این پلتفرم تا آوریل 2012 توانست بیش از 100 میلیون کاربر در دنیا جذب کند. وقتی امکانات مختلفی همچون گذاشتن فیلم، استوری و داستان و دیگر امکانات به آن اضافه شد، توانست به اولین شبکه اجتماعی و اشتراک تصویر در ایران تبدیل شود. محبوبیت این پلتفرم به حدی بالاست که هنوز هم در سال 2024 و با وجود فیلترهای پی در پی، به عنوان اولین و پرطرفدارترین پلتفرم و شبکه اجتماعی به حساب می آید.

حالا باید دید که ساده ترین روش برای پست گذاشتن در این پلتفرم چگونه است. ما در اینجا به یک روش بسیار ساده می پردازیم که همگی از آن استفاده می کنند.

برای این کار می توانید اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی خود باز کنید. بعد از این که وارد اکانت کاربری خود شدید، در پایین صفحه، باید روی گزینه + بزنید.

در نسخه جدید اینستاگرام یا اینستاگرام لایت، این گزینه در پایین وجود دارد و بعد از زدن روی ان، شما مستقیما وارد گالری خود می شوید. در بالا و وسط تصویر گوشی، 3 گزینه نوشته شده است. گزینه اول پست، گزینه دوم داستان یا استوری و گزینه سوم حلقه فیلم نام دارد. شما می توانید روی گزینه پست بزنید.

فیلم یا عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید. می توانید روی فیلم یا تصویر مورد نظر، تغییرات مد نظر خود را اعمال کنید. حالا می توانید از بالا سمت چپ، روی گزینه next یا بعدی بزنید. در صفحه ی باز شده، می توانید یک شرح مختصر در مورد تصویر یا فیلم بنویسید. شما می توانید افرادی که دوست دارید را در این جا تگ کنید. همچنین می توانید برای بازدید بیشتر و بهتر، لوکیشن مد نظر خود را هم در این قسمت انتخاب کنید. اگر دوست داشتید می توانید از گزینه افزودن موسیقی، یک موسیقی هم اضافه کنید. در قسمت تنظیمات پیشرفته که درست در زیر همین صفحه وجود دارد، می توانید موارد تنظیمی را تغییر دهید. برای مثال می توانید کاری کنید که نظر دادن زیر پست شما، خاموش و غیر فعال باشد.

حالا می توانید روی گزینه اشتراک گذاری و پست کردن بزنید تا پست مورد نظر در پیج شما قرار بگیرد. الگوریتم های اینستاگرام با توجه به حساسیت های مد نظر، پست شما را به مخاطبین شما نشان می دهد و اگر تعامل این پست با مخاطبان بالا باشد یا بهتر بگوییم، اگر مخاطبان با پست شما ارتباط خوبی برقرار کنند و لایک و کامنت و سیو کردن را فراموش نکنند، چه بسا پست شما وارد اکسپلور هم خواهد شد.

نحوه پست گذاری در اینستاگرام با گوشی

نحوه پست گذاری در اینستاگرام با گوشی تلفن همراه، به طور خیلی ساده برای شما شرح داده شد. روش مذکور، ساده ترین و می توان گفت بهترین روش برای انجام این کار است.

اپلیکیشن اینستاگرام در نسخه های مختلفی ارائه شده است و برای پست گذاری در هر کدام از این نسخه ها، راه انجام دادن، یکی است و تفاوت خاصی با هم ندارند. به همین دلیل، می توان با نسخه اندروید و آیفون، به راحتی کار کرد. البته اینستاگرام، برای افرادی که دارای گوشی های قدیمی تر هستند و نمی توانند نسخه های جدید مطابق با اندروید های بالا را نصب کنند، ورژن های قدیمی ولی آپدیت شده و یا همان اینستا لایت را در دسترس قرار داده است. می توان به راحتی آنها را در گوشی نصب و استفاده کرد.

در هنگام گذاشتن پست در اینستاگرام، باید همیشه دقت کنید که این پلتفرم، الگوریتم های به شدت قوی و آپدیت شده ای دارد. اگر شما نتوانید پست های خود را مطابق با حساسیت های این اپلیکیشن طراحی و پست کنید، احتمالا پست های شما، بازدید کمتری خواهند داشت.

برای مثال می توان پست گذاری اسلاید به اسلاید را مثال زد که می تواند مخاطب را با پست شما، بیشتر درگیر کند. اینستاگرام به این نوع پست گذاری حساس است و در صورتی که الگوریتم های آن تشخیص دهند که پست مورد نظر اسلایدی است و مخاطب مجبور است برای دیدن آن، اسلایدها را یکی پس از دیگری نگاه کند، رشد بیشتری به پیج و پست های آن می دهد.

بهترین و سریع ترین راه پست گذاشتن در اینستاگرام، همان روشی است که در ابتدای مقاله عنوان شد اما نباید این سادگی منجر به کم اهمیتی موضوع شود. نمی توان پشت سر هم و به دور از برنامه ریزی، هر چند روز یک بار یک پست گذاشت و تا مدت ها به سراغ پیج و پست گذاری نرفت.

روش گذاشتن پست در اینستا

آموزش پست گذاشتن حرفه‌ای در اینستاگرام

برخی از کاربران، بنا به دلایلی، از اینستاگرام به شکل کاملا حرفه ای استفاده می کنند. معمولا افراد بلاگر یا هر کس که فروشگاه اینترنتی دارد یا یک پیج آموزشی و تجاری ایجاد کرده است، به دنبال راه و روش های استفاده از اینستاگرام به شکل حرفه ای است. کار کردن به صورت حرفه ای و ایجاد درآمد یا گرفتن بازخورد از مخاطبان، پست گذاری های حرفه ای را هم نیاز دارد. برخی از افراد برای گذاشتن پست، تنطیمات مختلف اینستاگرام را به طور دلخواه تغییر می دهند.

برای پست گذاری حرفه ای می توان وارد اپلیکیشن اینستاگرام شد. بعد از انتخاب تصویر از گالری، اگر عکس مورد نظر دارای ابعاد نا متناسب با استانداردهای اینستاگرام باشد، می تواند آن را برش داد و یا خود ایسنتاگرام این کار را خواهد کرد. نور و سایر المان های مهم گرافیکی را باید مطابق با سلیقه، تغییر داد. اگر قرار است پست مورد نظر به شکل اسلاید به اسلاید باشد، باید از گالری، تصاویر را به ترتیب مورد دلخواه، انتخاب کرد. اگر پست مورد نظر، فیلم است می توان تمام موارد گفته شده را برای آن هم، اجرا کرد.

آموزش پست گذاری در اینستاگرام با گوشی آیفون

اینستاگرام در نسخه اندروید، وب و آیفون منتشر می شود. اگر شما گوشی آیفون دارید و سیستم عامل گوشی شما ios است، به راحتی می توانید اپلیکیشن اینستاگرام را نصب و اجرا کنید. شرکت meta همیشه نسخه های اندروید و آی او اس خود را همزمان آپدیت می کند. پس نگران نباشید. شما می توانید دقیقا تمام کارهایی که برای پست گذاری در نسخه اندروید انجام می دهید را در نسخه ios هم اجرا کنید.

برای گذاشتن پست در اینستاگرام نسخه آی او اس، کافیست اپلیکیشن را باز کنید و طبق مراحل آموزشی که در ابتدای همین مقاله برای نسخه اندروید گفته شد، مرحله به مرحله انجام دهید تا پست گذاری شما، انجام شود.

پست گذاشتن در اینستاگرام با کامپیوتر

شاید باور نکنید اما اکثر افرادی که پیج های حرفه ای دارند یا در ایسنتاگرام، کار مهمی انجام می دهند، از طریق نسخه وب این پلتفرم، پست گذاری می کنند. برای مثال، یک پیج فروشگاه اینترنتی که تصویر برداری از محصولات خود را با دوربین های حرفه ای انجام می دهد و یا تمام فیلم های پیج را با دوربین فیلم برداری ضبط می کند، بعد از انجام تغییرات و ویرایش آن ها، برای سهولت و تسریع کار، مستقیما در نسخه وب آنها را بارگذاری می کند.

برای این کار کافیست به سایت اینستاگرام وارد شوید. و بعد از زدن نام کاربری و رمز عبور، تمامی مراحل بالا را عینا اجرا کنید. همچنین می توانید نسخه دسکتاپ این پلتفرم را از سایت های خارجی دانلود کرده و آن را روی سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ، نصب و سپس اجرا کنید.

ابزارهای اتوماتیک پست گذاری در اینستاگرام

برخی از نرم افزارهای پست گذاری زمان بندی شده برای اینستاگرام طراحی شده اند تا بتوان پست گذاری را طبق یک برنامه زمانبندی شده، به شکل اتوماتیک انجام داد.

اینستاگرام با داشتن الگوریتم های بسیار دقیق و حساس، می تواند تعامل شما با پیج و اهمیت دادن به آن را تشخیص دهد. اگر پست گذاری شما از نظر زمانی، ریتم خاصی نداشته باشد، ممکن است اینستاگرام، شما را به مخاطبین کمتری نشان دهد و تعامل با پیج شما پایین بیاید. لذا می توان از برنامه های کاربردی همچون hootsuite،   zoho social، buffer و امثالهم استفاده کرد تا پست گذاری در یک زمان مشخص و به شکل اتوماتیک انجام شود.

و کلام آخر

در آخر باید این نکته را متذکر شد که پست گذاری در اینستاگرام، کار چندان پیچیده ای نیست. اما اینکه چگونه با پست گذاری بتوانید مخاطب بیشتری جذب کنید، اهمیت دارد.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید