20:46 , 1402/4/20
کد خبر: 000028747
بازدید: 1265
روزنامه حامی دولت این نمایندگان را به شکایت تهدید کرد

روزنامه ایران در یک مقاله به مواضع تعدادی از نمایندگان مجلس که به نظرشان «جنجال‌آفرین» هستند، پرداخته و به شکایت آنان را تهدید کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا، روزنامه ایران در یک مقاله به مواضع تعدادی از نمایندگان مجلس که به نظرشان «جنجال‌آفرین» هستند، پرداخته و تلویحاً به شکایت آنان را تهدید کرده است.

این نوع رفتار، که با ایجاد حاشیه و اعلام اطلاعات و آماری که لزوماً با واقعیت مطابقت ندارند، به دنبال جلب توجه رسانه‌ها و جامعه است، در ادوار مختلف توسط برخی سیاستمداران به کار گرفته شده است.

مهلت دو ماهه سرلشکر باقری به عراق

متأسفانه، این رویه در میان برخی نمایندگان مجلس نیز رواج دارد و احتمالاً در آستانه انتخابات آینده، شدت خود را افزایش خواهد داد. با این حال، نگه داشتن نام خود در رسانه‌ها از طریق ایجاد جنجال، به طور کلی به شکلی پوچ و بی‌مورد به نظر می‌رسد و می‌تواند برای سیاستمداران تبعات منفی داشته باشد.

این روزنامه نوشته:

«مشخص است که در مورد نمایندگان این برداشت متوجه نطق‌ها، تذکرها و مواضعی نیست که بر مبنای تخصص و اطلاعات دقیق هر چند در انتقاد از دولت یا دیگر نهادها مطرح می‌شود. چه اینکه اصل۸۶ قانون اساسی تصریح دارد «نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهار نظر و رأی خود کاملاً آزادند و نمی‌توان آنها را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار کرده‌اند یا آرایی که در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود داده‌اند تعقیب یا توقیف کرد». اما به یقین حساب حاشیه‌سازی و مخالف‌خوانی، آن هم هنگامی که بر مبنای داده‌های نادرست و یا بدتر از آن کذب، تهمت و افترا یا  توهین باشد از مقدرات این قانون جداست.

روزنامه ایران سپس با نام بردن از نمایندگانی چون جهان‌آبادی، محمودزاده، نوری قزلچه، علیرضا‌بیگی و رشیدی‌کوچی افزوده است: موضع‌گیری‌های قابل انتقادی که در این خطوط به آنها اشاره شد، بخشی از ده‌ها موردی است که به نظر می‌رسد بی‌توجهی مطرح‌کنندگان‌شان به نادرستی و تبعات نامطلوب‌شان در جامعه، دلیلی جز قربانی کردن منافع جمعی به پای عرض اندام فردی نداشته است. هر چند اگر اندکی دوراندیشی در کار بود متوسلان به این شیوه می‌دانستند که دود آتشی که بر تارک اعتماد جامعه می‌افتد، دیر یا زود در چشم خالقان جنجال و حاشیه هم خواهد رفت.»

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید