08:58 , 1402/6/11
کد خبر: 000032575
بازدید: 1238
رشد مفید کودک با داروهای افسردگی پس از زایمان

در زنانی که پس از زایمان به افسردگی مبتلا هستند، مصرف داروهای مهارکننده بازجذب سروتونین (SSRIs)، ممکن است به رشد مفید کودک کمک کند.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف داروهای SSRI (مهارگران بازجذب سروتونین انتخابی) می‌تواند بهبود رفتار کودکان را تا پنج سال پس از تولد تحت تاثیر قرار دهد. این تحقیق توسط محققان از مؤسسه روانپزشکی، روانشناسی و علوم اعصاب در کینگز کالج لندن و همکارانشان در دانشگاه اسلو در نروژ انجام شد، و از طریق تجزیه و تحلیل داده‌های بیش از ۶۱۰۰۰ مادر و فرزند از نروژ به نتایجی مهم دست پیدا کرد.

یکی از نتایج مهم این تحقیق، کاهش مشکلات رفتاری کودکان از جمله علائم اختلال کمبود توجه / بیش فعالی و افسردگی مادران بود. افسردگی پس از زایمان یکی از اختلالات روانپزشکی شایع است که تأثیرات آن در سال اول پس از زایمان حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. با این حال، تنها ۳ درصد از زنان مبتلا به افسردگی پس از زایمان درمان SSRI را دریافت می‌کنند.

دکتر کیت لیو، نویسنده اصلی این مطالعه، توضیح داد: "احتمالاً این امر به عدم آگاهی از افسردگی پس از زایمان و نگرانی در مورد تأثیرات طولانی مدت مصرف داروهای ضد افسردگی در دوران پس از زایمان بر روی کودکان مرتبط است."

وی ادامه داد: "مطالعه ما نشان می‌دهد که مصرف داروهای SSRI پس از تولد خطر افزایش رشد کودکان را به همراه ندارد. در واقع، ما به نتیجه رسیدیم که مصرف این داروها پس از زایمان می‌تواند افسردگی مادران و مشکلات رفتاری کودکان را که با افسردگی پس از زایمان مرتبط است، کاهش دهد."

منبع: مدیسن نت

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید