10:37 , 1402/2/23
کد خبر: 000024659
بازدید: 1170
حمایت از عدالت و مبارزه با تقلب در کنکور سراسری

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاعاتی را در مورد به‌روزرسانی شیوه‌ها و دستورالعمل‌های حفاظت در آزمون سراسری، به اطلاع عمومی رساند.

به گزارش خبرنگار آموزش ایونا، دکتر محمدحسین حاجیلو درباره این موضوع توضیح دادند: آزمون سراسری به عنوان یک رویداد ملی، نیازمند همکاری بی‌نهایت دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی، قضائی و ضابطین محترم است. این همکاری براساس تصمیمات گرفته شده توسط شورای امنیت کشور درباره برگزاری آزمون سراسری انجام می‌شود و در کل حدود ۱۲۵ هزار نفر در امور اجرایی و حفاظت از سلامت آزمون، نقش و مشارکت دارند.

او با بازخوانی قوانین مربوط به برخورد با تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری بیان کرد: استفاده از ابزارهای ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار در آزمون سراسری، نه تنها به عنوان یک جرم شناخته می‌شود، بلکه حتی حمل و نگهداری اینگونه وسایل بدون استفاده از آنها نیز منجر به محرومیت از آزمون سراسری می‌شود. علاوه بر این، حمل و نگهداری این ابزارها برای هر فردی که در آزمون شرکت می‌کند، ممنوع است.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور، با تأکید بر ضرورت به‌روزرسانی شیوه‌ها و دستورالعمل‌های حفاظت در آزمون سراسری، اظهار داشت: باید از والدین و به ویژه داوطلبان جلوگیری شود که تحت تأثیر تبلیغات کاذب قرار نگیرند و سرنوشت خود را به سوداگران و کلاهبرداران کنکور نسپارند. یکی از شرایط لازم برای اجرای عدالت آموزشی برای همه داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، مبارزه جدی با هر نوع تخلف و تقلب است.

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری افزود: برای برگزاری آزمون‌ها، آمادگی‌های لازم در سطح استان‌ها، شهرستان‌ها و تمامی مراکز آزمون فراهم شده است و آموزش‌های لازم به عوامل حفاظتی نیز ارائه شده است تا قادر به کنترل هر گونه تخلف باشند.

در پایان، او با تأکید ویژه اظهار کرد: حفاظت از آزمون سراسری، وظیفه ملی تمامی دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی است که به منظور تحقق عدالت آموزشی اقدام می‌کنند. انجام پیش‌بینی‌های لازم و نظارت بر فضای مجازی جزو مهمترین نیازها و خواسته‌های داوطلبان و خانواده‌های آنهاست تا آزمون به صورت امن و سالم در یک محیط رقابتی سالم و با رعایت اصل شایسته‌گزینی، به منظور سنجش علمی داوطلبان برگزار شود.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید