10:13 , 1402/12/7
کد خبر: 000042220
بازدید: 1181
جلوگیری از یک فاجعه با ماموگرافی بعد از 40 سالگی

جلوگیری از یک فاجعه با ماموگرافی بعد از 40 سالگی، می تواند اقدام قابل توجهی برای بانوان باشد.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا به نقل از مهر، دکتر "دبرا مونتیچیولو"، رهبر تیم تحقیق از دانشگاه دارتموث در گیزل نیوهمپشایر، اظهار کرد: "بزرگترین نتیجه مهم ما این است که اگر برنامه غربالگری (ماموگرافی) سالانه از سن ۴۰ شروع شود و تا حداقل ۷۹ سالگی ادامه یابد، می توان از بیشترین تعداد موارد مرگ و میر ناشی از سرطان سینه جلوگیری کرد."

سرطان سینه دومین عامل مرگ و میر زنان است، اما تنها نیمی از زنان واجد شرایطی که هر ساله آزمون ماموگرافی انجام می دهند. این گروه تحقیقاتی توصیه های جدیدی برای غربالگری (ماموگرافی) دوسالانه ارائه داده است که از سن ۴۰ سالگی شروع شده و تا زمانی که سلامت زن به نظر می رسد، ادامه دارد.

جلوگیری از یک فاجعه با ماموگرافی بعد از 40 سالگی

مونتیچیولو گفت: «خطرات غربالگری (ماموگرافی) برای اکثر زنان غیر کشنده و قابل کنترل است. اما سرطان سینه پیشرفته اغلب کشنده است. اگر سرطان سینه زودتر تشخیص داده شود، درمان آن آسان تر است. ما می توانیم زنان را از جراحی های اضافی و شیمی درمانی نجات دهیم. این ایده بهتری است که به تشخیص زودهنگام روی بیاورید، و این کاری است که از طریق غربالگری (ماموگرافی) انجام می شود.»یافته های کلیدی زیر حاصل مطالعه جدید است:

  1. • نرخ مرگ و میر زمانی که زنان در گروه سنی ۴۰ تا ۷۹ سال غربالگری (ماموگرافی) سالانه داشتند، ۴۱.۷ درصد کاهش یافت.
  2. • غربالگری (ماموگرافی) یک سال در میان، میزان مرگ و میر را در زنان بین ۴۰ تا ۷۴ سال ۳۰ درصد کاهش داد.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید