12:33 , 1403/1/10
کد خبر: 000044077
بازدید: 1214
ترفند عجیب یک زن برای سرکیسه کردن 12 نفر

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری یک زن که در پوشش صرافی آنلاین در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از کاربران می کرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی ایونا به نقل از منیبان، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار داشت: شخصی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد معامله‌ای جهت سرمایه گذاری در یکی از کشورهای خارجی انجام دادم و زمانی که خواستم هزینه آن را به حساب طرف مقابل حواله کنم، در فضای مجازی جستجو کردم و با یک صرافی آنلاین در اینستاگرام آشنا شدم. با مدیر این صرافی که خانمی جوان و خوش صحبت بود، گفت‌وگو کردم و قرار شد در مرحله اول دو میلیارد ریال پول به حساب صرافی واریزکنم تا این مبلغ به ارز مورد نظر بنده تبدیل شود و به حساب فروشنده در کشور مد نظر حواله گردد، اما پس از واریز وجه دیگر جواب من را نداد.

وی افزود: کارشناسان سایبری پلیس فتا اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با پیگیری های اولیه مشخص شد مجرم که یه خانم جوان است با جعل عنوان یک صرافی معتبر در شبکه های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری می کند.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به افزایش تعداد شکات به بیش از 12 نفر عنوان کرد: پس از تحقیقات تکمیلی متهم در فضای مجازی شناسایی و پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق حوالی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: این مجرمین سایبری بعد از حضور در پلیس فتا بزه انتسابی را انکار کردند اما پس از روبه رو شدن با شکات و مشاهده مستندات پرونده لب به اعتراف گشودد و به کلاهبرداری از 12 نفر با این روش به مبلغ حدود ده میلیارد ریال اقرار کردد.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید