14:54 , 1403/1/21
کد خبر: 000044928
بازدید: 1172
بهترین زمان مصرف کافئین برای لاغری

قرص‌های کافئین به عنوان قرص‌های انرژی زا در بازار موجود هستند و برای لاغری در کنار ورزش مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مطلب قصد داریم تا تاثیر کافئین در کاهش وزن را به طور کامل توضیح بدهیم و بهترین زمان مصرف آن را بیان کنیم. 

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، افرادی که قصد لاغری و کاهش وزن ندارند بهتر است بدانند تنها با مصرف کافئین نمی‌توانند مانع چاقی و اضافه وزن کافئین به مقدار زیاد در مکمل‌های غذایی، برخی از داروها، شکلات، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، محصولات حاوی کاکائو، چای و قهوه وجود دارد. اما هنوز تاثیر مستقیم کافئین در لاغری مشخص نشده است. 

آیا کافئین به لاغری افراد کمک می‌کند؟

افراد زیادی برای تاثیرات بیشتر ورزش در کنار تمرینات خود از مکمل کافئین استفاده می‌کنند. طبق تحقیقات انجام شده هنوز درمان چاقی و اضافه وزن با قرص‌های کافئین قطعی نیست، اما جالب است بدانید مصرف کردن کافئین به دلایلی در وزن افراد تاثیر می‌گذارد که عبارتند از:

• سرکوب کردن اشتها

با مصرف کردن قرص کافئین یا مواد حاوی کافئین، شما احساس سیری کرده و تا ساعت‌ها میلی به خوردن غذا نخواهید داشت. به همین خاطر کافئین در لاغری و کاهش وزن شما تاثیر می‌گذارد.

• کالری‌سوزی

با مصرف کردن کافئین در حین تمرینات یا در رژیم غذایی، زمانی که بدن در حالت استراحت می‌باشد، انرژی بیشتری مصرف می‌کند. مصرف کردن قهوه یا هر نوع مواد حاوی کافئین می‌تواند به هضم غذا کمک بسیار زیادی کرده و متابولیسم بدن را افزایش دهد. 

مصرف کردن چای مخصوص دارای کافئین یا نوشیدنی‌های کافئین‌دار همانند قهوه، بدون اضافه کردن شیر یا شکر برای کاهش وزن مفید هستند. بهتر است بدانید در کنار مصرف کردن کافئین یا مکمل آن باید حتماً تمرینات منظمی هم داشته باشید. 

آیا قرص کافئین باعث لاغری می‌شود؟

قرص‌های کافئین عملکرد بی‌نظیری در لاغری افراد به همراه دارند که شامل موارد زیر می‌باشد:

• قرص کافئین میزان متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد

بسیاری از افراد در رژیم لاغری و کاهش وزن خود تمرینات منظمی را قرار داده و برای تاثیر بیشتر این تمرینات و ورزش و لاغری سریع‌تر، به دنبال چربی سوزی بیشتر در بدن هستند. مصرف کردن قرص‌های حاوی کافئین در میان ورزشکاران رایج شده و میزان عملکرد ورزشی همانند استقامت و قدرت عضلانی آنها را چندین برابر می‌کند. مصرف کردن قرص حاوی ۳ الی ۹ میلی‌گرم کافئین سبب ۳۰ الی ۹۰ دقیقه فعالیت ورزشی بهتر می‌شود. 

• کافئین سبب چربی سوزی بیشتر می‌شود

قرص کافئین از طریق چربی سوزی بیشتر سبب بهبود عملکرد ورزشی و لاغری سریعتر افراد خواهد شد. با مصرف کردن کافئین میزان اکسیداسیون اسیدهای چرب در حین تمرینات ورزشی افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه ذخایر گلیکوژن بدن محفوظ باقی مانده و افراد تمرینات طولانی‌تری را انجام خواهند داد. با مصرف کردن قرص لاغری کافئین در حین تمرینات ورزشی یا قبل آن، انرژی فرد برای ورزش کردن افزایش پیدا کرده و در نتیجه چربی سوزی بیشتر و لاغری سریعتر به همراه دارد. 

• مصرف کردن قرص کافئین و کم شدن اشتها

بیشتر کسانی که به دنبال لاغری هستند باید میزان کالری دریافتی خود را کاهش دهند. این افراد باید در بیشتر زمان‌ها بر احساس گرسنگی خود غلبه کرده و در رژیم غذایی خود، مواد خوراکی کمتری مصرف کنند. سرکوب کننده‌های اشتها همانند قرص‌های کافئین بر میل خوردن غلبه کرده و باعث لاغری می‌شوند. قرص‌ها هورمون سیری را در بدن افزایش داده و سبب سرکوب شدن اشتهای فرد می‌شوند. کافئین بر هورمون‌های گرسنگی تاثیر مستقیم گذاشته و در نتیجه فرد غذای کمتری میل کرده و به اضافه وزن دچار نمی‌شود. 

بهترین زمان مصرف کافئین برای لاغری

اگر قصد دارید هرچه سریعتر لاغر شده و به کاهش وزن مطلوب برسید، بهتر از قبل از تمرینات ورزشی خود کافئین مصرف کنید. بهترین زمان برای مصرف کردن نوشیدنی‌های کافئین‌دار همانند چای یا قهوه، بعد از خوردن صبحانه می‌باشد. کافئین میزان چربی سوزی و متابولیسم بدن شما را چندین برابر کرده و سبب کاهش اشتها می‌شود. فرد ورزشکار با مصرف کردن کافئین در زمان مناسب به کاهش وزن و تناسب اندام خود کمک بسیار زیادی می‌کند. 

معرفی بهترین قرص کافئین برای لاغری

چندین مدل قرص و مکمل کافئین برای بهبود یافتن عملکرد ورزشی و لاغری سریع‌تر در این مطلب معرفی می‌شود که عبارتند از:

• قرص کافئین برند آلامو

این قرص کافئین دار میزان خستگی ورزشکاران را کاهش داده و باعث هوشیاری و افزایش انرژی آنها می‌شود. در نتیجه ورزشکاران با مصرف کردن قرص کافئین آلامو عملکرد بدنی و مغزی بهتری دارند. افراد بدنساز و سایر ورزشکاران می‌توانند به جای مصرف کردن نوشیدنی‌های انرژی زا، از این قرص برای تمرینات بیشتر استفاده کنند. 

• کپسول کافئین آنی درمان

این کپسول کافئین دار میزان سیستم ایمنی بدن را افزایش داده و سطح انرژی بدن را نیز چندین برابر می‌کند. ورزشکاران می‌توانند هر چهار ساعت یکبار، حدود یک الی سه عدد از این کپسول کافئین را مصرف کنند. این محصول تمرکز افراد را در حین تمرینات افزایش داده و در میزان هوشیاری آنها تاثیر فراوان دارد. ورزشکاران برای عملکرد مغزی بهتر و ایجاد تعادل می‌توانند از این کپسول استفاده کنند. 

• کپسول کافئین انرکاف 

برای افزایش قدرت بدنی در حین تمرینات، رفع خستگی و کاهش درد عضلانی می‌توان از کپسول کافئین انرکاف استفاده کرد. این محصول ویژه با داشتن کافئین میزان انرژی ورزشکاران را چندین برابر کرده و قدرت انقباض عضله‌ها و ماهیچه‌های آنها را افزایش می‌دهد. افراد برای لاغری و کاهش وزن می‌توانند یک عدد از این کپسول را به صورت روزانه مصرف کنند. 

بهترین زمان مصرف کافئین برای لاغری

مزایای مصرف کافئین برای لاغری و کاهش وزن برای

مصرف کردن منظم کافئین یا مکمل‌های آن میزان ابتلای بدن به سرطان را کاهش می‌دهند. از جمله فواید قرص کافئین کاهش افسردگی، افزایش انرژی، کاهش سردرد، کاهش یبوست، بالا رفتن تمرکز و تقویت حافظه در فرد می‌باشد. 

بهترین زمان مصرف قرص کافئین در بدنسازی

از آنجایی که خوردن کافئین یا قرص آن سبب بی‌خوابی می‌شود، بهترین زمان برای مصرف کردن آن صبح زوده می‌باشد. اگر چند ساعت قبل از خوابیدن قرص کافئین را مصرف کنید، بی‌خواب شده و عملکرد ورزشی پایینی خواهید داشت. بدنسازان می‌توانند نیم ساعت قبل از شروع ورزش، قرص کافئین مصرف کنند تا تاثیر بیشتری در لاغری و تمرینات آنها داشته باشد. بدنسازان می‌توانند هر چهار ساعت یکبار، قرص کافئین مصرف کرده و تمرینات بیشتری را تجربه کنند. 

نحوه و زمان مصرف کردن قرص‌های کافئین در تاثیرگذاری آنها، موثر بوده بنابراین ورزشکاران باید در زمان مناسب به این مکمل‌ها را استفاده کنند. قرص حاوی کافئین یا نوشیدنی‌ها و مواد خوراکی کافئین‌دار می‌توانند بیشترین مزایا را برای بدنسازان و ورزشکاران داشته باشند که عبارتند از:

• درمان میگرن

• تقویت کردن حافظه کوتاه مدت

• درمان کردن بیماری‌های تنفسی

• بالا بردن قدرت عضلانی

• کاهش درد عضلات

• رفع خستگی ورزشکار

• درمان آسم 

کافئین موجود در مکمل‌ها سبب چربی سوزی در بدن شده و سبب می‌شود بدنساز به وزن ایده‌آل خود برسد. در طولانی مدت مصرف کردن قرص‌های کافئین در کاهش وزن تاثیر فراوانی دارند، اما باید در مصرف آنها زیاده‌روی نکنید. 

مصرف کردن بیش از اندازه کافئین یا قرص‌های آن سبب عوارضی همچون سردرد، کاهش باروری در بانوان و مردان، ضعف استخوانی، سرگیجه، فشار خون بالا، اسهال و گیجی می‌شوند. با مصرف دوز مناسبی از مکمل‌های آهن،‌ علاوه بر تامین نیاز بدن، فرد سالم تر خواهد بود. 

قیمت قرص کافئین برای لاغری

هر کدام از مدل‌های قرص‌های کافئین ایرانی و خارجی قیمت‌های متفاوتی در داروخانه به همراه دارند. مکمل‌های لاغری حاوی کافئین برند ایرانی در مقایسه با نوع خارجی قیمت مناسبی به همراه داشته و مقرون به صرفه هستند. به طور کلی قرص‌های کافئین در بازه قیمتی ۵۰ الی ۴۰۰ هزار تومان در برند ایرانی و خارجی به فروش می‌روند. 

قرص کافئین به عنوان یک مکمل غذایی میزان خستگی فرد را کاهش داده و تاثیر بسیار زیادی در هوشیاری او می‌گذارد. تمامی ورزشکاران برای افزایش تمرکز و انرژی خود در حین تمرینات به مصرف کردن مکمل کافئین یا قرص‌های آن می‌پردازند. در واقع کافئین میزان استقامت و قدرت عضلات را در ورزش افزایش داده و تاثیر فراوانی در کاهش وزن می‌گذارد. 

بهترین برند برای خریداری قرص‌های کافئین به پارامترهای مختلفی همچون کیفیت مواد اولیه، سابقه شرکت سازنده، خلوص کافئین، قیمت و میزان دوز آنها بستگی دارد. بهترین برندهای معتبر از قرص‌های کافئین شامل نورم لایف، کارن، الحاوی، فانتوم نوتریشن، نیچرز پلنتی، فول استار و آلامو هستند. این محصولات با خلوص بالا و کیفیت بی‌نظیر تولید شده و به عنوان مکمل‌های کافئین در ایران با سابقه طولانی در میان ورزشکاران، مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

بهترین زمان مصرف کافئین برای لاغری

سخن پایانی

افرادی که علاقمند هستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن لاغر شوند، می‌توانند برای داشتن انرژی بیشتر و لاغری سریع‌تر، در طول روز کافئین مصرف کنند. کافئین یا قرص‌های آن بدون کالری اضافه، میزان انرژی بدن را چندین برابر کرده و در کنار ورزش تاثیر بسیار زیادی در لاغری دارند. برای مصرف کردن قرص کافئین در زمان مناسب باید با کارشناس تغذیه یا مربی خود مشورت کنید، تا با توجه به شرایط بدنی میزان مناسبی از وصرف کافئین را برای شما در نظر بگیرد. 

مصرف کردن بیش از اندازه کافئین یا قرص‌های آن سبب تنگی نفس، استرس، اضطراب و بی‌خوابی فرد می‌شوند، بنابراین باید در مصرف آن احتیاط لازم را داشته باشید. برای داشتن خواب مناسب، بهتر است در صبح تمرین کرده و این قرص‌ها را قبل از تمرینات خود مصرف کنید. مصرف کردن قرص‌های کافئین دار برای نوجوانان، کودکان، بارداران، کسانی که بیماری‌های قلبی یا فشار خون دارند مناسب نیست. 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید