05:26 , 1401/5/27
کد خبر: 000014856
بازدید: 2023
بهترین راه ها برای جذب خواستگار

این روزها که مشکلات اقتصادی بیداد می کند و آمار طلاق تا این اندازه بالا رفته، بسیاری از جوانان برای تشکیل زندگی مشترک دستخوش واهمه می شوند اما اگر این مسیر به شکلی اصولی و درست طی شود ممکن است فرد از پذیرفتن سختی های زندگی مشترک راضی و خوشحال باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایونا، متاسفانه طی سالهای اخیر سن ازدواج در کشور بالا رفته و شاید بتوان گفت ازدواج کردن نسبت به گذشته کاری سخت تر شده است. اکنون با توجه به گسترش فعالیت های اجتماعی خانم ها و حضور آنها در دانشگاه، جامعه و محل کار ممکن است چه برای خانم ها و چه برای آقایان گزینه های متعددی برای انتخاب وجود داشته باشد. پس اینکه چگونه برخورد کنید که در انتخاب جدی یک آقا اولویت او باشید بسیار مهم است.

برای انتخاب دو نفر توسط یکدیگر هم قطعا عوامل بسیاری نقش دارند و خوب است در حد توان برخی موترد را رعایت کنید تا بتوانید گزینه هایی بهتر برای ازدواج داشته باشید.

ویژگی دخترانی که خواستگار زیاد دارند

اگر ازدواج و داشتن خواستگار تنها هدف یک خانم باشد و بخواهد به هر قیمتی به آن برسد قطعا کار دشواری نخواهد بود اما انتخاب فردی مناسب، نشان دادن ویژگی های بارز شخصیتی و فراهم کردن شرایط برای یک ازدواج پایدار و موفق قطعا کار ساده ای نخواهد بود. برای رسیدن به این مرحله نیز باید و نبایدهای بسیاری وجود دارد که در این گزارش برخی از آنها را بررسی کرده ایم.

1-ارزان نباشید

یکی از مهمترین موضوعاتی که تمام آقایان به هنگام انتخاب همسر به آن توجه دارند نجابت و عفت یک خانم است. قطعا خانم هایی که پوشش یا آرایش جلف داشته یا در روابط خود با آقایان حد و حدود کمتری نگه می دارند از سوی مردان کمتر به عنوان گزینه جدی انتخاب می شوند یا حتی در صورت برقراری یک ارتباط عاطفی به قصد ازدواج ممکن است پس از مدتی دچار مشکلات متعدد شوند. پس در گام اول مراقب باشید که جزو دسته زنان راحت الوصول قرار نگیرید.

2- غرور زیاد ممنوع

بسیاری هنوز بر این باورند که یک دختر باید با غرور و تکبر رفتار کند تا مورد توجه قرار گیرد اما قطعا در دوره فعلی این معیار را نمی توان تائید کرد. شما لازم است در عین ادب و احترام روابط اجتماعی صحیحی برقرار کنید و به دیگران بفهمانید که در خانواده ای درست اصول اخلاقی و اجتماعی را آموخته اید.

3-آرمانگرا نباشید

گاه ممکن است یک خانم با وجود اینکه از دید بسیاری از آقایان یا خانواده آنها گزینه ای مناسب تلقی می شود و برای ازدواج با او علاقمندی بسیار وجود دارد تا سنین بالا موفق به ازدواج نشود. شاید اصلی ترین دلیل این موضوع سختگیری برخی دخترخانم ها باشد پس بهتر است از برخی موارد جزئی تر چشمپوشی کنید و برای موفقیت در زمینه برخی مسائل توکل کنید. درهر صورت هر انتخابی ممکن است برخی کاستی ها را نیز داشته باشد پس به دنبال گزینه 100 درصدی نگردید.

4-روی اخلاق خود کار کنید

شاید تصور شود آقایان دقت زیادی ندارند اما واقعیت این است که وقتی یک آقا شما را به چشم گزینه ازدواج ببیند به تمام رفتارهای شما دقت خواهد کرد پس بهتر است خود شما هم به این موضوعات توجه داشته باشید و خودتان سعی کنید برای داشتن زندگی بهتر رفتارهای مناسب تری داشته باشید. بداخلاقی، دروغگویی، مادی بودن، بی قید و بند بودن در پوشش و روابط، بی نظم بودن، غر زدن، پرخاشگری، نداشتن عفت کلام و بسیاری موارد مشابه موضوعاتی هستند که می توانند شما را از اولویت دیگران بودن خارج کنند.

5-قدر خودتان را بدانید

یکی از فرهنگ های غلطی که وجود دارد آن است که دختر را به گونه ای تربیت می کنند که برای او اولویت اصلی ازدواج است. در چنین شرایطی است که گاه ازدواج هایی بدون در نظر گرفتن بسیاری معیارها صورت میگیرد و نتیجه آن یا جدایی خواهد بود یا یک عمر حسرت دو طرف. پس بهتر است برای خود شانی در نظر گرفته و به هر فردی اجازه ندهید خود را در قالب همسر آینده شما ببیند. علاوه بر این به سلامت جسم و روح خود توجه داشته باشید و برای آراستگی خود از صرف وقت و هزینه دریغ نکنید.

4 دعای جذب خواستگار

در این میان بسیاری افراد نیز هستند که در کنار موضوعاتی که باید رعایت کنند از راه های مذهبی نیز کمک گرفته و برای عاقبت بخیری خود دست به دعا می شوند. در میان ادعیه و احادیث موارد متعددی برای ازدواج آسان یا جذب خواستگار ذکر شده است که برخی از آنها عبارتند از:

1-خواندن آیه ۳۲ سوره ی نور به وقت هر اذان 

2-این دعا را به مانند گردنبند به همراه خود داشته باشید:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ مِن کُلّ شَئ ٍ خَلَقنا زَوجَین ِ لَعَلَّکُم تََذکرونَ اللهم بِحَقِّ قَولُکَ هذا وَ بِحَقِّ محمدٍ و آلِهِ اَن تَرزُقَ هذا المَرءَةَ زَوجاً مُوافِقاً غَیرَ مُخالفٍ بِحَقِّ محمدٍ و آله اجمعین

3-خواندن روزانه سوره طه به مدت 21 روز

4-خواندن زیاد آیه 74 سوره فرقان(«رَبّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیّاتِنا قُرّةَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتّقینَ إِمامًا»)

جذب خواستگار در 21 روز

برخی نیز ممکن است به قانون جذب اعتقاد داشته باشند. در این زمینه گفته می شود بکار گیری یک دوره 21 روزه می تواند شما را به هدف برساند و باعث شود خواسته های شما جذبتان شوند. برای این کار چند مرحله ذکر شده است:

-خودتان را دوست داشته باشید

-مثبت اندیش باشید

-نترسید و عاشق شوید

-از زندگیتان لذت ببرید و خوشحال باشید

-به دنبال نقاط برجسته و خوبی های طرف مقابل باشید

-قدر تضادها را بدانید

-توان قطع رابطه نادرست را داشته باشید

طلسم جذب خواستگار

اگر حس میکنید یافتن فرد مناسب برایتان طلسم شده و موفق به انجام آن نمی شوید شاید همچنان بتوان از دعاهای مختلفی که در این زمینه وجود دارد کمک گرفت. مثلا:

-ذکر یا لطیف را روزی 129 بار تکرار کنید

-این آیه را همیشه تکرار کنید(«وَاضْرِبْ لَهُمْ مَثَلا اَصْحابَ الْقَرْیَهِ اِذْ جائَهَا الْمُرْسَلوُنْ»)

-هنگام نمازهایتان این آیه را بخوانید ( وَ أَنکِحُواْ الْأَیَامَى‏ مِنکمُ‏ وَ الصَّالِحِینَ مِنْ عِبَادِکمُ‏. وَ إِمَائکُمْ إِن یَکُونُواْ فُقَرَاءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ. وَ اللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ)

البته عده ای هم هستند که با گرفتن پول های آنچنانی ممکن است به شما وعده باز کردن طلسم و محقق کردن انواع آرزوها را بدهند. خوب است به شدت مراقب این دسته افراد و سودجویان هم باشید.

دعای جذب خواستگار از راه دور

می گویند دعای جذب خواستگار از راه دور از جمله دعاهای سریع العجابه است. 

برای این کار لازم است دهای زیر را غروب جمعه هفت مرتبه پس از نماز خود تکرار کنید:

وَلَا تَمُدَّنَّ عَیْنَیْکَ إِلَى مَا مَتَّعْنَا بِهِ أَزْوَاجًا مِّنْهُمْ زَهْرَهَ الْحَیَاهِ الدُّنیَا لِنَفْتِنَهُمْ فِیهِ وَرِزْقُ رَبِّکَ خَیْرٌ وَأَبْقَى 

وَأْمُرْ أَهْلَکَ بِالصَّلَاهِ وَاصْطَبِرْ عَلَیْهَا لَا نَسْأَلُکَ رِزْقًا نَّحْنُ نَرْزُقُکَ وَالْعَاقِبَهُ لِلتَّقْوَى

جذب خواستگار با آیت الکرسی

آیت الکرسی نیز از جمله آیاتی است که در متون دینی خواندن آن را دارای فضیلت های بسیار دانسته اند. گفته شده خواندن این دعا می تواند در ارتباط با جذب خواستگار و ازدواج نیز به شما کمک کند.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید