16:29 , 1402/7/15
کد خبر: 000034352
بازدید: 1240
بنای تاریخی پاتوق معتادها شد!

دوستدار میراث فرهنگی ایذه اظهار کرد: امروزه، بنای تاریخی «کوشک نورآباد» به عنوان مکانی برای تجمع و اقامت معتادان استفاده می‌شود، و این امر باعث شده که هیچ‌کس به آن ایرادی نداورد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایونا، فرامرز خوشاب اظهار کرد: به دلیل عدم توجه و عدم رسیدگی به بنای تاریخی "کوشک نورآباد" در شرایط اضطراری و خرابی‌های آن، این ساختمان در وضعیت بسیار ناگواری قرار دارد و اگر اقدامات لازم برای مرمت و تقویت آن انجام نشود، ممکن است به فروپاشی بیفتد.

وی تصریح کرد: وضعیت مرمت، بازسازی و حفاظت از این بنای تاریخی بسیار وخیم است و در صورت ادامه ندادن به توجه به آن، ممکن است ساختمان به خطر افتد.

بنای تاریخی پاتوق معتادها شد!

او با اشاره به اینکه مالکیت "کوشک نورآباد" به اداره بهداشت تعلق دارد، تاکید کرد: مسئولان این اثر تاریخی تاکنون هیچ تدابیری برای مرمت و حفاظت از آن اتخاذ نکرده‌اند و از سوی اداره میراث فرهنگی نیز هیچ تلاشی برای تصرف و مرمت این ساختمان انجام نشده است.

این دوستدار میراث فرهنگی با تاکید بر اهمیت اجرای طرح‌های استحکام‌بخشی و مرمت برای این بنای تاریخی، افزود: لازم است که عملیات تعمیر و تقویت این بنا در اسرع وقت آغاز شود.

وی یادآور شد: اکنون بنای تاریخی "کوشک نورآباد" به یک پاتوق برای معتادان تبدیل شده است و هیچ کس به آن اهمیت نمی‌دهد.

این کوشک ۱۱ بهمن ۱۳۷۸ با شماره ۲۵۷۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: ایسنا

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید