10:21 , 1403/2/2
کد خبر: 000045922
بازدید: 1214
ایه الکرسی برای محبت بین دو نفر

آیه الکرسی، از آیات بسیار مهم و معجزه آسای قرآن کریم است. این آیه در سوره بقره آورده شده است. خواندن ایه الکرسی در طول روز فواید زیادی برای سلامت جسم و روح و روان آدمی دارد. روایت شده است که خواندن این آیه می تواند میان دو نفر محبت و دوستی ناگسستنی به وجود آورد؛ به همین خاطر توصیه شده همیشه و در همه حال این آیه شریفه را بخوانیم.

دعای آیت الکرسی برای ایجاد عشق و محبت

به گزارش خبرنگار مذهبی ایونا، آیت الکرسی از معروف ترین آیه های قرآنی برشمرده می شود؛ که در سوره بقره آمده است. در روایات اسلامی ذکر این آیه بسیار روایت شده است؛ چرا که خواندن آن تاثیرات مثبت زیادی در زندگی آدمی دارد. از جمله مهمترین تاثیرات مثبت این آیه باید به افزایش عشق و محبت بین دو نفر اشاره کرد. اگر می خواهید تاثیر قطعی آیت الکرسی را به طور کامل ببینید؛ لازم است آن را با خلوص نیت بخوانید. زمانی که با قلبی صاف و آکنده از کینه به آیت الکرسی متوسل شوید خیلی سریع تر آثار آن را بر زندگی خود درک می کنید. برای تقویت محبت و علاقه بین دو نفر، طرفین باید هر کدام ناپاکی ها و سیاهی قلب خود را کنار بگذارند؛ سپس از صمیم قلب پاک خود از خدواند بخواهند تا رابطه بین آنها را استحکام بخشد. این دعا به دلیل تاثیرگذاری زیادی که بر زندگی انسان دارد؛ امروزه به عنوان یکی از مهمترین دعاها در بین مسلمانان شناخته شده است. دعای آیت الکرسی خصایص و مزایای بی شماری برای امنیت جسمانی و روحانی افراد فراهم می کند. این دعا در روایت های اسلامی به فراوانی تاکید شده است. ایه الکرسی برای محبت بین دو نفر ارزش و تاثیر بسیاری دارد. از طریق خواندن دائمی این آیه می توان به طور قلبی برای خود و دیگران آنچنان مرتبه ای از عشق و محبت را ایجاد کرد؛ که هیچ گونه موانعی برای آن وجود نداشته باشد. برای بهره مندی از الطاف این دعا، باید سعی کنیم با تلاش بسیار و تمرین منظم، آن را به طور روزانه تکرار کنیم. البته باید در کنار دعا خواندن، از عنصر دیگری همچون توکل به خداوند، تسلط بر نفس و پایداری در دین، نیز کمک بگیریم؛ چرا که در این صورت تاثیر دعا در زندگی ما بیشتر خواهد بود. ما در دعای آیت الکرسی از خداوند بلند مرتبه عشق و رحمت خود را التماس می کنیم. آرامش و ایمان به خدا از مهمترین مزایای خواندن این ذکر است. با تکرار منظم و مداوم این آیه دستیابی به محبت و عشق به خدا و سایر مخلوقاتش برای هر انسانی امکان پذیر خواهد شد.

خواص آیت الکرسی برای روزی

خواندن دعای محبوب و معروف آیت الکرسی می ‌تواند موجب افزایش رزق و روزی افراد شود. از امامان معصوم روایت شده است که خواندن این دعا می ‌تواند باعث رفع گرفتاری در زندگی انسان شود؛ لذا باید آن را با اعتقاد به اثر و با قلبی پاک بخوانید و از خداوند متعال بخواهید که گرفتاری‌ ها را از شما دور کند. از امام باقر علیه السلام نقل شده است که آیت الکرسی می ‌تواند آنچنان درهایی از لطف و محبت خداوند در زندگی شما بگشاید که هیچ در بسته ‌ای در زندگی شما باقی نماند. همچنین از امام علی علیه السلام روایت شده است که به هنگام گرفتار شدن در مشکلات دنیا به آیت الکرسی متوسل شوید تا گرفتاری‌ های شما برطرف شود. همانطور که می ‌دانید در زندگی این دنیا بسیاری از اقشار مختلف جامعه گرفتار مشکلات اقتصادی هستند به گونه ‌ای رزق و روزی آنها بسیار کم است؛ که گاهی این کمبود ها و مشکلات می ‌تواند بین انسان و خدای بزرگ و بلند مرتبه فاصله ایجاد کند؛ اما انسان‌ های هوشیار می ‌توانند با خواندن آیت الکرسی بعد از هر نماز واجب، بر عشق و علاقه بین خود و خداوند بزرگ بیفزایند و وسعت رزق و روزی خود را نیز افزایش دهند.

خواندن آیت الکرسی در غروب

در روایت آمده است که هر انسانی به وقت غروب آیت الکرسی را با خلوص نیت بخواند تمامی حاجات او برآورده می ‌شود. با توجه به تاکید بسیار بر خواندن آیت الکرسی می ‌توان به این نتیجه رسید که اثر این دعا بر زندگی انسان بسیار است. خواندن این دعا باعث توفیق و گشایش در کارها و همینطور برآورده شدن حاجات انسان در زندگی دنیا می‌ شود. البته باید این نکته را یادآوری کرد که گشایش کارها به خاطر خواندن دعای آیت الکرسی در این دنیا، فقط اثر محدودی از آیت الکرسی بر زندگی است؛ و باید دانست که علاوه بر آثار دنیوی، این دعا دارای آثار و نتایج اخروی هم می ‌باشد. حقیقتاً نتایج ذکر دعای آیت الکرسی بر زندگی آخرت انسان، بسیار فراتر از نتایج دنیایی است؛ لذا تحت هیچ شرایطی نباید از خواندن این دعا غافل شویم.

خواندن آیت الکرسی در روز جمعه

فضیلت خواندن آیت الکرسی در روز جمعه بسیار زیاد است به همین خاطر توصیه شده در این روز حتماً این دعا را بخوانیم. امام سجاد علیه السلام از صبح روز جمعه تا ظهر به خواندن آیت الکرسی مشغول بود. در برخی از روایات آمده است که خواندن این دعا در روز جمعه باعث می‌ شود که کفاره گناهان انسان به طور کامل پرداخت شود لذا باید به آن اهمیت جدی بدهیم تا فضایل آن شامل حال ما شود.

ایه الکرسی برای محبت بین دو نفر

خواص آیت الکرسی

سوره بقره یکی از سوره‌ های با فضیلت قرآن کریم محسوب می‌ شود؛ و آیت الکرسی نیز که در این سوره آمده است یکی از پرفضیلت‌ ترین آیه‌ های قرآن کریم است. از آنجایی که آیت الکرسی فواید و مزایای بسیاری دارد گفته می‌ شود که بسیار پر فضیلت است. میزان تاثیر آیت الکرسی بر زندگی انسان به حدی زیاد می ‌باشد؛ که تقریبا امروزه اکثر افراد به آن اهمیت فراوان می‌ دهند به طوری که روزانه آن را قرائت می‌ کنند. افراد بیشتر در مواقع هجوم مشکلات و غرق شدن در گرفتاری ‌ها از خداوند طلب کمک و بخشش می ‌کنند؛ و در چنین مواقعی خواندن آیت الکرسی بیشتر از مواقع دیگر است. بر اساس روایاتی که از پیامبر و امامان معصوم در رابطه با آیت الکرسی نقل شده است؛ به این نتیجه می ‌رسیم که آیت الکرسی می ‌تواند در هر زمینه‌ ای به ما انسان‌ ها کمک کند. آیت الکرسی موجب گسترش روزی، امنیت جان، غلبه بر ترس، برآورده شدن حاجات، شفای بیمار، افزایش محبت، رفع گرفتاری، رفع خطر و بلا و ... شود.

چهار خاصیت آیت الکرسی

آیت الکرسی تمامی خیرهای دنیا و آخرت را در بر می گیرد؛ لذا نباید آن را کم اهمیت دانست. کسانی که پیوسته از خداوند یا می کنند و این دعا را بیشتر می خوانند؛ حتما از فضایل آن هم سهم بیشتری دارند. این آیه از نامدارترین آیات قرآن کریم است. پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: برگزیده سوره بقره آیت الکرسی است که در هر کلمه از آن پنجاه برکت وجود دارد. اگر چه برای این آیه فضایل و خواص بسیاری ذکر شده است که قطعا همه مهم هستند؛ اما ما در ادامه مطلب مهمترین خواص آن را برای شما بیان خواهیم کرد.

آیت الکرسی کلید رفع گرفتاری ها

از امام علی (ع) نقل شده که اگر بدانید آیت الکرسی تا چه اندازه با اهمیت و با ارزش است؛ تحت هیچ شرایطی آن را ترک نمی‌ کنید.  امام فرمودند برای رفع بلا و از بین بردن گرفتاری های خود به آیت الکرسی پناه ببرید. اگر گرفتار، بیمار، یا تمام درهای عالم به روی شما بسته شد از آیت الکرسی غافل نشوید. همانا کسانی که آیت الکرسی را با ایمان و اعتقاد قلبی به خداوند بخوانند؛ حتما نتیجه خواهند گرفت.

آیت الکرسی و تقویت حافظه

از دیگر خواص آیت الکرسی باید به مفید بودن آن برای تقویت حافظه اشاره کرد فته شده در این خصوص پیامبر صلی الله فرموده‌اند که اگر فردی هفت مرتبه این آیه را با زعفران بر کف دست خود بنویسد و   آن را بمکد؛ بعد از آن هرگز چیزی را فراموش نخواهد کرد. 

آیت الکرسی برای در امان ماندن مال

یکی از معروف ترین فواید آیت الکرسی حفظ مال است. از امام علی علیه السلام نقل شده است که خواندن آیت الکرسی باعث حفظ مال در برابر هر زیان و خطری می ‌شود. البته خواندن آیت الکرسی باید همراه با سوره توحید و قدر هنگام طلوع آفتاب باشد که این عمل باید ۱۱ مرتبه تکرار شود. 

نورانیت در قبر

خواندن آیت الکرسی به نیابت از مردگان باعث نورانیت در قبر می‌ شود. توجه داشته باشید که قرائت آیت الکرسی برای مردگان نه تنها برای آنها بلکه برای شخص قرائت کننده هم ثواب بسیار زیادی دارد. تاکنون در رابطه با ثواب خواندن آیت الکرسی موارد بسیار زیادی بیان شده است؛ که باید دانست علاوه بر این موارد کثیر موارد بسیار زیاد دیگری هم وجود دارد که ما از آنها غافل هستیم. با توجه به این همه فواید باید سعی کنیم در زندگی دنیایی به مراتب آیت الکرسی را قرائت کنیم. متوسل شدن به این آیه می‌ تواند ما را از بسیاری از رنج‌ های دنیایی در امان بدارد. در واقع تمام خواص این آیه از آن جهت است که خواندن آن ارتباط بین انسان و خداوند را قوی و مستحکم می‌ کند؛ و تمامی خیرهای ناشی از آن نیز به سبب این ارتباط قوی و ایمان راسخ است؛ لذا نباید در هیچ زمانی از خواندن آن غافل شویم.

ایه الکرسی برای محبت بین دو نفر

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید