08:29 , 1402/4/17
کد خبر: 000028360
بازدید: 1247
این زنان، نوزادان باهوش تری به دنیا می آورند

پژوهش جدید نشان می‌دهد که میان بخش‌های خاصی از بدن مادر و انتقال هوش به نوزادان از طریق شیردهی، ارتباط وجود دارد. این بخش‌ها که به طور عمومی به عنوان "ذخایر چربی" شناخته می‌شوند، شامل ران‌ها و باسن می‌شوند.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که بدن زنان می‌تواند بر مغز فرزندانشان تأثیرگذار باشد. بر اساس این پژوهش، زنانی که بخش‌های خاصی از بدن خود را به نام "ذخایر چربی" دارای اندازه بزرگ‌تری می‌کنند، احتمال برخورداری از فرزندان باهوش‌تر را دارند.

علم هوش انسان را متأثر از ژنتیک و محیط می‌داند. عواملی همچون مراقبت‌های پیش از زایمان، تغذیه مادر و محیط کودکی که در آن رشد می‌کند، تأثیری بر توانایی‌های شناختی و رشد ذهنی آن دارد.

اما پژوهش جدید نشان می‌دهد که میان بخش‌های خاصی از بدن مادر و انتقال هوش به نوزادان از طریق شیردهی، ارتباط وجود دارد. این بخش‌ها که به طور عمومی به عنوان "ذخایر چربی" شناخته می‌شوند، شامل ران‌ها و باسن می‌شوند.

با این حال، پژوهشگران تأکید می‌کنند که هدف آن‌ها ترویج چاقی به عنوان یک امر سالم نیست، اما بیان می‌کنند داشتن چربی اضافه می‌تواند فراهم کننده مواد مغذی ارزشمندی همچون اسیدهای چرب امگا-۳ و ویتامین D باشد که برای رشد مغز جنین مفید هستند.

به گفته‌ی پژوهشگران، چربی این بخش‌های بدن مادر مخزن تشکیل مغز کودک است. برای تشکیل دستگاه عصبی، به چربی زیادی نیاز است و چربی‌های این بخش‌ها از بدن سرشار از نوعی اسید چرب امگا-۳ به نام DHA هستند که یکی از عناصر بسیار مهم در مغز انسان است.

پژوهشگران می‌گویند که بدن زنان طی فرآیند تکامل دستخوش تغییراتی شده که آن‌ها را قادر به ذخیره و حفظ این چربی‌ها تا زمان تولد فرزند ساخته است. به همین دلیل، وقتی زنان به نوزاد خود شیر می‌دهند، این چربی‌ها که به آن‌ها "لیپیدهای مغز ساز درون شیر مادر" گفته می‌شود، از بدن مادر آزاده و به نوزاد منتقل می‌شوند. این لیپیدها می‌توانند به تشکیل و توسعه دستگاه عصبی کودک کمک کنند و بهبود حافظه، تمرکز و توجه آنها بعداً کمک کنند.

به طور خلاصه، پژوهش جدید نشان می‌دهد که بدن زنان می‌تواند بر مغز فرزندانشان تأثیرگذار باشد، اما به هیچ وجه چاقی را به عنوان یک امر سالم ترویج نمی‌کند. بهترین راه برای بهبود توانایی‌های شناختی کودکان، توجه به تغذیه سالم مادران و پیشگیری از چاقی است.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید