14:06 , 1403/1/30
کد خبر: 000045741
بازدید: 1213
این افراد زودتر می میرند

یک مطالعه اخیر آمریکایی نسبت به خطر تنهایی برای سلامتی انسان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا به نقل از مجله سلامتی، این مطالعه که توسط یک تیم تحقیقاتی متخصص در روانشناسی در دانشگاه ایالتی آریزونا انجام شد، تأیید کرد که احساس تنهایی خطر ابتلا به بیماری، افسردگی، مشکلات مزمن سلامتی و حتی مرگ زودرس را در فرد افزایش می دهد و خطر تنهایی معادل خطر سیگار کشیدن برای سلامتی انسان است.

فرانک اینفورا، روانشناس دانشگاه آریزونا، تأیید کرد که میل انسان به عضویت در یک گروه، نیازهای اساسی و غریزی را در بین عموم مردم برآورده می کند و زمانی که این وابستگی حاصل نشود، سلامت انسان در معرض پیامدهای منفی قرار می گیرد.

وی در بیانیه‌های گزارش شده توسط وب‌سایت The Conversation که مربوط به تحقیقات علمی است، اضافه کرد که این مطالعه شامل بیش از 53000 نفر از ایالات متحده و 13 کشور اروپایی طی دوره 2002 تا 2020 بوده است و به تغییراتی که در احساسات مردم رخ داده است، پرداخته است.

این مطالعه نشان داد که تعداد فزاینده‌ای از آمریکایی‌های میانسال در مقایسه با همسالان خود در اروپا اکنون از تنهایی رنج می‌برند و این با شواهد علمی از افزایش نرخ مرگ و میر در میان بزرگسالان آمریکایی در سن کار همزمان است. 

این مطالعه می‌گوید که احساس نابرابری، چه از نظر اقتصادی یا اجتماعی، احتمالاً احساس تنهایی فرد را افزایش می‌دهد، زیرا این احساس توانایی او را برای برآوردن نیازهای اولیه‌اش تضعیف می‌کند و تأیید می‌کند که سیاست‌های کاری سخاوتمندانه و روابط قوی خانوادگی، افزایش سن با کاهش فشارهای مالی و اختلافات خانوادگی احساس تنهایی را در میانه کاهش می‌دهد.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید