06:58 , 1401/2/26
کد خبر: 000006864
بازدید: 1304
راهکاری برای مواجهه با ریسک های جدی بازار کار و سرمایه

مهدی کریمی تفرشی- کارآفرین برتر جهان اسلام

راه اندازی و شروع یک کسب و کار، یکی از چالش هایی است که پیش روی افراد جامعه امروز به خصوص قشر جوان قرار دارد.
اگر چه رویای داشتن یک کسب و کار موفق و درآمد زا، بسیار وسوسه انگیز و جالب است اما داشتن یک رویا، به تنهایی تضمینی برای موفقیت نیست. راه اندازی استارت آپ و کسب و کاری جدید، جدا سخت و طاقت فرساست. یک اشتباه کوچک در شروع کسب و کار می تواند سرمایه تان را تا مرز نابودی بکشاند و زحمات شما را به راحتی هدر بدهد.
البته این رویکرد تنها محدود به استارتاپ ها نیست و می توان گفت همه ی کسب و کارها در شروع کار یا میانه راه، به مشکلات و چالش هایی برخورد می کنند که برای رفع آن نیاز به دریافت  مشاوره و راهنمایی دارند. استفاده از خدمات مشاوره ای باعث می شود، بهره وری و موفقیت در کسب و کار شما افزایش یابد.
مشاوره نقشی حیاتی و تعیین‌کننده درحیات مادی و معنوی انسانها و بویژه در بهبود وضعیت کسب‌وکار دارد. آنچه مسلم است؛ مشاوره نیاز طبیعی بشر و پشتیبان او در تصمیم‌گیری‌های سنجیده است.
انسان در زندگی امروز، نمی تواند در همه ی امور صاحب نظر و متخصص باشد. از آنجا که شرایط زندگی در عصر حاضر ، به تخصص و مهارت در همه ی زمینه های زندگی نیاز دارد، بهترین راهکار دریافت مشاوره است. برای رسیدن به موفقیت، آرامش و پیشگیری از اشتباهات احتمالی، بهترین راه دریافت مشاوره است.
اما در زمینه کسب و کار، سازمان‌های بخش خصوصی به‌ویژه در ایران با شور و حرارتی خاص تأسیس می‌شوند، اما برای پایداری و ماندگاری آنان باید کوشید و این ماندگاری در پرتو کوشش و بهره‌گیری از نظرات صاحب‌نظران و انسان‌های مصمم و توسعه‌یافته است. شرکت‌های توسعه‌یافته در دنیای امروز، با حضور، یاری و مشورت انسان‌های توسعه‌یافته تأسیس شده، و دوام و بقا می‌یابند.
دریافت خدمات مشاوره ای در شروع کار، باعث می شود، مسیر پیش رویتان، روشن و قابل پیش بینی باشد و زمانی که شما در مسیر و چالش های پیش رو قرار گرفتید، بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.
هر کسب و کار و سیستم تجاری از بخش های مختلف و زیر گروه های بسیاری تشکیل شده است. مدیران و افراد رده اول هر کسب و کاری، اگر بخواهند به موفقیت و گسترش در کسب و کار خود دست یابند باید بتوانند در همه ی بخش های ذی ربط، افراد درست و مناسبی را استخدام کنند.
زمانی که کسب و کار خود را آغاز کرده اید و به فعالیت در آن حیطه مشغول هستید، به نقطه ای می رسید و یا با موانعی برخورد خواهید کرد که باعث می شود، سرعت شما کند شود یا به طور کامل متوقف شود. اینجاست که لزوم یک مشاور حرفه ای و صاحب نظر می تواند راه گشا و نجات دهنده باشد.
امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، شرایط امروز کسب و کار، بسیار خطرناک و دارای ریسک بالاست. اگر نتوانید به درستی از بازار و رقبا پیشی بگیرید، پروسه پیشرفت شما با شکست مواجه خواهد شد.
سرعت رشد فناوری و تکنولوژی بسیار زیاد است و اگر صاحبان کسب و کار نتوانند خود را با این سرعت تطبیق دهند، به طور حتم با شکست و پسرفت مواجه خواهند شد. وجود یک مشاور با تجربه در زمینه کسب و کار که از بیرون به کسب و کار شما و دنیای تجارت می نگرد، می تواند به شما کمک های اصولی و موثری بدهد.
مشاوره کسب و کار و تجارت در زمینه های زیادی می تواند به شما راهنمایی ارائه دهد از جمله اینکه:
• چگونه و با استفاده از چه راهکار هایی می توانید از رقبا پیشی بگیرید.
• چه استراتژی هایی می تواند سهم بازار را به نفع کسب و کار شما افزایش دهد؟
• ارائه راهکارهایی که می تواند به وفادار سازی مشتری بینجامد.
• چگونه می توان، اعتبار برند خود را افزایش دهید.
• چگونه و با چه روش هایی می توان بازاریابی کرد؟
• چه مکان هایی برای تبلیغات مناسب است و چه میزان تبلیغات برای کسب و کار مفید است؟
• ارائه برنامه های مفید برای جلوگیری از کاهش هزینه های اولیه.
• دریافت راهنمایی و راهکار هایی که به افزایش درآمد می انجامد.
• دریافت راهنمایی و مشاوره درباره ی مدیریت شبکه های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال.
و موارد دیگر که قطعا برای کسب و کار شما سودمند خواهد بود…
بازار ايران با وجود فراز و نشیب های بسیار، اما با ورود رقبای ریز و درشت تا حد زيادي تبديل به يك بازار رقابتي شده و در اين ميدان تقريباً هيچ بازيگري تنها و بدون رقيب نيست. در اين فضا،‌ توجه جدي به بازاريابي براي تمام شركتها يك امر ضروريست و كسانيكه در اين مورد غفلت كنند بسرعت ميدان را بنفع رقبا از دست خواهند داد . از آنجائيكه بازاريابي مانند بسياري از دانش هاي ديگر امروز امري تخصصي شده است، اتكاي مديران شركت‌ها به روش هاي سنتي گذشته و پيروي از تجربه هاي قبلي كافي نيست و بايد به محض عوض شدن شرايط رقابت ،‌ از شيوه هاي جديد بازاريابي استفاده کرد .از آنجائيكه امروزه مديران شرکت ها نیاز به دانش، مهارت و تخصص بازاریابی در بكار بستن اين شيوه ها را بیش از گذشته احساس می کنند استفاده از خدمات يك مشاور بازاريابي كاملاً بديهي بنظر مي رسد.
ارائه ایده های نو و خلاقانه و روش های خروج از مشکلات، مسائلی است که در مسیر کسب و کار، شما را به موفقیت بیشتر سوق می دهد. مشاورین کسب و کار، در شروع استارت آپ و کسب و کار، می توانند ایده های خلاقانه ای به شما ارائه دهند، که قطعا در مسیر رشد و موفقیت کسب و کار شما مفید خواهد بود.
حضور یک مشاور خوب و کار بلد در کسب و کار شما، می تواند به کارمندان انگیزه بیشتری دهد. زمانی که مشاور در سیستم تجاری خود داشته باشید، حضور او نقطه قوت و اتکاء، برای کارمندان خواهد بود؛ چرا که آن ها این دلگرمی را دارند که هر زمان با مشکل یا چالشی درگیر شدند، بتوانند از مشاوران کمک دریافت کنند.
شاید تصور کنید که هزینه استخدام یک مشاور کسب و کار، ممکن بیشتر از کارمندان معمولی باشد، اما این نکته را در نظر بگیرید که این افراد به دلیل مهارت و تجربه ای که دارند، کمک زیادی به سودآوری و موفقیت کسب و کار شما خواهند کرد.
هزینه‌کرد درآموزش و مشاوره به منزله یک سرمایه‌گذاری سودآور است که افق‌های روشنی را پیش چشم بنگاه‌های اقتصادی گشوده و سازمان را برای آینده مجهز می‌کند.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید