08:14 , 1401/7/6
کد خبر: 000015524
بازدید: 1272
7 مشکل پوستی رایج در پاییز و راه حل‌های آن

متاسفانه تغییر آب و هوا برای پوست خوب نیست. پوست شما ممکن است به افت ناگهانی دما و تغییرات آب و هوایی واکنش شدید نشان دهد. ما 7 مشکل پوستی و راه حل هایی که در پاییز ظاهر شدند را بررسی کردیم.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، فصل پاییز همراه با زیبایی های خود می تواند مشکلات دردسر سازی را برای بدن و پوست شما به همراه داشته باشد در این مطلب به 7 مشکل پوستی و راه حل های برون رفت از آنها اشاره خواهیم کرد.

مشکلات پوستی پاییز و روش های درمانی آن

در ادامه مطلب، مشکلات پوستی رایج در فصل پاییز  و روش های درمان آن را معرفی خواهیم کرد

خشکی و حساسیت پوست

مراقبت از صورت یکی از مهم ترین مواردی است که باید در دوران گذار فصلی به آن توجه کنید. پوستی که با تغییر هوا خشک و حساس می شود، ممکن است تحریک، خشک و پوسته پوسته به نظر برسد. با پر کردن مرطوب‌کننده‌تان با فرمول‌های قوی‌تر یا با استفاده از ماسک‌های مناسب، می‌توانید پوست خود را آرام و التیام ببخشید؛ چرا که اینها علامت یک وضعیت اضطراری هستند. 

آکنه روزاسه

روزاسه، یک مشکل مربوط به مویرگ ها بوده و ممکن است در پوست ایجاد شود که با تغییر هوا حساس و نامتعادل می شود، یا اگر این مشکل را دارید، ممکن است در فصل پاییز سطح هشدار افزایش یابد. پس از مشورت با متخصص پوست، می توانید از محصولاتی با فرمول خاص که پوست شما را تغذیه می کنند و سپر مناسبی را در برابر عوامل خشن ایجاد و التهاب پوست را تسکین می دهند، حمایت دریافت کنید.

7 مشکل پوستی رایج در پاییز و راه حل‌های آن

خشکی و اختلال بافتی در بدن

اثر خشک کنندگی هوای سرد نیز در بدن خود را نشان می دهد. بنابراین، محصولات مراقبت از بدن خود را که در تابستان با لوسیون جایگزین می کنید، در فصل جدید از فرمول های کرم انتخاب کنید. همچنین می توانید از اسکراب، برس خشک و اسکراب بدن برای از بین بردن سریع آسیب بافتی و صاف کردن پوست استفاده کنید.

علاوه بر این، اگرچه دوش آب گرم در این دوره احساس خوبی دارد، اما گرمای زیاد می تواند باعث خشک شدن پوست شود. بنابراین، مفید است که روتین حمام خود را در درجات گرمتر ترک کنید.

افزایش مشکل شوره سر

پوست سر شما نیز تحت تأثیر آب و هوای متغیر است. پوست سر که می تواند در تابستان چرب تر باشد، می تواند باکتری و قارچ تولید کند. علاوه بر همه اینها، هوای سرد نیز می تواند پوست سر شما را خشک کند. با این عوامل، مشکل افزایش شوره سر می تواند از کنترل خارج شود .شامپو، لوسیون و اسپری. راه حل مناسب برای شوره سر فصلی را با مشورت با متخصص پوست خود بیابید.

لبهای خشکیده و ترک خورده

پوست لب به همراه ناحیه اطراف چشم حساس ترین ناحیه صورت شماست. جای تعجب نیست که لب‌هایی که حتی به تغییرات کوچک واکنش نشان می‌دهند، تحت تأثیر تفاوت چشمگیر دمای هوا قرار می‌گیرند. برای لب های ترک خورده و دردناک،  میتوانید از بالم لب یا نرم کننده لب استفاده کنید تا در طول روز شاداب شوید. همچنین می توانید از ماسک های لب برای مراقبت بیشتر استفاده کنید.

7 مشکل پوستی رایج در پاییز و راه حل‌های آن

کراتوز پیلاریس

کراتوز پیلاریس، می توانیم این نام علمی را به صورت توده‌هایی که در پشت آرنج ظاهر می‌شوند توضیح دهیم. این وضعیت که بیشتر در انتقالات فصلی و هوای سرد رخ می دهد، ممکن است ژنتیکی نیز باشد. اگر به طور دوره ای اختلالات بافتی را تجربه می کنید، از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک استفاده کنید که پوست را لایه برداری می کند. مقدار کمی رتینول که در شب استفاده می کنید نیز به بهبود سطح پوست کمک می کند.

اگزما

اگر پوست آتوپیک دارید، پوست شما که حتی با حداقل تغییرات تحت تاثیر قرار می گیرد، تحت تاثیر تغییرات آب و هوا قرار می گیرد. هوای سرد، اختلاف دمای داخل و خارج و باد می تواند باعث افزایش خارش، خشکی و التهاب شود. پس از مشورت با متخصص پوست خود، از روتین مراقبت روزانه خود با محصولاتی که برای پوست های حساس فرموله شده اند و مخصوص پوست آتوپیک طراحی شده اند، استفاده کنید.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید