10:36 , 1401/6/1
کد خبر: 000014929
بازدید: 1524
14 سوال رایج درباره مسائل جنسی

تصورات نادرست در مورد تمایلات جنسی و رابطه جنسی در بین مردم می تواند مشکلات زیادی را در زندگی روزمره و روابط ایجاد کند. مشکلات جنسی اغلب به دلیل عدم آموزش و باورهای غلط در جامعه ایجاد می شود. در این مطلب 14 سوال رایج جنسی پاسخ داده شده است.

دفعات طبیعی برقراری رابطه جنسی چقدر است؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، چیزی به نام تعداد دفعات طبیعی رابطه جنسی وجود ندارد. برای هر کس متفاوت است. تعداد دفعات آمیزش جنسی بر اساس خواسته ها و تمایلات متقابل هر دو همسر اتفاق می افتد. با این حال، طبق مطالعات انجام شده، زوج ها به طور متوسط ​​2 بار در هفته رابطه جنسی دارند. نکته مهم این است که میل جنسی همسران مشابه یکدیگر باشد. به عنوان مثال، اگر هر دو طرف نیاز به رابطه جنسی هر روز یا هر دو یک بار در ماه رابطه داشته باشند، معمولاً مشکلی ندارد.

14 سوال رایج درباره مسائل جنسی

آیا از نظر تعدد آمیزش بین زوجین ناسازگاری وجود دارد؟ چگونه رفع کنیم

بله شاید. زیرا میل جنسی برای هر فردی متفاوت است. این یک بیماری نیست، اما می تواند بین زوجین مشکل ایجاد کند. داشتن مشاوره جنسی با هم مشکل را حل می کند. مثلاً زوجی را در نظر بگیریم که مرد تقریباً هر روز می خواهد رابطه جنسی داشته باشد و زن هفته ای یک بار. در چنین رابطه ای هر روز تعقیب و گریز وجود دارد، این رابطه را فرسوده می کند و خشم متقابل ایجاد می شود. در این صورت هفته ای دو یا سه روز مشخص می شود، در آن روزها رابطه جنسی دارند. هر دو می دانند که در آن روز آمیزش جنسی خواهد بود. به این ترتیب، در روزهای دیگر، زنان از استرس فرار و مردان از تعقیب و گریز خلاص می شوند و می توانند زمانی را که با هم می گذرانند، متفاوت ارزیابی کنند.

بیزاری جنسی (از دست دادن میل جنسی) چیست؟

فقدان میل به رابطه جنسی، نداشتن رویاهای جنسی، علاقه نداشتن به مسائلی که جنسیت را یادآوری می کند و بی میلی به آماده کردن محیط برای عشق ورزی و آغاز عشق ورزی است.

14 سوال رایج درباره مسائل جنسی

چه علائمی در زنان با کاهش میل جنسی مشاهده می شود؟

خیس شدن در ناحیه تناسلی، تورم کلیتوریس، نعوظ نوک سینه ها کاهش می یابد یا به طور کامل ناپدید می شود. لذت جنسی کاهش یافته است، ارگاسم معمولا در پایان عشق ورزی تجربه نمی شود. بی میلی جنسی در زنان شایع است. اکثریت قریب به اتفاق زنانی که از دست دادن میل جنسی را تجربه می کنند، خودشان رابطه جنسی را آغاز نمی کنند، اما از آنجا که رابطه جنسی را یک وظیفه زنانه می دانند، حتی اگر از آن لذت نبرند، این کار را انجام می دهند تا شریک زندگی خود را خوشحال کنند و از مشکلات زناشویی جلوگیری کنند.

چه علائمی در مردان با کاهش میل جنسی مشاهده می شود؟

اختلال نعوظ و مشکلات انزال رخ می دهد. حتی اگر به نحوی سخت شوند، ممکن است در حین عشق ورزی تمرکز خود را از دست بدهند و نعوظ و انزال خود را از دست بدهند. بی میلی جنسی در مردان بیشتر از آنچه تصور می شود شایع است. اما این تصور غلط در ذهن مردم وجود دارد که مردها همیشه خواهان رابطه جنسی هستند و همیشه آماده رابطه جنسی هستند و آن مردانگی است. به همین دلیل، مردان اغلب نمی توانند بی میلی جنسی خود را ابراز کنند.

14 سوال رایج درباره مسائل جنسی

علل بی میلی جنسی در زنان چیست؟

دلایل جسمی و روانی وجود دارد.

علل جسمی: ​​کم خونی، دیابت، بیماری های قلبی عروقی، کمبود هورمون تیروئید، کمبود هورمون جنسی، مصرف الکل و سیگار، برخی داروهای افسردگی و فشار خون، نفاس.

علل روانشناختی: افسردگی، اضطراب، استرس عمومی زندگی، افزایش بار کار و خانه، مشکلات با همسر، مشکلات زناشویی، فوبیای جنسی، ترس از باردار شدن، توانایی جنسی پایین شریک جنسی، زیبا و جذاب نبودن خود. قبلا مورد آزار قرار گرفته، باورهای نادرست در مورد شرم و گناه، لزبینیسم پنهانی.

دلایل بی میلی جنسی در مردان چیست؟

علل فیزیکی: چاقی، کمبود تستوسترون، بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا، کم خونی، دیابت، الکل و سیگار، برخی فشار خون بالا، افسردگی و داروهای پروستات

علل روانی: استرس و کار زیاد، افسردگی و اضطراب، مشکلات زناشویی، از دست دادن علاقه به همسر، همجنس گرایی پنهان.

14 سوال رایج درباره مسائل جنسی

برای افزایش میل جنسی چه باید کرد؟

اول از همه، اگر بیماری جسمی وجود دارد، باید درمان شود. مشکلات بهداشتی باید برطرف شود.

رابطه جنسی از مغز شروع می شود. به همین دلیل باید جنسیت در نظر گرفته شود، مقدمات زندگی فراهم شود و به تمایلات جنسی اهمیت بیشتری داده شود.

باید ورزش کنید. ورزش باعث افزایش جریان خون در اندام تناسلی و همچنین کل بدن می شود. افزایش جریان خون به اندام تناسلی نیز میل جنسی را افزایش می دهد. انجام ورزش باعث می شود افراد احساس تناسب اندام و خوبی داشته باشند، اعتماد به نفس را افزایش می دهند. ورزش باعث افزایش ترشحاتی مانند سروتونین و اندورفین در مغز می شود که به نوبه خود میل جنسی را افزایش می دهد.

باید استرس را کاهش داد، ساعات کار، کار خانه و امور کودکان را تنظیم کرد، زمان کافی برای تمایلات جنسی اختصاص داد.

باید وزن کم کرد. چاقی سطح تستوسترون را کاهش می دهد. کاهش سطح تستوسترون نیز میل جنسی را کاهش می دهد. برای افزایش سطح تستوسترون که به آن هورمون مردانه می‌گویند، کاهش وزن به خصوص برای آب شدن ناحیه شکم ضروری است.

از مصرف الکل و سیگار باید اجتناب شود. از آنجایی که الکل و سیگار ساختار رگ و عصبی را مختل می کنند، جریان خون به اندام تناسلی را مختل کرده و لذت را کاهش می دهند. اینها باعث کاهش میل جنسی می شوند.

خوردن منظم و سالم ضروری است. برای تولید هورمون، پیشگیری از کم خونی، سلامت عضلات و تغذیه اندام ها باید پروتئین و ویتامین مصرف شود.

خواب منظم لازم را فراموش نکنید. در این دوره ترشحات لازم برای سلامت جسم و روان ترشح می شود. این ترشحات همچنین سروتونین و دوپامین را که در شکل گیری میل جنسی نقش دارند، تنظیم می کند. حداقل 6 ساعت خواب برای زندگی جنسی شما مفید است.

بهبود روابط با همسر ضروری است. حل مشکلات در رابطه، افزایش زمان مشترک، داشتن سرگرمی با هم، لمس کردن و بوسیدن بیشتر یکدیگر، گرفتن دوش آب گرم با هم، ماساژ دادن یکدیگر، ابراز عشق بیشتر می تواند باعث افزایش میل جنسی شود.

درمان جنسی می تواند راه حل مفیدی باشد. در صورت عدم افزایش میل جنسی با وجود مقررات فوق، درمان جنسی و در صورت بروز اختلاف با همسر، زوج درمانی می تواند کمک کننده باشد.

14 سوال رایج درباره مسائل جنسی

آیا درمانی برای بی میلی جنسی وجود دارد؟

هیچ درمان دارویی برای بی میلی جنسی وجود ندارد. تجویز کنترل شده تستوسترون ممکن است فقط در افرادی که کمبود تستوسترون دارند موثر باشد و نباید برای افرادی که تستوسترون طبیعی دارند تجویز شود. کمبود تستوسترون می تواند میل جنسی را کاهش دهد، اما مقدار بیش از حد آن میل جنسی را افزایش نمی دهد.

داروهای اختلال نعوظ تاثیری در افزایش میل جنسی ندارند. این داروها نعوظ را در افرادی که از قبل میل جنسی دارند اما نمی توانند نعوظ داشته باشند، فراهم می کند.

هیچ مدرکی دال بر این وجود ندارد که غذاها و نوشیدنی های مختلفی که گفته می شود داروی غرایز جنسی هستند این اثرات را داشته باشند. با این حال، افرادی که فکر می کنند خوردن و نوشیدن آنها برای آنها مفید است، ممکن است از نظر روانی سود ببرند.

آیا چیزی به نام (میل جنسی بیش از حد) وجود دارد؟ 

نادر است، اما وجود دارد. میل جنسی به حدی است که برای فرد مشکل ایجاد کند، دائماً در فانتزی جنسی است و میل به رفتار جنسی وجود دارد. او ممکن است رفتارهای جنسی مختلفی داشته باشد که می تواند از کنترل خارج شود و به خودش آسیب برساند. ممکن است در تمام انواع فعالیت های جنسی مشترک و منحصر به فرد افزایش پیدا کند. رفتارهایی مانند خودارضایی بیش از حد، سکس مجازی، رابطه جنسی با تلفن را می توان مشاهده کرد. رابطه جنسی بیش از حد، خارج از کنترل و محافظت نشده می تواند مشکلات زیادی مانند بیماری های مقاربتی، ایدز، بارداری های ناخواسته، مشکلات قانونی، مشکلات در حفظ رابطه یا ازدواج، خشونت خانگی را ایجاد کند. همچنین می تواند زندگی اجتماعی و زندگی تجاری را مختل کند.

14 سوال رایج درباره مسائل جنسی

آیا میل جنسی بیش از حد فقط در مردان دیده می شود؟ 

خیر، هم در مردان و هم در زنان رخ می دهد، اما در مردان 3 برابر بیشتر از زنان است.

آیا میل جنسی بیش از حد ناشی از هورمون مردانه اضافی است؟

خیر کمبود تستوسترون می تواند میل جنسی را کاهش دهد، اما مقدار بیش از حد آن میل جنسی را افزایش نمی دهد.

علل میل جنسی بیش از حد چیست؟

دلیل آن به خوبی مشخص نیست. برخی از بیماری ها مانند زوال عقل، بیماری پارکینسون، صرع، زوال لوب های پیشانی مغز در اثر ضربه به سر، ممکن است باعث افزایش میل جنسی، ناتوانی در کنترل میل جنسی و اختلالات رفتاری مختلف شود. علاوه بر این، بیش‌جنس‌گرایی را می‌توان با بیماری‌های روانپزشکی مانند اختلال شیدایی- افسردگی، سوء مصرف الکل و مواد، اختلال نقص توجه و بیش فعالی و اختلالات تکانه مشاهده کرد.

درمان میل جنسی بیش از حد چیست؟

اول از همه، بیماری های جسمی و روحی در صورت وجود باید درمان شوند. داروهای مختلف روانپزشکی و روان درمانی می توانند میل جنسی را کاهش داده و میل جنسی را کنترل کنند.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید