06:27 , 1401/4/5
کد خبر: 000012912
بازدید: 1341
10 نکته برای افزایش طبیعی سطح انرژی

آیا احساس خستگی می کنید؟ راه حل این است که باید عادات غذایی و سبک زندگی خود را تغییر دهید. در این مقاله به شما چند پیشنهاد غذا، نوشیدنی و سبک زندگی می دهیم تا انرژی خود را به طور طبیعی افزایش دهید.

آیا احساس خستگی می کنید؟ چگونه انرژی خود را افزایش دهیم؟ برای افزایش انرژی چه بخوریم؟ برای فرار از خستگی چه کار باید کرد؟ برای بهبود خستگی چه بخوریم؟ کدام نوشیدنی انرژی زاست؟ چه غذایی به ما انرژی می دهد؟ چی بخوریم که احساس خستگی نکنیم؟ دلیل احساس خستگی و کمبود انرژی چیست؟ غذای پر انرژی برای مردان کردام است؟  برای افزایش انرژی بدن چه بخوریم؟

به گزارشد ایونا،  اگر اولین چیزی که در هنگام احساس خستگی و کمبود انرژی استفاده می کنید خرید یک نوشیدنی انرژی زا است، حتما مقاله ما را بخوانید، در واقع می توان با روش های بسیار طبیعی تری انرژی خود را افزایش داد. اگر قرار است در روزهای آینده برنامه بسیار پرتنشی داشته باشید - مانند برنامه کاری شلوغ، تمرینات سنگین، یک سفر طولانی - در اینجا چند نکته تغذیه و سبک زندگی وجود دارد که انرژی شما را به طور کاملا طبیعی افزایش می دهد.

شام خود را سبک بخورید

بعد از تلاش و انرژی ای که در طول روز صرف می کنید، حتی یک وعده غذایی سبک در شب انرژی و تغذیه مورد نیاز شما را تامین می کند. وقتی بیش از حد غذا می خورید، بدن شما بیشتر انرژی خود را صرف هضم می کند و ممکن است انرژی مورد نیاز خود را دریافت نکنید. از مصرف کربوهیدرات خودداری کنید یا آن را محدود کنید: خوردن کربوهیدرات های زیاد در وعده شام می تواند باعث سرگیجه شود. برای شام می توانید غذاهای غنی از پروتئین مانند ماهی را انتخاب کنید.

کم آب نشوید

یکی از مهم ترین دلایل خستگی اغلب تشنگی است. قطعاً نباید قبل از تمرین دچار کم آبی بدن شوید. مصرف غذاهای غنی از آب مانند هندوانه، خیار و کاهو در طول روز به شما کمک می کند هیدراته بمانید.

10 نکته برای افزایش طبیعی سطح انرژی
10 نکته برای افزایش طبیعی سطح انرژی 

گردو یا آلبالو خشک بخورید

اگر احساس خستگی می کنید یا مشکل خواب دارید، می توانید از گردو یا آلبالو خشک میل کنید. هر دو منبع طبیعی ملاتونین هستند، هورمونی که ساعت بدن ما را تنظیم می کند.

بیشتر بخوانید:میوه‌های انرژی‌زا کدامند؟

از سیگار کشیدن خودداری کنید

احتمالاً می دانید که سیگار یک تهدید بزرگ برای سلامتی شماست. اما آیا می دانستید که سیگار در واقع انرژی شما را می مکد و باعث بی خوابی می شود؟ نیکوتین یک محرک است، بنابراین ضربان قلب را تسریع می‌کند، فشار خون را افزایش می‌دهد و فعالیت امواج مغزی مرتبط با بیداری را تحریک می‌کند و به خواب رفتن را سخت‌تر می‌کند. به لطف قدرت اعتیاد آور خود حتی می تواند شما را از خواب بیدار کند.

10 نکته برای افزایش طبیعی سطح انرژی
10 نکته برای افزایش طبیعی سطح انرژی 

مقداری کافئین مصرف کنید

اگر به یک سفر طولانی می روید، یک فنجان قهوه برای شما مفید خواهد بود. مطالعات نشان می دهد که کافئین در بیدار نگه داشتن شما در پشت فرمان موثر است.

بیشتر بخوانید:روشی برای کاهش تاثیرات کافئین بر بدن

بیشتر بخوانید:کافئین به درمان علائم بیش فعالی کمک می کند

خواب خود را محدود کنید

اگر فکر می کنید کم خواب هستید، سعی کنید کمتر بخوابید! این پیشنهاد کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما در واقع خوابیدن به اندازه‌ای که نیاز دارید، می‌تواند مدت زمانی را که قبل از رفتن به رختخواب می‌گذرانید، کوتاه کند.

بیشتر بخوانید: چند ترفند جالب برای بهتر خوابیدن در تابستان

بیشتر بخوانید:استفاده از چراغ خواب ریسک این بیماری‌ها را زیاد می کند

 این فرآیند خوابیدن را برای شما آسان‌تر می‌کند و خواب آرام‌تری را فراهم می‌کند. شما می توانید این کار را به این صورت انجام دهید:

از چرت زدن در طول روز خودداری کنید.

شب اول دیرتر از حد معمول بخوابید و فقط چهار ساعت بخوابید.

اگر فکر می کنید در این دوره چهار ساعته خوب خوابیده اید، شب بعد ۱۵ تا ۳۰ دقیقه دیگر به خواب خود اضافه کنید.

تا زمانی که راحت می خوابید، به تدریج چند دقیقه به خواب خود اضافه کنید.

10 نکته برای افزایش طبیعی سطح انرژی
10 نکته برای افزایش طبیعی سطح انرژی 

مصرف الکل را محدود کنید

یکی از راه های رفع خستگی و سستی بعد از ظهر، عدم مصرف الکل در وعده ناهار است. اثر الکل به خصوص در ظهر بسیار قوی تر است. به طور مشابه، اگر می خواهید در عصر پرانرژی باشید، از نوشیدن الکل خودداری کنید.

بیشتر بخوانید:دلایل گرایش برخی زنان به الکل

بیشتر بخوانید:ارتباط مستقیم مصرف الکل با ابتلا به نارسایی قلبی

بیشتر بخوانید:خطرات مصرف الکل های دست ساز/ کوری مطلق با مواد سمی

 ورزش کنید

ورزش تقریبا تضمینی است که خواب آرامی خواهید داشت. همچنین به سلول های شما انرژی بیشتری می دهد و گردش اکسیژن را تسریع می کند. ورزش سطح دوپامین شما را افزایش می دهد که باعث بهبود خلق و خوی شما می شود. همچنین می‌توانید با افزایش سرعت پیاده‌روی خود، مزایای سلامتی بیشتری کسب کنید.

10 نکته برای افزایش طبیعی سطح انرژی
10 نکته برای افزایش طبیعی سطح انرژی 

بار خود را سبک کنید

یکی از دلایل اصلی خستگی کار زیاد است. سعی کنید سیستم کاری خود را ساده کنید، روی کار نکردن تمرکز کنید. در صورت نیاز کمک بخواهید. کارهای مهم را زودتر انجام دهید و کارهای دیگر را به تعویق بیندازید یا لغو کنید.

با دوستان خوش بین خود وقت بگذرانید

احساسات به طرز شگفت انگیزی مسری هستند. در حالی که افرادی که دائماً منفی و پایین هستند می توانند انرژی شما را تخلیه کنند، کسانی که همیشه هیجان زده هستند می توانند واقعاً به شما انرژی بدهند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید