04:57 , 1401/6/14
کد خبر: 000015132
بازدید: 1274
10 نکته موثر برای لاغر شدن که نمی‌دانستید

اضافه وزن می تواندباعث بروز مشکلاتی در سلامتی افراد شود. با وجود اینکه برنامه های رژیم غذایی متفاوتی وجود دارد اما یک سبک زندگی درست و تغذیه مناسب از جمله کلید های زندگی سالم و کاهش وزن است.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، اضافه وزن می تواند خطر بروز بیماری هایی از جمله بیماری قلبی، فشار خون بالا و دیابت نوع 2 را افزایش دهد. برنامه های رژیم غذایی بسیار شدید و شوک پایدار نیستند. شما باید روند کاهش وزن و پس از آن را به یک سبک زندگی تبدیل کنید. لازم است تغییرات تدریجی، دائمی و مفید در سبک زندگی ایجاد کنید تا هم به روشی سالم وزن کم کنید و هم وزن ایده آل خود را در طول زمان حفظ کنید.

10 نکته مهم برای لاغر شدن سریع

1. انواع غذاهای رنگارنگ و مغذی بخورید

وعده های غذایی و میان وعده های سالم باید اساس تغذیه انسان را تشکیل دهند. در تهیه یک برنامه غذایی باید به این نکته توجه کرد که 50 درصد هر وعده میوه و سبزیجات، 25 درصد غلات کامل و 25 درصد پروتئین است. کل فیبر مصرفی روزانه نیز باید حدود 25-30 گرم باشد.

غذاهای زیر سالم و سرشار از مواد مغذی هستند:

میوه ها و سبزیجات تازه

ماهی

حبوبات

آجیل

غلات کامل مانند برنج قهوه ای و بلغور جو دوسر

غذاهایی که باید در رژیم غذایی از خوردن آنها اجتناب کرد:

غذاهای با چربی و شکر اضافه شده

غذاهای فراوری شده

نان سفید

2. یک دفتر یادداشت غذایی و کنترل وزن داشته باشید

بررسی وضعیت خود یک عامل مهم در روند کاهش وزن است. شما می توانید با ثبت غذاهای روزانه مصرفی و وزن خود به صورت هفتگی پیشرفت‌تان را اندازه گیری کنید. افرادی که پیشرفت را می بینند، احتمالاً به برنامه خود پایبند هستند.

10 نکته موثر برای لاغر شدن که نمی‌دانستید

3. به طور منظم ورزش کنید

ورزش منظم هم برای سلامت جسمی و هم برای سلامت روان ضروری است. افزایش دفعات و شدت ورزش با یک رشته خاص در روند لاغری بسیار مهم است. فعالیت با شدت متوسط، مانند پیاده روی سریع به مدت یک ساعت در روز، ایده آل است. اگر نمی تواند هر روز 1 ساعت باشد، در مجموع حداقل 150 دقیقه ورزش در هفته باید هدف باشد. عموماً کسانی که فعالیت بدنی ندارند باید به تدریج میزان و شدت ورزش را افزایش دهند. این رویکرد پایدارترین راه برای تبدیل ورزش منظم به بخشی از سبک زندگی است.

افراد مبتدی برای ورزش می توانند فعالیت های زیر را انجام دهند:

بالا رفتن از پله ها

باغبانی

رقصیدن

بازی در فضای باز

پیاده روی تا آنجا که ممکن است

هشدار! همیشه قبل از شروع هر برنامه ورزشی با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

4. مصرف کالری مایع را متوقف کنید

شما می توانید با نوشیدن نوشابه، چای، آبمیوه روزانه صدها کالری دریافت کنید. اینها به عنوان «کالری خالی» شناخته می شوند، زیرا به سادگی محتوای انرژی اضافی را بدون هیچ گونه مزیت تغذیه ای فراهم می کنند. آب، چای و قهوه شیرین نشده را در مایعات مصرفی خود هدف قرار دهید. می توانید با اضافه کردن مقداری لیمو یا پرتقال تازه به آب، نوشیدنی را خوشمزه تر کنید. می توانید گرسنگی خود را بین زمان های برنامه ریزی شده با یک لیوان آب سرکوب کنید.

5. زیاده روی نکنید 

زیاده روی در خوردن هر غذایی، حتی سبزیجات کم کالری، می تواند باعث افزایش وزن شود. بنابراین، غذاها را با حدس زدن اندازه وعده ها یا مستقیماً از بسته بندی مصرف نکنید. در صورت امکان، از فنجان های اندازه گیری و راهنمای اندازه قسمت استفاده کنید.

10 نکته موثر برای لاغر شدن که نمی‌دانستید

6. با تمرکز غذا بخورید

سعی کنید با آگاهی کامل از زمان، مکان و آنچه می خورید، غذا بخورید. انتخاب غذاهای سالم‌تر نتیجه مستقیم هماهنگی بیشتر با بدن است. خوردن آگاهانه همچنین به شما این امکان را می دهد که آهسته تر غذا بخورید و روی طعم غذای خود تمرکز کنید. یک جلسه غذا به مدت 20 دقیقه به بدن اجازه می دهد تا تمام سیگنال های سیری را ثبت کند.

در انتخاب غذا به سوالات زیر توجه کنید:

آیا ارزش کالری دریافتی را دارد؟

آیا من را پر می کند یا احساس سیری به من می دهد؟

آیا مواد تشکیل دهنده سالم هستند؟

چه مقدار چربی و سدیم دارد؟

7. به تأثیرات و محرک های محیطی توجه کنید

بسیاری از عوامل محیطی و اجتماعی ممکن است شما ره به پرخوری تشویق کند. به عنوان مثال، برخی افراد علاقه دارند در زمان تماشای تلویزیون بیشتر غذا خورند.

8. خرید خود را با دقت و با دقت برنامه ریزی انجام دهید

پر کردن آشپزخانه با غذاهای مناسب رژیم غذایی و ایجاد برنامه های غذایی از شما در روند کاهش وزن حمایت می کند. افرادی که می خواهند وزن کم کنند باید آشپزخانه خود را از غذاهای فرآوری شده و غذاهای ناسالم پاک کنند. آنها باید مطمئن شوند که مواد لازم برای تهیه غذاهای آسان و سالم را دارند. انجام این کار می تواند از خوردن سریع، برنامه ریزی نشده و بی دقت جلوگیری کند. برنامه ریزی برای انتخاب وعده های غذایی قبل از رفتن به رویدادهای اجتماعی یا رستوران ها نیز می تواند این روند را آسان تر کند.

10 نکته موثر برای لاغر شدن که نمی‌دانستید

9. شبکه اجتماعی را فراموش نکنید

داشتن حمایت از عزیزان بخش جدایی ناپذیر یک سفر موفق برای کاهش وزن است. می‌توانید از دوستان یا اعضای خانواده دعوت کنید تا به شما بپیوندند یا با به اشتراک گذاشتن پیشرفت خود در رسانه‌های اجتماعی از دوستان تان بخواهید تا از شما حمایت کنند.

10. مثبت باشید

روند کاهش وزن روندی تدریجی و دشوار است. اجازه ندهید زمانی که آنطور که انتظار می رود وزن کم نمی کنید، دلسرد شوید. برخی روزها در حالی که به برنامه کاهش وزن پایبند هستید، سخت تر از روزهای دیگر خواهند بود. یک برنامه کاهش وزن موفق مستلزم استقامت و تسلیم نشدن زمانی است که تغییر بسیار دشوار به نظر می رسد. نکته کلیدی این است که دیدگاه مثبتی داشته باشید و در تلاش برای غلبه بر موانع کاهش وزن موفق باشید.

10 نکته موثر برای لاغر شدن که نمی‌دانستید

راه های لاغر شدن سریع در خانه

هیچ فعالیتی بهتر از ورزش کردن برای لاغر شدن سریع در خانه نیست. پیاده روی روزانه ان هم به مدت 40 دقیقه می تواند لاغر شدن سریع را در پی داشته باشد.

لاغر شدن افراد خیلی چاق

آن دسته از افرادی که خیلی چاق هستند برای لاغر شدن و کاهش وزن باید اول از هر چیز به سلامتی خود فکر کنند. لاغر شدن با روش های اینترنتی و غیر معمول می تواند خطرات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد. برای اتغر شدن افراد خیلی چاق تنها کافی است به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

10 نکته موثر برای لاغر شدن که نمی‌دانستید

راز لاغر شدن

راز لاغر شدن غذا نخوردن یا کم خوردن نیست؛ راز لاغر شدن دنبال کردن یک سبک زندگی سالم است. سبک زندگی که با ورزش کردن و مصرف غذاهای سالم همراه با انرژی مثبت آمیخته شده است می تواند مهم ترین راز لاغر شدن برای شما باشد.

لاغر شدن آسان

اگر شما هم به دنبال لاغر شدن با روش های ساده و آسان هستید می توانید از متخصص تغذیه خود بخواهید زیاد در رژیم غذاییتان به شما سخت نگیرد. اگر میخواهی کارتان از این هم آسان تر شود می توانید به جای ورزش های سخت و طاقت فرسا، پیاده روی را امتحان کنید. این ها می توانند روشی برای لاغر شدن آسان باشد. اما این را در نظر داشته باشید که نابرده رنج گنج میسر نمی شود.

سریعترین راه لاغری شکم و پهلو

برای لاغر شدن سریع شکم و پهلو باید ورزش کنید. البته روش های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از شر چربی های شکم و پهلو با استفاده از دستگاه های لاغری موضعی یا عمل جراحی و پیکر تراشی خلاص شوید. اگر نمیخواهید برای لاغری شکم و پهلو زیاد هزینه کنید ورزش کردن و به کار بردن تمریناتی که شکم و پهلو را درگیر می کند می تواند عاقلانه ترین و سالم ترین راه لاغری شکم و پهلو باشد.

10 نکته موثر برای لاغر شدن که نمی‌دانستید

برای لاغر شدن چی بخوریم؟

یکی از مهم ترین اصول لاغر شدن استفاده از رژیم غذایی سالم و کنترل شده است. استفاده کمتر یا محدود کردن برخی مواد غذایی می تواند برای لاغری موثر باشد. اما اگر به دنبال این هستید که برای لاغر شدن چی بخورید باید به این موضوع اشاره کرد که مصرف غذاهای کم کالری و غنی از فیبر می تواند برای لاغر شدن مفید باشد. 

هشدار! این مطلب نباید به عنوان یک مقاله علمی و پزشکی تلقی شود. موضوعاتی که در اینجا ذکر شده توصیه ای هستند، قبل از شروع هر فعالیتی که ممکن است با سلامتی شما مرتبط باشد، حتما باید با پزشک خود مشورت کنید.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید