12:54 , 1401/3/30
کد خبر: 000011507
بازدید: 1243
10 راهکار برای لاغری

اضافه وزن و چاقی را می‌توان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های جهان در نظر گرفت که عوارض بسیاری دارد، برهمین اساس بکارگیری رژیم‌های لاغری علاوه بر تناسب اندام برای حفظ سلامت نیز بسیار مهم هستند.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، اگرچه لاغری برای بدن بسیار مفید است اما باید توجه داشت که هر ماه تنها درصدی محدود از وزن را میشو‌د بدون عوارض کم کرد. به عبارت دیگر یافتن راهکاری که در عین کم کردن وزن سلامت شما را نیز حفظ کند اهمیت بسیار دارد. در این گزارش راهکارهایی ساده برای کاهش وزن ارائه کرده‌ایم.

این راهکارها عبارتند از:

1-مصرف منظم صبحانه

یکی از اصولی که در تمام رژیم‌های غذایی به آن تاکید می‌شود این است که شما نباید هیچ کدام از وعده های غذایی خود را حذف کنید. معمولا شاهدیم که افراد بسیاری از کنار صبحانه به راحتی می گذرند و آن را حذف می‌کنند در حالیکه کارشناسان به مصرف صبحانه ای کامل شامل نان تست گندم، جو دو سر و انواع میوه ها تاکید می کنند چرا که علاوه بر تنظیم قند باعث می شوند پیش از وعده ناهار شما از مصرف غذاهای پرکالری اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید: فروش کپسول دست‌ساز نخود به عنوان داروی ترک اعتیاد و لاغری!

2-در مصرف شام زیاده روی نکنید

بر خلاف صبحانه که بر کامل بودن آن تاکید می شود برای وعده شام بهتر است به غذایی سبک اکتفا کنید و همان غذای سبک را هم در ساعات ابتدایی عصر میل کنید تا زمان کافی برای هضم آن وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی بر اساس گروه خونی منطق علمی ندارد/ فریب نخورید

3-مصرف میوه و سبزیجات را فراموش نکنید

یکی از راهکارهایی که به شما کمک می کند غذاهای پرکالری را کاهش دهید استفاده از انواع میوه ها و سبزیجات است.

4-غذاهای سالم را فراموش نکنید

ممکن است شیوه آشپزی شما به گونه ای باشد که مصرف چربی و کالری در آن بالاست. روش های بسیاری وجود دارد که به شما کمک میکند چربی و کالری غذاهای خود را کاهش دهید. مثلا به جای سرخ کردن مواد غذایی می توانید از آبپز کردن یا بخارپز کردن آنها بهره بگیرید.

5-حواستان باشد چه می خورید

یکی از اصول مهمی که می تواند به لاغری شما کمک کند تمرکز بر غذایی است که می خورید.اگر از افرادی هستید که به هنگام صرف غذا چند کار مختلف هم انجام می دهید بهتر است به یاد داشته باشید که با این شیوه تمرکز و دقتی بر آنچه مصرف می کنید نخواهید داشت و این مسئله ممکن است باعث جذب کالری بالا شده یا شرایطی ایجاد کند که مدت کوتاهی پس از وعده غذایی خود، نیاز به مصرف خوراکی های جدید داشته باشید.

بیشتر بخوانید: هشدار برای افرادی که به دنبال جراحی لاغری هستند

6-با نوشابه خداحافظی کنید

شاید این کار برای شما بسیار سخت باشد اما بهتر است برای حفظ سلامت و تناسب اندام خود تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشید.نوشابه نه تنها با قند بالای خود برای شما اضافه وزن به ارمغان می آورد بلکه حتی ممکن است احتمال ابتلا به دیابت را نیز افزایش دهد.

7-استرس را کنار بگذارید

یکی از مواردی که در افزایش وزن نقش دارد بحث استرس است. حتما شما هم با افرادی مواجه شده اید که می گویند هروقت استرس دارند خوراکی های بیشتری مصرف می کنند. در چنین شرایطی خوراکی های ناسالم بیشتری مصرف می کنید و بدن نیز در هضم آنها با چالش مواجه می شود.

8- خواب راحت را فراموش نکنید

شاید برایتان عجیب باشد اما خواب کم هم ممکن است در چاقی شما بی تاثیر نباشد به همین دلیل لازم است شرایطی فراهم کنید که حتما خوابی کافی و با کیفیت داشته باشید.

9-ورزش کنید

امروزه بخش قابل توجهی از مشاغل به حالت پشت میز نشینی در آمده اند و پس از تایم کاری هم ممکن است افراد زمان زیادی برای تمرینات ورزشی نداشته باشند اما در هرصورت برای حفظ سلامت و تناسب اندام ضروری است حتما در طول هفته حداقل یک ساعت و نیم تا دو ساعت را برای حرکات ورزشی در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: ورزش شدید در طول رژیم غذایی هوس غذای چرب را کاهش می دهد

10-عضله سازی

بطور طبیعی پس از سن 40 سالگی و در زنان بخصوص پس از یائسگی عضله سازی کند می شود. حال آنکه ماهیچه نسبت به عضله، چربی بیشتری می سوزاند و باعث می شود متابولیسم یا سوخت و ساز بدن کند شود. طبیعی است در چنین شرایطی کم کردن وزن و آب کردن چربی ها سختی بیشتری به همراه خواهد داشت پس بهتر است حداقل دوبار در هفته تمریناتی که به حفظ عضلات شما کمک می کنند را در دستور کار قرار دهید.

 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید