13:29 , 1401/12/25
کد خبر: 000021992
بازدید: 1381
چرا دوچرخه های بیدود از تهران جمع شدند؟

مدتی است در سطح شهر تهران دیگر شاهد تردد دوچرخه های بیدود نیستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایونا، دوچرخه های بیدود چند سالی بود در سطح دو شهر تهران و شیراز به ارائه خدمات به مردم می پرداختند اما از ماه ها پیش به نظر می رسد فعالیت های این شرکت با چالش هایی همراه شده تا جایی که اخیرا جای این دوچرخه ها در سطح شهر تهران خالی است.

ماه گذشته نیز رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز از توقف فعالیت این دوچرخه ها در شیراز خبر داده بود.

دوچرخه های بیدود که طی سال های پیش به ارائه خدمات به شهروندان این دو کلانشهر می پرداختند جزو وسایلی بودند که به حمل و نقل سبز و سلامت شهروندان کمک می کردند. نحوه کار این دوچرخه ها به این شکل بود که این به واسطه بهره مندی از قفل هوشمند فرد می توانست در هر نقطه از شهر که مایل است آنها را رها کند تا فرد دیگری که متقاضی استفاده از آنها بود آن را بردارد. روشی که بر خلاف دوچرخه های متعلق به شهرداری این امکان را برای فرد ایجاد می کند که مجبور نباشد دوچرخه را از محلی خاص تحویل گرفته و به نقطه ای خاص تحویل دهد.

اما با این حال این شرکت استارتاپی مدتی است فعالیت های خود را به دلیل آنچه عدم همکاری شهرداری عنوان شده متوقف کرده است.

حسین قاسمی، رئیس هیات مدیره این شرکت در ارتباط با این موضوع گفته است: «نو بودن این نوع کسب و کار و خلا‌های قانونی که وجود دارد یکی از دلایلی است که منجر می‌شود بازار کسب و کار دائما با مشکلاتی مواجه شود. مشکلاتی که هر بار برای ماهیت کسب و کار جدید است. مثل بهره‌برداری از پارکینگ‌ دوچرخه‌ها، تردد آن‌ها در خط ویژه.»

وی همچنین اظهار کرده است: «متاسفانه در این چند مدت یا وقت برای آن وجود نداشته‌، یا توجهات لازم به آن نشده‌است. ما هم در این سال‌ها در شیراز و تهران سرویس‌هایمان را به طور کامل به مردم ارائه دادیم. اما در حال حاضر به دلیل موانعی مثل عدم عقد قرارداد و پرداخت سوسبید سفرهای گذشته، امکان ارائه خدمات را به مردم تهران و شیراز نداریم.»

بیشتر بخوانید:

جزئیات ثبت نام بدون کنکور دکتری در دانشگاه خواجه نصیر

جابجا نشدن ساعت ها و تایم عجیب اذان صبح

پیش از این نیز به دنبال توقف ارائه خدمات این شرکت در شیراز، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز علت توقف پروژه دوچرخه‌های اشتراکی در این کلانشهر را، انجام نشدن کامل تعهدات شرکت پیمانکار طرف قرارداد اعلام کرده بود.

محمدتقی تذروی، در این باره گفته بود:« تامین نشدن دوچرخه مورد نیاز در نقاط مختلف شیراز حسب زمانبندی مشخص شده، اخذ هزینه ثبت نام اولیه و مازاد بر نرخ مشخص شده در قراداد، عملکرد ضعیف در تعمیر و نگهداری دوچرخه‌ها و نهایتا ممانعت از دسترسی شهرداری شیراز به عنوان کارفرما به اطلاعات و داده‌های ترافیکی سفرهای شهروندان برای برنامه‌ریزی‌های آتی، از عوامل توقف خدمات دوچرخه‌های اشتراکی بوده است.»

 

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید