14:20 , 1401/8/15
کد خبر: 000014955
بازدید: 1635
همه مدل های عمل چشم گربه ای

"کانتوپلاستی" یا به اصطلاح عامیانه عمل چشم گربه ای از جمله عمل های زیبایی است که  این روزها طرفداران بسیار دارد.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، شاید بیراه نباشد اگر چشم را جذاب ترین و خاص ترین عضو صورت بدانیم. از قدیم الایام هم زنان با کشیدن سرمه و انواع ترفندها سعی داشته اند زیبایی مضاعفی به چشم های خود ببخشند اما این روزها گویی دیگر شیوه های سرخاب و سفیداب سابق و کاشت مژه و استفاده از لنز و همه اینها هم دیگر جواب نمی دهد و بسیاری مایلند برای زیبایی بیشتر چشم های خود تیغ جراحی را تجربه کنند و در این میان چه چیزی زیباتر از چشم های گربه ای وجود دارد؟

ایران زمانی در استفاده از لوازم آرایشی سردرمدار بود اما حالا زمانه عوض شده و معیارهای زیبایی به سمت نچرال بودن رفته، بر همین اساس بسیاری برای اینکه بدون استفاده از لوازم آرایش زیبایی مضاعفی داشته باشند دست به انجام انواع عمل های زیبایی و تزریق ها میزنند.حال ممکن است برخی از این عمل های زیبایی ضرر کمتری برای فرد داشته باشند اما به هرحال همیشه هم این عمل ها بی خطر نیستند.

عمل چشم گربه ای چیست؟

"کانتوپلاستی" در واقع عملی است که طی آن چشم های شما کشیده می شود و نه تنها کشیده تر و زیباتر به نظر می رسد بلکه تا حدودی به دلیل کشیدگی پوست چین و چروک های اطراف چشم هم کم شده و جوان تر به نظر می رسید.

این عمل نیاز به انجام بیهوشی دارد البته با توجه به شیوه های مختلف انجام آن ممکن است پزشک این کار را با بی حسی موضعی نیز به انجام رساند. این عمل حدود دو ساعت زمان میبرد و در بسیاری موارد پزشکان پیش از انجام عمل با ویدئوهای مختلفی اطلاعاتی درباره چگونگی عمل را با بیمار در میان می گذارند.

بیشتر بخوانید: سوراخ کوچک کنار چشم چکار می کند؟

بیشتر بخوانید: 9 نکته مفید برای کاهش پف زیر چشم

سن مناسب برای جراحی چشم گربه ای

برای این عمل لازم است که چشم ها و پلک شما افتادگی و چین و چروک نداشته باشد البته اگر دچار این مشکلات هم بودید می شود یک مرحله دیگر هم اضافه کرد و عمل بلفاروپلاستی یا لیفت چشم با جراحی را نیز اضافه کرد. در این میان می توانید یکباره لیفت ابرو را هم انجام دهید تا همه چیز کامل شود.

بنا بر این اگر در سنین پیش از 40 سالگی این عمل انجام شود به نظر روند ساده تری داشته و تنها محدود به کشیدن چشم خواهد داشت.

جراحی چشم گربه ای

برای انجام این عمل بر اساس شرایط و ویژگی های ظاهری شما انواع متعددی وجود دارد که در هر عمل به شکلی متفاوت اقدام می شود. برخی از انواع عمل های چشم گربه ای عبارتند از:

-کانتوپلاستی جانبی

در این شیوه گوشه خارجی چشم با هدف رفع افتادگی پلک بالا صورت می گیرد که البته گاهی هم ممکن است برای از بین بردن افتادگی پلک پائین هم از این شیوه که به آن لترال کانتوپلاستی نیز گفته می شود، استفاده شود. اینگونه گوشه های خارجی چشم ها به سمت بالا کشیده می شود.

-اپیکانتوپلاستی

در این شیوه گوشه های داخلی چشم ها کشیده شده و با کانتوپلاستی خارجی ترکیب میشود. البته ممکن است عده ای هم باشند که بخواهند تنها گوشه داخلی چشم آنها کشیده شود که در این صورت همین یک شیوه کفایت می کند.

-کانتوپلاستی

در این عمل هیچ برشی در عضله حلقوی چشم ایجاد نمیشود و تنها با یک بخیه عضله حلقوی و تاندون کانتال خارجی را به هم نزدیک می کنند. در این حالت در پوست پلک پائین کمی اضافه ایجاد می شود که معمولا آن را بر میدارند تا حالت شل و افتاده نداشته باشد. بر این اساس از این شیوه برای رفع افتادگی پلک پائین نیز استفاده می شود.

-الکتروپیون

این شیوه برای رفع افتادگی شدید پلک پائین استفاده می شود و برای آنها که هنوز افتادگی پلک پائین آنها شدید شده و پلک پائین چشم به سمت خارج برگشته این شیوه بهترین گزینه است.

هزینه های عمل چشم گربه ای

اما اگر بخواهید از هزینه های این عمل بپرسید باید گفت مانند هر عمل دیگری هزینه های این نوع جراحی نیز بر اساس فاکتورهای مختلفی متغیر است. برخی از این فاکتورها عبارتند از:

-کلینیکی که این عمل در آن انجام می شود

-پزشک انجام دهنده عمل

-هزینه های مربوط به مراقبت های پس از عمل مانند کرم هایی که استفاده می شوند

-بخیه مورد استفاده(نوع عمل)

-هزینه های مربوط به بیهوشی

-هزینه تجهیزات جراحی

در نهایت با توجه به تمام این موارد بطور متوسط می توان گفت هزینه های این عمل بیت هشت تا 15 میلیون تومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در تزریق چربی زیر چشم+ قیمت

 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید