10:43 , 1401/4/24
کد خبر: 000014509
بازدید: 1323
مروری بر فواید و خواص موم عسل

موم عسل محصول مفیدی است که دارای بیش از 284 ترکیب مختلف بوده و در بر گیرنده مواد مختلفی مانند هیدروکربن، استر، اسیدهای آزاد و انواع دیگری از مواد از جمله رنگدانه ها است.

به گزارش خبرنگار تغذیه ایونا، موم عسل را می توان با گرده زنبور عسل و عسل اشتباه گرفت، اینها همه توسط زنبورها تولید می شوند و از نطر ساختمانی مشابه هستند اما با این حال، موم زنبور عسل یک ماده منحصر بفرد است که فواید متعددی برای بدن انسان دارد.

موم زنبور عسل هنگام مصرف مستقیم هیچ فایده ای ندارد زیرا بی اثر است. اما می تواند کاربردهای دیگری نیز داشته باشد که برای بدن شما مفید است.

در واقع می توان گفت اگر موم زنبور عسل را مستقیم مصرف کنید شاید خیلی مفید نباشد اما می تواند  کاربردهای مفید دیگری برای بدنتان داشته باشد.

موم زنبور عسل از کجا می آید؟

موم زنبور عسل از غدد زنبور عسل تولید می شود. این موم محصولی از زنبور عسل جوان است که  از بدن آن خراشیده می شود، جویده می شود و با بزاق زنبور عسل و سایر آنزیم ها مخلوط می شود. موم علاوه بر اینکه ارزش ذخیره ای غذا را دارد، کندو را در مقابل عفونت ها و سایر مواد ناخواسته محافظت می کند. 

بیشتر بخوانید: 12 راه تشخیص عسل اصل از تقلبی

خواص سلامت موم زنبور عسل چیست؟

موم زنبور عسل دارای خواص غیر حساسیت زائی است که می تواند  در محافظت از پوست در برابر آلرژی های موجود در هوا مفید باشد. همچنین دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی جزئی است که می تواند برای بدن مفید باشد.

مزایای موم زنبور عسل برای بدن

موم زنبور عسل می تواند پوست را مرطوب و محافظت کند. موم زنبور عسل فواید پوستی دارد، زیرا بطور طبیعی مرطوب کننده است، بنابر این یک عنصر رایج در مرهم های پوستی و پالم لب است. این ماده رطوبت را نگه می دارد و مانند مولکول های کاغذ می تواند به سفت شدن پوست کمک کند. در برخی موارد، موم زنبور عسل ممکن است برای سوختگی های جزئی یا سایر آسیب های پوستی به منظور کمک به التیام پوست استفاده شود. موم زنبور عسل را همچنین می توان با سایرمحصولات مانندعسل و روغن زیتون مخلوط کرد تا لوسین هایی تولید شود که می توانند به عنوان درمان طبیعی در برابر اگزما و پسوریازیس عمل کنند.

هنگامی که موم زنبور عسل با کرم های سر و سایر لوسیون های پوست ترکیب می شود، به عنوان یک سورفکتانت عمل میکند که یک سد محافظ روی سطح پوست را ایجاد می کند. این مانع طبق مقاله Molecules، لایه ای از محافظت در برابر عوامل تحریک کننده را فراهم می کند و در عین حال به پوست اجازه تنفس می دهد. این سد همچنین ممکن است به محافظت از پوست حساس لب ها کمک کند.

موم زنبور عسل ممکن است به نرم شدن پوست کمک کند. پوست زبر و خشک ممکن است از کرم ها، لوسیون ها یا صابون هایی که حاوی موم زنبور عسل هستند سود ببرد. موم زنبور عسل، وقتی به محصولات مراقبت از پوست اضافه می شود؛ برای پوست مفید است زیرا بعنوان یک نرم کننده و مرطوب کننده عمل می کند ور طوبت را به پوست می کشد و آنرا براساس صفحات مولکولی می بندد. موم زنبور عسل همچنین حاوی ویتامین A است که ممکن است برای نرم کردن و آبرسانی مجدد پوست خشک و بازسازی سلولی مفید باشد.

موم زنبور عسل ممکن است گزینه بخصوصی برای پوست های حساس باشد. افرادی که پوست حساس دارند و مستعد واکنش های آلرژیک هستند، ممکن است بخواهند موم زنبور عسل را به جای مواد دیگر انتخاب کنند. در یک مطالعه در مجله داروها در پوست، نشان داده شده که محصولات مراقبت از پوست طبیعی از جمله موم زنبور عسل؛ برای مدیریت مواد حساس بسیار برتر از محصولاتی با مواد مصنوعی هستند. 

موم زنبور عسل ممکن است به تسکین مشکلات رایج پوست کمک کند. افراد مبتلا به بیماریهای پوستی رایج از جمله اگزما و پسوریازیس با کمک موم زنبور عسل تسکین یافته اند. موم زنبور عسل و روغن زیتون در آرام کردن مشکلات پوستی و کاهش عفونت های قارچی و باکتریائی به خوبی شما را کمک می کنند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید