14:57 , 1401/7/14
کد خبر: 000015661
بازدید: 1369
فواید جالب میوه عناب+ مضرات+ طرز تهیه چای عناب

اگر شما هم درباره خواص میوه عناب که به تازگی بسیار محبوب شده کنجکاو هستید این مطلب می تواند براییتان بسیار مفید باشد.

عناب چیست؟ خواص+ مضرات+ کالری

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، میوه عناب میوه ای سبز رنگ به اندازه یک زیتون بزرگ است که درون آن یک دانه قرار دارد. به موازات فرآیند بلوغ، رنگ سبز آن به سمت بنفش تغییر می کند. پس از سیاه شدن، مچاله می شود و ظاهری شبیه خرما پیدا می کند. در طبیعت و همچنین در باغ ها رشد می کند.

عناب انباری از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است. عناب که میوه، برگ، گل و دانه آن جداگانه مفید است، سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. حفظ عناب، که سلامتی را به سلامتی شما می‌افزاید، از برنامه تغذیه‌تان برای سلامتی شما مفید است. زادگاه عناب که با نام علمی آسیاب عناب زیزیفوس شناخته می شود، چین است. در روسیه، هند، اروپای جنوبی، خاورمیانه و آناتولی رشد می کند. عناب که به خرمای چینی نیز معروف است در کشورمان در دنیزلی، ایسپارتا، هاتای، اسکندرون، آنتالیا، قیصری، بورسا و چاناکاله کشت می شود. این میوه که از چین در دنیا توزیع شد قرن هاست که در طب جایگزین جایگاهی پیدا کرده است.

عناب 20 برابر بیشتر از لیمو ویتامین C دارد

عناب که یک ذخیره ویتامین است حاوی عناصر کلسیم، پتاسیم، برم و لانتانیم نیز است. توسط سازمان بهداشت جهانی تایید شده است که عناب حاوی 20 برابر بیشتر از لیمو ویتامین C، سرشار از ویتامین های B1 و B2 است. ترکیبات فنلی در ساختار آن نشان می دهد که عناب یک آنتی اکسیدان قوی است. ترکیبات فنلی موجود در آن ۲ تا ۴ برابر بیشتر از گیلاس است.

فواید جالب میوه عناب+ مضرات+ طرز تهیه چای عناب

از دانه تا میوه عناب مفید است

مشخص است که عناب که به خودی خود یک ذخیره بهداشتی است، دارای بیشترین میزان آنتی اکسیدان در میوه، بیشترین میزان مواد فنلی در گل، بیشترین مقدار مواد فلاونوئیدی در دانه و بیشترین ویتامین C در برگ های آن ساپونین های موجود در عناب سنتز گلوکاگون را کاهش داده و به کاهش سطح گلوکز خون کمک می کند. به دلیل داشتن فیبر بالا، هضم و جذب غذاها را کند می کند و با ایجاد احساس سیری به تنظیم قند خون کمک می کند. با احساس سیری میوه ای موثر در مقابله با چاقی است. با ویتامین های B و C موجود در آن می تواند ضخیم شدن شریان مویرگی را کاهش دهد. به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، از سرطان محافظت می کند. همچنین با خواص آنتی اکسیدانی خود علائم پیری را کاهش می دهد. عناب که فیبر بالایی دارد، هضم غذا را تنظیم می کند و برای رفع یبوست مفید است. عناب با ویتامین های A و C موجود در آن از کبد نیز محافظت می کند.

عناب چند کالری دارد؟

100 گرم عناب 79 کیلو کالری است. شاخص گلیسمی عناب حاوی 20 گرم کربوهیدرات است و جزو میوه های با شاخص گلیسمی پایین است. در نتیجه تحقیقات انجام شده، استفاده از آن در درمان دیابت، یرقان، زخم و زخم توصیه می شود. افراد مبتلا به دیابت می توانند از میوه عناب برای بریدگی ها و زخم ها بهره مند شوند. افراد مبتلا به دیابت به ویژه از نوروپاتی پا رنج می برند. عناب را می توان به عنوان یک عامل ضد التهابی درمانی استفاده کرد. از سوی دیگر، در رژیم غذایی دیابتی، مهم است که به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید تا مطمئن شوید که تغذیه متعادل مورد نیاز برای تنظیم قند خون را دریافت می کنید.

فواید جالب میوه عناب+ مضرات+ طرز تهیه چای عناب

مضرات مصرف عناب

مانند هر غذایی در مصرف عناب نیز نباید افراط کرد. اگر میوه عناب بیش از حد مصرف شود، ممکن است مشکل گاز ایجاد شود. از آنجا که حاوی کربوهیدرات است، می تواند باعث افزایش قند خون شود. اگر بیش از حد خورده شود، می تواند باعث اسهال، آلرژی و باعث ناراحتی های دیگر در بدن شود.

دستور العمل چای عناب

چای عناب خاصیت تب بر و کاهش دهنده استرس دارد. در موارد خستگی ذهنی، ضعف جسمانی، بی خوابی قابل استفاده است. در تایوان، دانه های خشک شده آن اغلب برای بی خوابی استفاده می شود. می توانید نوع تازه یا خشک عناب را همراه با زنجبیل و چوب دارچین، پس از چند دقیقه در آب داغ (200 میلی لیتر آب (1 لیوان)، 5 تا 6 عناب، 1 تکه زنجبیل تازه، 1 چوب دارچین مصرف کنید).

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید