13:19 , 1401/10/23
کد خبر: 000018662
بازدید: 1630
عوارض زیاد ارضا شدن مردان

عوارض زیاد ارضا شدن برای هر شخصی میتواند با توجه به توان بدنی متفاوت باشد.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، تاکنون دستورالعمل یا قانونی مبنی بر تعداد ارضا شدن یک مرد در طول روز یا اینکه عوارض زیاد ارضا شدن وجود نداشته است. در واقع با توجه به تغذیه افراد و توان بدنی مردان تعداد دفعات ارضا شدن در مردان متفاوت است.

تعداد دفعات ارضا شدن یک مرد به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله این عوامل می توان به سن، سلامت جسمی، سلامت روانی، سطح هورمون ها و میل جنسی فرد اشاره کرد.

براساس بررسی های صورت گرفته در این زمینه مردان هر چقدر جوان تر باشند دفعات انزالشان در طول روز بیشتر است و اغلب بعد از 30 سالگی تعداد دفعات انزال آنها کاهش پیدا می کند.

در کل طبیعی است در روابط بلند مدت مانند ازدواج، داشتن رابطه جنسی روزانه تا هفته ای 1 بار صورت گیرد اما این هیجانات جنسی در اوایل ازدواج و دوران نامزدی بالاست و ممکن است این انزال روزانه بین 3-6 بار اتفاق بیافتد.

اینکه چند بار ارضا شدن در طول روز برای شما طبیعی محسوب می شود یا چند بار ارضا شدن برای شما زیاده روی است باید به حالت جسمی و روحی خود توجه کنید. اما در رابطه جنسی زیاده روی نکنید زیرا به خودی خود رابطه جنسی زیاد می تواند شما را از انجام فعالیت های روزانه خسته کند یا حس کرختی و سستی در شما ایجاد کند. از همه مهم تر داشتن رابطه زیاد در طول روز میتواند انرژی شما را کم کند.

 

تعداد دفعات انزال در مردان چگونه است؟

تعداد دفعات ارضا شدن در مردان بشتر جنبه ذهنی دارد مثلا نوجوانی که به تازگی اقدام به خودارضایی می کند مسلما توان کنترل خود را ندارد و ممکن است تعداد دفعات انزال زیادی را تجربه کند.

عوارض انزال زیاد

 می توان در این خصوص گفت، اگر داشتن فعالیت جنسی در یک روز تا زمانی که به اعتیاد برای شما تبدیل نشود و شما را از انجام فعالیت های روزمره عقب نندازد و باعث کاهش تمرکز و عصبی شدن فرد نشود بی ضرر است.

اعتیاد به ارضا شدن

اعتیاد به ارضا شدن معمولا در مردانی دیده می شود که خودارضایی فیزیکی دارند و از لحاظ روحی به ارضا نمی رسند.

بررسی ها نشان داده یک رابطه جنسی کامل همراه با پیشنوازی با همسر خود هورمون های اکسی توسین و دوپامین در بدن هر دو شخص را ترشح می کند که منجر به ارضای جسمی و روحی به صورت همزمان دو نفر می شود که خودارضایی این جنبه را ندارد. بنابراین اگر فردی در طول روز یک یا دو بار دست به خودارضایی بزند به احتمال زیاد به اعتیاد خودارضایی می رسد و این می تواند منجر به ضعف جسمی و روحی و عصبی شدن فرد منجر شود.

عوارض ارضا شدن بیش از حد

ارضا شدن بیش از حد به دلیل خودارضایی می تواند عدم توانایی در تجربه لذت جنسی در فرد را با شریک عاطفی بیشتر کند و این عمل منجر به عواقب روحی و جسمی برای فرد می شود. در خودارضایی قوه خیال و خیال پردازی مرز بین واقعیت و رویا را از بین می برد و مغز فرد عادت می کند با رویاپردازی ارضا شود و هر چقدر این خودارضایی بیشتر شود از داشتن رابطه جنسی با شریک عاطفی خود به ارضا نمی رسد و مغزش همچنان به دنبال خیال پردازی برای ارضا شدن است. 

عوارض خودارضایی

یکی دیگر از عوارض خودارضایی در افراد احساس افسردگی و سرخوردگی است که معمولا با انزال مکرر به وجود می آید. خودارضایی انرژی جسمی و ذهنی زیادی را از افراد سلب می کند و مانع از رشد و پیشرفت اجتماعی و تحصیلی افراد می شود. حتی می تواند منجر به کاهش تمرکز فکری شود.

خودارضایی و کاهش قدرت باروری

از مهم ترین عوارض خودارضایی در مردان کاهش قدرت باروری است که میزان اسپرم در هر انزال باید به صورت طبیعی بین 40-60 اسپرم در هر میلی لیتر مایع منی باشد اما ارضا شدن زیاد می تواند باعث کاهش این میزان از اسپرم شود. بنابراین باید یک فرد رابطه جنسی کنترل شده ای را داشته باشد.

فواید ارضا شدن

  •  

ارضا شدن مکرر به روش درست می تواند به کاهش سرطان پروستات کمک کند . مطالعات در این زمینه نشان می دهد؛ مردانی که حداقل 21 بار در ماه انزال دارند احتمال آنها به سرطان پروستات 31 درصد کمتر است.

از دیگر فواید ارضا شدن بهبود خلق و خو و خواب افراد است. انزال مکرر در نتیجه یک رابطه جنسی با شریک عاطفی می تواند باعث ترشح بیشتر هورمون های اکسی توسین و پادمین شود که این افزایش ترشح هورمون ها منجر به افزایش حس خوب، صمیمیت با شریک عاطفی می شود. از سویی دیگر انزال منظم می تواند باعث بهبود و کیفیت اسپرم شود.

در طول انزال به طور طبیعی ضربان قلب افزایش پیدا می کند و ریه ها سریعتر می توانند بزنند و جریان خون افزایش می یابد و همین امر می تواند به حفظ فشار خون کمک کند در نتیجه با کاهش احتمال بیماری های قلبی و عروقی روبرو می شوید.

اگر بیش از حد توان جسمی ارضا می شوید این عوامل شما را تهدید می کنند:

-کاهش تمرکز

-ضعف اعصاب

-کاهش حافظه

- حس خستگی در طول روز

- تیر کشیدن ساق پا بعد از انزال

- ریزش مو

- زودانزالی 

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید