10:45 , 1401/4/26
کد خبر: 000014535
بازدید: 1833
سامانه ای برای جاماندگان از یارانه ها/ ثبت نام یارانه با کد ملی

مدتی پیش وزارت کار از طراحی سامانه ای برای ثبت نام بازماندگان یارانه معیشتی خبر داده بود که این سامانه اخیرا راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، از اواخر اردیبهشت ماه سال جاری دولت با حذف ارز ترجیحی که به برخی کالاهای اساسی تعلق می گرفت نوعی اصلاح اقتصادی را در دستور کار قرار داد و برای اینکه حذف این ارز که موجب بالا رفتن قیمت کالا می شود به معیشت مردم آسیبی نرساند مبلغ یارانه ها را تغییر داده و از نفری 45 هزار تومان به نفری 300 و 400 هزار تومان رساند.

از همان زمان عده ای موفق به دریافت این یارانه نشدند که راه هایی برای ثبت نام آنها در نظر گرفته شد. اخیرا نیز وزارت کار از طراحی سامانه ای به این منظور خبر داده بود که در حال حاضر این سامانه در دسترس قرار گرفته است.

افرادی که مایل به ثبت نام برای دریافت یارانه هستند می توانند با مراجعه به آدرس https://my.gov.ir در قالب «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» به ثبت نام برای دریافت یارانه بپردازند.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که با توجه به تازه کار بودن این سامانه این احتمال وجود دارد که در برخی موارد از دسترس خارج شده یا با اختلال مواجه شود که چاره این موارد آن است که پس از گذشت مدتی دوباره تلاش کنید و با شروع دوباره مراحل کار را ادامه دهید.

بیشتر بخوانید: ارزش یارانه نقدی ۷ هزار تومان است/ افزایش حقوق نتیجه‌ای ندارد

ثبت نام یارانه با کدملی

برای ثبت نام در این سامانه شما نیاز به اطلاعاتی مانند کدملی و یک شماره تماس دارید.

در تصویر زیر عکس صفحه اول این سامانه را می بینید.

بیشتر بخوانید: مبلغ یارانه فروردین ماه تغییر می‌کند؟

اما نکته جالب تر راحتی انجام این کار است زیرا در صورتی که فرد صاحب کد ملی مشمول دریافت یارانه بوده و از دریافت این مبلغ جا مانده باشد بلافاصله پس از مراجعه به این سامانه به صورت اتوماتیک شناسایی شده و دیگر پنجره ثبت نام برای او باز نمی شود تا ملزم به صرف زمان و وارد کردن اطلاعات باشد.

برای اطمینان خاطر فرد از اینکه ثبت نام او انجام شده نیز پیامکی به شماره ای که وارد کرده ارسال شده و در قالب این پیامک اطلاع می دهد: "چنانچه شما به دهک اعلام شده خانوار خود توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردیبهشت ماه معترض هستید به آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارتخانه مذکور مراجعه فرمایید."

بدین ترتیب فرد آگاه می شود که اگر نسبت به دهک بندی های صورت گرفته اعتراض دارد چگونه می تواند موضوع را پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: ۷ دهک درآمدی یارانه گوشت می‌گیرند 

چه کسانی یارانه نگرفته اند؟

نکته دیگری که باید دانست اینکه پیش از این از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام شده بود افرادی که تیر ماه سال جاری موفق به دریافت یارانه 300 و 400 هزار تومانی نشده اند، جزو دهک دهم تشخیص داده شده اند و به آنها یارانه تعلق نمی گیرد.

بر همین اساس اگر فردی نسبت به این موضوع اعتراضی دارد یا یارانه او از اردیبهشت ماه سال جاری قطع شده، برای بررسی مجدد دهکی که در آن قرار گرفته از طریق مراجعه به سایت https://hemayat.mcls.gov.ir موضوع را بررسی کند.

همچنین این افراد می توانند با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹تماس بگیرند.

طبق آنچه از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام شده افرادی که موفق به دریافت یارانه نشده یا از اردیبهشت ماه یارانه آنها قطع شده است، اغلب افرادی هستند که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزو دهک دهم جامعه شناخته شده اند و مشمول دریافت یارانه نمی شوند. حال اگر این افراد نسبت به این مسئله شکایتی دارند می توانند موضوع رااز طریق سایت و شماره تلفن مذکور دنبال کنند. در صورتی که محرز شود آنها به دهک های اول تا نهم تعلق داشته اند یارانه آنها با یارانه معوقه ماه های قبل به حسابشان واریز خواهد شد.

 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید