10:02 , 1401/6/30
کد خبر: 000015423
بازدید: 1248
راه حل‌های طبیعی برای درمان فوری پوست خشک

در این مطلب به شما خواهیم گفت که برای جلوگیری از خشکی پوست چه کار باید کرد!

راهکارهای مناسب برای جلوگیری از خشکی پوست

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، ممکن است در اثر هوای سرد و باد همچنین دوش آب گرم پوست خشک شود. در واقع  زمانی پوست خشک می شود که رطوبتش کاهش یافته باشد. باید به این نکته مهم توجه داشت که اغلب خشکی پوست نادیده گرفته می شود و این یک اشتباه رایج در میان مردم است. اگر اقدامات احتیاطی برای برای پوست خشک انجام نشود، ممکن است مشکلاتی مانند ترک خوردن و اگزما ایجاد شود. 

چند نکته مهم برای جلوگیری از خشکی پوست

در این مطلب به چند روش ساده برای درمان و جلوگیری از خشکی پوست اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

6-8 لیوان آب در روز بنوشید

پوست برای انعطاف پذیری نیاز به رطوبت دارد. در حین کار، یک بطری بزرگ آب روی میز خود بگذارید و مراقب باشید که به طور منظم آن را مصرف کنید. به خاطر داشته باشید که برخی از میوه ها و سبزیجات مانند هندوانه، کدو سبز و خیار نیز به هیدراتاسیون کمک می کنند.

راه حل‌های طبیعی برای درمان فوری پوست خشک

از مرطوب کننده طبیعی استفاده کنید/ روغن زیتون

به دلیل بیماری همه گیر کرونا، مواد ضد عفونی کننده و الکلی که اغلب برای بهداشت استفاده می کنیم باعث خشک شدن پوست دستان ما می شود. بنابراین باید سعی کنیم تا حد امکان از کرم های دست حاوی روغن زیتون استفاده کنیم. برای درمان دست های خشک و ترک خورده می توان با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1 قاشق غذاخوری شکر راه حلی سریع و آسان برای دست های آسیب دیده ارائه داد. شکر را در کف دست خود بگیرید و به آرامی شروع به چکاندن روغن زیتون در دست خود کنید. سپس همین کار را برای دست دیگر انجام دهید. پس از اینکه آن را به خوبی روی دست پخش کردید، هر دو دست را در کنار هم نگه دارید و به مدت 1 دقیقه مالش دهید. به همین ترتیب انجام همین فرآیند بعد از هر بار شستشوی دست از خشکی دست ها جلوگیری می کند.

راه حل‌های طبیعی برای درمان فوری پوست خشک

استفاده از ضد آفتاب برای جلوگیری پوست خشک

به تعویق انداختن استفاده از ضدآفتاب به دلیل فصل زمستان ایده وحشتناکی است. اگرچه نسبت به ماه های تابستان آفتاب سوزانی وجود ندارد، اما اشعه های خورشید نیز از برف منعکس می شود، به خصوص با بارش برف. بنابراین باعث افزایش خشکی پوست می شود. به همین دلیل حتما باید در ماه های زمستان از محصولات ضد آفتاب استفاده کنیم.

راه حل‌های طبیعی برای درمان فوری پوست خشک

آب معدنی برای درمان پوست خشک

 استفاده از آب معدنی برای صورت خشک گام مهمی خواهد بود. فلزات سنگین مانند آهن، مس، منیزیم، روی و سرب موجود در آب لوله کشی با رادیکال های آزاد برهم کنش می کنند و بافت کلاژن پوست را ضعیف می کنند. شستن مرتب صورت با آب معدنی باعث شادابی پوست می شود. برای این کار کافی است آب معدنی را روی پنبه ریخته و روی صورت خود بمالید.

راه حل‌های طبیعی برای درمان فوری پوست خشک

استفاده از گلاب برای ترمیم پوست خشک 

تمیز کردن پوست با گلاب یک مرطوب کننده خوب خواهد بود. گلاب خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی دارد. گلاب یکی از طبیعی ترین مرطوب کننده هاست. اگر هر روز صبح صورت و دست های خود را با گلاب مرطوب کنید، پوست خسته تان تمیز، شاداب و مرطوب می شود.

توصیه هایی که در بالا به شما ارائه داده شد، راه حل هایی هستند که می توانید در خانه انجام دهید. در صورتی که مشکل خشکی پوست شما کاهش پیدا نکند، بهترین راه حل مراجعه به یک متخصص است.

راه حل‌های طبیعی برای درمان فوری پوست خشک

 “کاربرد و نتایج روش های مشخص شده در متن ممکن است بر اساس آناتومی، فیزیولوژی و کیفیت زندگی هر فرد متفاوت باشد. قبل از استفاده توصیه می کنیم با یک پزشک متخصص در این موضوع مشورت کنید.”

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید