15:50 , 1401/9/6
کد خبر: 000016806
بازدید: 1880
راز زنان چینی لو رفت؛ آب برنج رشد مو را تقویت می کند؟

آیا آب برنج برای سلامت مو مفید است؟ آب برنج باعث رشد مو می شود؟ چگونه آب برنج درست کنیم؟ پاسخ تمامی سوالات شما در ادامه مطلب درج شده است.

آیا آب برنج موهای شما را بلند می کند؟

زنان در چین، ژاپن و آسیای جنوب شرقی برای قرن ها از آب برنج به عنوان یک روش مراقبت از مو استفاده می کنند. تصور می‌شود که آب نشاسته‌ای که پس از پختن یا خیساندن برنج باقی می‌ماند، مو را صاف و براق می‌کند و به رشد سریع‌تر آن کمک می‌کند. تحقیقات همچنین نشان داده است که ترکیبی در برنج به نام اینوزیتول موها را ترمیم کرده و از آسیب های احتمالی محافظت می کند. البته، اگرچه نمی توان به شواهد علمی بیشتری دست یافت، اما کاربران بسیار راضی هستند.

مزایای استفاده از آب برنج برای زیبایی

دانه های برنج حاوی 75 تا 80 درصد نشاسته است. علاوه بر این، حاوی اسیدهای آمینه، ویتامین های گروه B، ویتامین E و آنتی اکسیدان ها و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است.

مزایای استفاده از آب برنج برای مو

موها را ترمیم می کند

صاف می شوند

درخشندگی مو را افزایش می دهد

مو را تقویت می کند

به رشد موها کمک می کند.

علاوه بر این موارد، از آب برنج در بسیاری از موارد مانند روشن شدن پوست، التیام آکنه، کاهش تحریکات و نشان دادن اثرات ضد پیری استفاده می شود.

طرز تهیه ماسک مو با آب برنج

مواد لازم برای این ماسک موی فوق العاده:

1 لیوان برنج، 1 لیوان آب

برنج را بشویید و آبکش کنید تا ناخالصی ها از بین برود.

برنج آبکش شده را در یک کاسه متوسط ​​با آب مخلوط کنید.

باید هم بزنید تا آب کاملا کدر شود.

برنج را آبکش کنید، این بار آب آن را جدا کنید.

آب برنج را در یک ظرف پلاستیکی بریزید و روی آن را بپوشانید.

اجازه دهید آب برنج به مدت 12 تا 24 ساعت در دمای اتاق بماند.

این به آن اجازه می دهد تا تخمیر شود و تمام ویتامین ها و مواد معدنی خوشمزه را خارج کند. (طبق یک مطالعه، مواد تخمیر شده حاوی مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان هستند.)

روش دیگر تهیه آب برنج، جوشاندن برنج است. نصف فنجان برنج را با دو برابر آب بپوشانید. برنج را در آب جوش بپزید و آب برنج را قبل از استفاده در یک کاسه تمیز صاف کنید. بعد از خنک شدن استفاده کنید.

چگونه از آب برنج برای رشد موها استفاده کنیم؟

موهای خود را با شامپو بشویید و کاملا آبکشی کنید. سپس آب برنج را بریزید، موها و پوست سر را ماساژ دهید. اجازه دهید 3-5 دقیقه بماند و موهای خود را کاملا با آب گرم بشویید. می توانید 2 بار در هفته از آن استفاده کنید.

چه کسی می تواند از آب برنج برای رشد مو استفاده کند؟

به طور کلی آب برنج برای هر نوع و بافت مو مناسب است. بنابراین، برای انواع مو برای نیازهای مختلف، بیشتر آنهایی که پوست سر یا موی خشک دارند، مناسب است.

از آنجایی که نوع پوست و موی افراد متفاوت است، ممکن است واکنش آلرژیک داشته باشید، حتی اگر مضر نباشد. مطمئن شوید که به آب برنج حساسیت ندارید.

آیا آب برنج رشد مو را افزایش می دهد؟

همانطور که گفتیم، اگرچه در این مرحله هیچ داده اثبات شده ای وجود ندارد، بیایید تکرار کنیم که مردم آسیای شرقی قرن هاست که این مراقبت را انجام می دهند. وقتی به موهای بلند، براق و قوی زنان آسیای شرقی نگاه می کنید، نمی خواهید تلاش کنید؟

برنج سرشار از آنتی اکسیدان بوده و فولیکول های مو را تغذیه می کند و سلول های آسیب دیده را ترمیم می کند. این به نوبه خود با ایجاد یک محیط حمایتی برای رشد مو به رشد موهای سالم کمک می کند.

همچنین مهم است که این نگهداری را به یک روال همیشگی تبدیل کنید. اگرچه کاربران اظهار داشته اند که تفاوت های قابل توجهی را نسبت به اولین شستشو دیده اند، اما همچنین بیان کرده اند که پس از حداقل 5-6 بار شستشو به روشنایی و سرزندگی مورد نظر خود دست یافته اند. البته چون زمان مشخصی طول می کشد تا موها رشد کنند، صبور باشید و به استفاده منظم از آب برنج ادامه دهید.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید