11:31 , 1401/10/6
کد خبر: 000017774
بازدید: 2018
دستور ویژه سردار اشتری درباره فوت دختر 12 ساله بستکی که در عملیات تعقیب و گریز پلیس جان باخت

فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص پرونده دختر 12 ساله ای که روز گذشته در جریان یک عملیات تعقیب و گریز پلیسی هدف گلوله قرار گرفت و جان باخت دستور رسیدگی ویژه صادر کرد.

به گزارش خبرنگار انتظامی ایونا، طبق اعلام سایت پلیس، « فرمانده کل انتظامی کشور ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم مرحومه دستور ویژه ای را درخصوص رسیدگی و پیگیری فوری فوت دختر خانم اهل بستک که دیروز در جریان تیراندازی و تعقیب و گریز خودرو مشکوک در شهرستان بستک استان هرمزگان رخ داد، صادر و طی آن بازرسی کل فراجا را مامور رسیدگی به این پرونده کرده است.

در این دستور تاکید شده است در صورت احراز قصور یا تخلف در این حادثه با مسببین آن، بدون هیچ گونه اغماضی برخورد قانونی خواهد شد.»

ماجرای جان باختن دختر 12 ساله در عملیات تعقیب و گریز پلیس

روز گذشته (دوشنبه، 5 دی ماه) از سوی مسئولان نیروی انتظامی استان هرمزگان چنین اعلام شد که حوالی ساعت 16:30 روز یکشنبه، 4 دی ماه نیروی انتظامی شهرستان بستک مطلع می شود که یک محموله مواد مخدر به واسطه یک پژو پارس در حال حمل است به همین دلیل در مسیر تردد این خودرو قرار گرفته و برای مهار آن تلاش می کنند اما سرنشینان خودرو به فرمان توقف پلیس توجه نکرده و با سرعت بیشتر به حرکت خود ادامه می دهند. این در حالی بوده که شیشه های این خودرو نیز دودی بوده و داخل آن قابل رویت نبوده است.

نیروی انتظامی هرمزگان چنین اعلام کرده که پس از طی مسافتی طولانی و به دنبال بی توجهی سرنشینان به هشدارهای پلیس، ماموران به ناچار و با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیراندازی هوایی و شلیک به سمت لاستیک خودرو کرده اند اما با وجود پنچر شدن خودرو راننده همچنان با سرعتی سرسام آور به حرکت خود ادامه داده اما پس از مدتی به دلیل پنچر شدن متوقف می شود.

پلیس چنین اعلام کرده که در این عملیات تعقیب و گریز با توجه به پستی و بلندی های منطقه یکی از تیرهای شلیک شده به یکی از سرنشینان خودرو اصابت کرده و وی با همکاری ماموران و عوامل امدادی به بیمارستان به بیمارستان منتقل می شود.

جانشین انتظامی استان هرمزگان در توضیح بیشتر این حادثه تصریح کرد: «در این حال با توجه به خبر فوق رسانه های معاند که از هر موقعیتی به دنبال سوء استفاده و ایجاد تنش و آشوب در جامعه هستند با انتصاب این موضوع به حوادث اخیر سعی در تشویش اذهان عمومی داشته که این امر تبدیل به یک سوژه نخ نمای رسانه های معاند شده است، اما مردم فهیم قطعا توجهی به آن نداشته و در این راستا فرمانده انتظامی استان نیز دستور ویژه ای برای رسیدگی موضوع و علل و عوامل حادثه صادر نموده و بررسی زوایای پرونده با نظارت میدانی مقام قضائی تحت پیگیری است که متعاقبا اعلام می شود.»

سها اعتباری کیست؟

اما دختر 12 ساله ای که در این خودرو بوده و در جریان عملیات تعقیب و گریز هدف گلوله قرار گرفته و جان باخته است، سها اعتباری نام دارد که طی ساعات گذشته تصاویر وی در فضای مجازی منتشر شده است.

اظهارات نماینده غرب هرمزگان درباره پرونده سها اعتباری

به دنبال وقوع این حادثه نماینده غرب هرمزگان به انتقاد از این اتفاق پرداخته و در صحبت هایی انتقادی اینگونه عنوان کرده که «ماموران با لباس شخصی قصد توقف خودرو در جاده را داشته‌اند.»

احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در عین حال تاکید کرد: «دستگاههای مسؤول موظفند تا ابعاد قضیه را روشن و با هر کسی در هر جایگاهی که این قصور را انجام داده، برخورد قاطع کنند و از مردم دادخواهی و عذرخواهی شود.»

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید