11:18 , 1401/11/30
کد خبر: 000020520
بازدید: 1522
در سال 1402 حقوق کارگران 10 میلیونی می شود؟

تصمیمات دولت برای افزایش 57 درصدی حقوق کارگران در سال جاری برای اقتصاد کشور اثرات متعددی به همراه داشت، حال نیز برخی کارشناسان اقتصادی پیشنهاد حقوق پایه 10 میلیونی برای سال 1402 را مطرح می کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، یک کارشناس بازار کار اخیرا اظهار امیدواری کرده که شورای عالی کار روندی در پیش بگیرد که بتواند رقم حداقل 10 میلیون تومانی را برای حقوق کارگران تثبیت کند.

حمید حاج‌اسماعیلی بر این نکته تاکید کرده که باید برای حقوق‌بگیران و کسانی که کف دریافتی را دارند، رقم 10 میلیونی به عنوان دریافتی تعریف شود و ما در شورای عالی کار برای رسیدن به این رقم برای کارگران و حداقل بگیران تامین اجتماعی در حال چانه زنی با دولت هستیم.

وی همچنین به افزایش 41 تا 42 درصدی در نظر گرفته شده برای افزایش حقوق کارمندان که در کمیسیون تلفیق بر اساس توافق به تائید رسیده اشاره کرد و گفت: این اعداد یعنی برای کارگران هم امسال شاهد 44 تا 45 درصد افزایش حقوق خواهیم بود که قطعا این عدد پائین است و باید افزایش حقوق متناسب با خط فقر و شرایط اقتصادی کشور باشد تا بتوانیم حداقل حقوق که باز هم تاکید میکنم 10 میلیون تومان است اعمال شود.

حاج اسماعیلی همچنین اظهار کرد: در خصوص سایر سطوح نیز با توجه به افزایش ۲۰ درصدی که دولت برای همه کارمندان و بازنشستگان در نظر گرفته، ۲۵ درصد برای بازنشستگان و بقیه کارگران نیز قطعی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

امشب عیدی بازنشستگان واریز می‌شود

 

 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید