11:41 , 1401/4/29
کد خبر: 000014567
بازدید: 1443
خوب و بد استفاده از پودرهای بهداشتی/ زگیل تناسلی با پودر بهداشتی  درمان می شود؟

این روزها بسیاری افراد به منظور رفع موهای زائد از شیوه هایی مانند لیزر استفاده می کنند، با این وجود هنوز هم کم نیستند افرادی که به خواص موبرهای سنتی اعتقاد داشته و سعی می کنند مشکل خود را با استفاده از این مواد برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایونا، رفع موهای زائد همواره یکی از دغدغه های همه افراد بوده و برای این کار شیوه های متعددی در نظر گرفته شده است که هر یک از این شیوه ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند.

 استفاده از پودرهای بهداشتی نیز یکی از قدیمی ترین شیوه هایی است که برای رفع موهای زائد به کار برده می شود. حال نیز کارخانه های متعددی به این عرصه ورود کرده و محصولاتی در این حوزه تولید می کنند. محصولاتی که هم دارای انواع پودری هستند و هم انواع دیگری مانند کرم و چسب و موم و اسپری را در بر می گیرند.

پودر موبر چیست؟

اما اگر بخواهیم بطور مشخص درباره خود پودرهای موبر صحبت کنیم باید گفت این پودر با نام های متعددی شناخته می شود که عبارتند از:

- پودر بهداشتی

- واجبی

-نوره

- واجبین

خواص پودر موبر

این پودر از سالیان سال پیش به عنوان راهکاری برای رفع موهای زائد مورد استفاده بوده و حتی بر خواص بسیار آن تاکید شده است. این پودر سفید خاصیت تمیزکنندگی و ضدعفونی کنندگی دارد و از موادی مانند آهک و زرنیخ تولید شده است.این ماده همچنین دارای آرسنیک است که چنان خواص فوق العاده ای دارد که گفته می شود در حد شیمی درمانی عمل می کند.

بطور کلی نیز می توان گفت که پودرهای موبر دارای هیدروکسیدسدیم تیوگلیکولات و کلسیم هیدروکساید هستند که این مواد منجر به شکسته شدن کراتین در مو می شود که خود این کراتین ماده اصلی تشکیل دهنده مو محسوب می شود.

تفاوت پودرهای موبر صنعتی و سنتی

اما همان طور که اشاره شد پودرهای موبر دارای ترکیباتی هستند که حتی میتواند خواص ضدسرطانی داشته باشد و در عین حال منجر به سفیدی پوست هم شوند. از سوی دیگر این نوع مواد از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه تر محسوب می شوند اما با این وجود یک ویژگی منفی دارند که شرکت ها تلاش کرده اند با بهره گیری از همین ویژگی موادی را وارد بازار کنند که فاقد این ایراد است. در واقع موبرهای قدیمی و سنتی همگی بوی بسیار نامطبوعی دارند که شرکت ها سعی کردند در تولیدات خود این مشکل را رفع کنند اما به هرحال محصولات شرکتی خواص دیگر موبرهای سنتی را نیز ندارند.

تاثیر نوره در رفع بوی بد زیربغل

اما یکی از کاربردهای دیگر پودرهای موبر نقش آنها در از بین بردن بوی بد زیر بغل است. بطور  مشخص نوره با ترکیباتی که دارد علاوه بر از بین بردن موهای زائد باعث می شود باکتری های موجود در زیربغل نیز از بین بروند که این مسئله موجب رفع بوی بد زیربغل میشود. این ماده به دلیل بهره مندی از آرسنیک می تواند در پیشگیری از انواع سرطان ها مفید باشد و استفاده از آن در زیربغل می تواند شما را از ریسک ابتلاء به سرطان سینه برحذر دارد.

پودرهای بهداشتی در رفع زگیل تناسلی موثرند؟

اما با توجه به اینکه این پودرها در بسیاری موارد برای ناحیه تناسلی نیز کاربرد دارند سئوالات متعددی درباره آنها مطرح است. یکی ازاین سئوالات این است که با توجه به خواص آنها، ممکن است این پودرها در درمان زگیل تناسلی هم نقش داشته باشند؟

در پاسخ به این سئوال باید گفت زگیل تناسلی نوعی بیماری ویروسی است که برای درمان آن اصلا نمی توان سراغ چنین شیوه هایی رفت پس بهتر است بجای اینکه وقت خود را بابت آزمایش این مواد تلف کنید به سراغ دکتر رفته و مشکل خود را به صورت ریشه ای پیگیری کنید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره زگیل تناسلی

چه عواملی باعث ابتلای دختران مجرد به زگیل تناسلی می شود؟

پودرهای موبر و عفونت 

سئوال دیگری که درباره این پودرها مطرح می شود این است که آیا باعث عفونت در ناحیه تناسلی نخواهند شد؟ پاسخ به این سئوال نیز منفی است اما باید توجه داشت استفاده از این مواد برای نقاط حساس از جمله نزدیک چشم ها، نزدیک واژن و هر قسمت از بدن که پوستی نازک و حساس دارد می تواند باعث ایجاد زخم و سوزش شود. به همین دلیل بهتر است از این کار اجتناب کنید.

 

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید