14:55 , 1401/7/20
کد خبر: 000015816
بازدید: 1251

یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد؛

حوزه گردشگری، برگ برنده اقتصاد کشور

کریمی تفرشی گفت: در کشور ما حوزه های بسیاری وجود دارد که علیرغم وجود پتانسیل های فراوان مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته و نیاز به یک تحول اساسی و بازنگری جدی دارد.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، دکتر مهدی کریمی تفرشی، کارشناس اقتصادی اظهار کرد: برای توسعه بخش کشاورزی که کلید رونق اقتصاد غیر نفتی است باید زیر ساخت های کشاورزی اصلاح شود و انگیزه کافی برای کشاورزان و فرصت انعقاد قرارداد بین سرمایه گذاران بخش خصوصی و کشاورزان فراهم شود.

وی افزود: توجه به صنایع تکمیلی و استفاده از حداکثر ظرفیت های موجود در این بخش قطعا به رشد تولید داخلی و افزایش بهره وری کمک شایان توجهی خواهد کرد. امروز با ظهور شرکت های دانش بنیان فضای جدیدی برای فرصت سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کارهای جدید و متعاقبا رونق اقتصادی باز شده اما این بخش برای ایفای نقش فعال در توسعه پایدار اقتصادی به حمایت ویژه دولت نیاز دارد .

حوزه گردشگری به فراموشی سپرده شد

کریمی تفرشی یادآور شد: یکی از بخش های کلیدی که سالهاست مورد بی توجهی واقع شده حوزه گردشگری است که برگ برنده اقتصاد هر کشوری می تواند باشد اما در کشور ما علیرغم وجود پتانسیل های منحصر بفرد اقلیمی و گردشگری استفاده از فرصت های این حوزه گویا به فراموشی سپرده شده و علیرغم جلسات و سخنرانی ها و همایش های بسیاری که برای گسترش این حوزه برگزار می شود هنوز جای یک تحول عظیم در حوزه گردشگری خالی است.

گردشگري ايران، ظرفيت ها و سهم بازار

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: اینکه ما با وجود ظرفیت های عظیم موجود در اقلیم ایران هنوز نتوانسته ایم به خودکفایی کامل برسیم و با تکیه بر واردات غیر ضروری سالانه بخش زیادی از ذخایر ارزی از کشور خارج می شود نیاز به یک بازنگری جدی در سیاست های اقتصادی و نظام مدیریتی کشور دارد.

کریمی تفرشی در پایان گفت: رهایی از وابستگی و رسیدن به خودکفایی و رشد و توسعه اقتصاد غیر نفتی نه تنها تکیه بر دانش و توان فنی نیروهای نخبه کشور را می طلبد بلکه به یک تحول اساسی در سیستم مدیریتی و تصمیمات کلان اقتصادی کشور نیاز دارد و یک نگاه عمیق تر تا بتوان از حداکثر ظرفیت ها و موهبت های خدادادی موجود در این کشور که سالهاست مورد غفلت واقع شده به نحو شایسته بهره برداری کرد. این مهم حاصل نمی شود مگر یک بار برای همیشه از حرف به عمل گرایی روی آوریم .

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید