16:22 , 1401/8/8
کد خبر: 000016282
بازدید: 2230
جشن هالووین کره جنوبی مرگبار شد/ علت حادثه خواننده گروه بی تی اس بود؟

مراسم جشن هالووین در کره جنوبی در حالی برگزار شد که حدود 153 نفر جان خود را بر اثر ازدحام جمعیت از دست دادند. گفته می شود که در بین کشته شدگان اتابع ایرانی نیز وجود داشته است

"هالووین" در کره جنوبی: 153 کشته داد

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، بنابر اخبار اعلام شده مشخص شد 22 نفر از کشته شدگان ازدحام جمعیت جشن هالووین اتباع خارجی هستند. در حالی که در کشور کره جنوبی عزای عمومی اعلام شده است، هنوز هیچ اظهار نظر رسمی در مورد علت ازدحام جمعیت اعلام نشده است. در اخبار رسانه های داخلی؛ ادعا شده بود که در نتیجه آمدن یک چهره مشهور به مکان تفریحی در منطقه، جمعیت به آن سمت هجوم آوردند. 

جشن «هالووین» در سئول، پایتخت کره جنوبی به فاجعه تبدیل شد

در ازدحام جمعیت 153 نفر جان خود را از دست دادند و 82 نفر مجروح شدند که حال 19 نفر از آنها وخیم است.

ازدحام جمعیت در منطقه ایته وون، جایی که مکان‌های تفریحی متمرکز است، رخ داد. تخمین زده می شود که حدود 100000 نفر در جشن هالووین شرکت کردند. دولت شهر سئول اعلام کرد که 355 گزارش از مفقودان مرتبط با این حادثه دریافت کرده است. بیشترین کسانی که جان خود را از دست داده اند در رنج سنی 20 سال هستند.

مقامات گزارش دادند که اکثر کسانی که جان خود را از دست دادند جوانان 20 ساله بودند و 97 زن و 54 مرد در ازدحام جان باختند.

22 نفر از کشته شدگان اتباع خارجی بودند. همچنین اتباع کشورهای چین، ایران، ایالات متحده آمریکا، روسیه، اتریش، ازبکستان، قزاقستان، ویتنام، فرانسه، استرالیا، تایلند، سریلانکا و نروژ نیز در میان آنها حضور دارند.

علت مرگ فوت شدگان هالووین مرگبار کره جنوبی چه بود؟

علل مرگ فوت شدگان هالووین مرگبار کره جنوبی نیز حمله قلبی و خفگی ناشی از له شدن گزارش شده است. پس از این حادثه، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی با دستیاران خود جلسه اضطراری برگزار کرد. سوک یول سپس به منطقه ای که فاجعه رخ داد رفت. 

عزای ملی در کره جنوبی اعلام شد

این حادثه مرگبارترین فاجعه در کره جنوبی از زمان غرق شدن کشتی حامل دانش آموزان دبیرستانی در سفر مدرسه در سال 2014 است که 304 جوان جان خود را از دست دادند.

مراسم هالووین برای اولین بار در 3 سال گذشته به دلیل محدودیت های ویروس کرونا برگزار شد.

رسانه های اجتماعی این خبر را به اشتراک گذاشتند که محصولات شیرینی مانند توزیع شده در هالووین سمی هستند.

ادعای حضور چهره معروف 

در رسانه های محلی کره جنوبی عنوان شد که پس از آمدن نام مشهوری به مکان تفریحی در منطقه، جمعیت به آن سمت هجوم آوردند.

آیا حضور خواننده گروه بی تی اس باعث مرگ مردم در هالووین شد؟

رسانه های محلی کره جنوبی اعلام کردند که به دلیل حضور یک چهره معروف در مراکز تفریحی ایته وون جمعیت مردم به سمت این منطقه رفته و سبب فوت شهروندان کره ای و اتباع خارجی شده است. تا کنون کاربران رسانه های اجتماعی دلایل متفاوتی را برای علت این حادثه مرگبار آنهم در جشن هالووین اعلام کرده اند. البته شایان ذکر است که دولت کره جنوبی تاکنون علت این حادثه مرگبار را اعلام نکرده است. تصور می شود .

نام دقیق ایرانیان فوت شده در مراسم مرگبار هالووین کره جنوبی

در این بین سفارت ایران در کره جنوبی نام ایرانیان فوت شده در تجمعات مرگبار مراسمهالووین کره جنوبی را اعلام کرد. بنابر این اعلامیه ۱- آفاق راست منش، ۲- علی پراکند ، ۳- ریحانه سادات آتشی و ۴- سمیه مقیمی نژاد 4 ایرانی بودند که در این مراسم به دلیل ازدحام جمعیت فوت شده اند

نام یک ایرانی دیگر در میان اسامی فوت شدگان هالووین کره جنوبی

بنابر جدیدترین اخبار اعلام شده علیرضا اولیایی یکی دیگر از افرادی است که در حادثه مرگبار هالووین کره جنوبی به دلیل ازدیاد جمعیت در ایته وون فوت شده است. بدین ترتیب تاکنون 5 ایرانی در حادثه ذکر شده جان خود را از دست داده اند.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید