10:32 , 1401/11/11
کد خبر: 000019542
بازدید: 1228
جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه شریف

دانشگاه شریف با انتشار اطلاعیه ای شرایط پذیرش بدون کنکور دانشجویان ممتاز برای دوره کارشناسی ارشد 1402-1403 را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار آموزش ایونا، بر اساس اعلام این دانشگاه، طبق آئین‌نامه "پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد " وزارت علوم دانشگاه شریف از میان دانشجویان زیر تعداد محدودی دانشجو را جهت ورود به دوره‌های کارشناسی ارشد، بدون آزمون می‌پذیرد:

  1. دانشجویان کارشناسی ورودی نیمسال اول ۱۳۹۸ که در ۸ نیمسال فارغ‌التحصیل می‌شوند
  2.  دانشجویان کارشناسی ورودی ۹۹ که در شش نیمسال فارغ‌التحصیل می‌شوند
  3. دانشجویان دورشته‌ای ورودی ۱۳۹۷ که در ۱۰ نیمسال فارغ‌التحصیل می‌شوند

مهلت ثبت نام برای پذیرش بدون کنکور دانشگاه شریف

در اطلاعیه دانشگاه صنعتی شریف تاکید شده  است: «پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود و متقاضیان می‌بایست درخواست خود را تا تاریخ ۱۲ بهمن ماه سال جاری به صورت الکترونیکی به همراه مدارک لازم، از طریق اتصال به درگاه "https://admission. edu.sharif.edu" ارسال نمایند. 

بیشتر بخوانید:

جزییات "استخدام معلم" با آزمون کارشناسی ارشد

اعلام شرایط ثبت نام دانشجویان دختران افغان در ایران

شرایط ثبت نام برای پذیرش بدون آزمون شریف

حداقل شرایط لازم جهت درخواست به شرح ذیل است: 

متقاضیان باید حداقل سه چهارم از واحدهای دوره کارشناسی تا قبل از شروع نیمسال هفتم تحصیلی(انتهای تابستان ۱۴۰۰ برای ورودی‌های دورشته‌ای ۱۳۹۷ و تابستان ۱۴۰۱ برای ورودی‌های ۱۳۹۸) را گذرانده باشند. 

برای دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته با دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیمسال است. 

دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف باید جزء ۳۰ درصد نخست ورودی‌های کارشناسی رشته مربوطه باشند و بنا بر اعلام این دانشگاه، برای دانشجویان سایر دانشگاه‌ها فعلا ثبت‌نام وجود ندارد. 

از دیگر شرایط پذیرش نیز این است که تحصیلات مقطع کارشناسی متقاضی باید تا پیش از شروع سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به اتمام رسیده باشد. 

بنا بر اعلام این دانشگاه، مدارک دوره‌های مجازی، نیمه حضوری، غیر حضوری، نوبت دوم بدون آزمون، علمی کاربردی، غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی برای ورودی بدون آزمون مورد پذیرش نخواهد بود و درخواست متقاضی فقط برای ورود به یک رشته تحصیلی بررسی خواهد شد. 

مدارک لازم برای ثبت نام در پذیرش بدون آزمون دانشگاه شریف

مدارک مورد نیاز جهت ثبت‌نام در این طرح به شرح ذیل است:

  1. آخرین کارنامه تحصیلی
  2. سوابق علمی پژوهشی
  3. پرداخت مبلغ ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال

بیشتر بخوانید:

80 دانشجوی شریف ممنوع الورود شدند

درخواست عجیب رسایی درباره دانشجویان شریف/ اخراج شوند و ممنوع الخروج

آخرین وضعیت تشکیل کلاس ها در دانشگاه شریف

 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید