17:09 , 1402/1/11
کد خبر: 000022541
بازدید: 1212

امام جمعه قم بیان کرد؛

بدپوششی موجب پیدایش فرزندان نامشروع می‌شود

آیت الله سعیدی گفت: یکی از پیامدهای بدپوششی زمینه سازی برای افزایش فحشا و پیدایش فرزندان نامشروع و بی‌حیثیت شدن خانواده‌ها است، بی‌رونق شدن ازدواج و بالا رفتن طلاق از عوارض دیگر این بلای اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا، در خطبه های نماز جمعه امروز قم آیت الله سیدمحمد سعیدی بیان کرد: « حقیقت تقوا، عبد بودن است و بدون تقوا بندگی خداوند محقق نمی‌شود.»

وی به تفسیر آیه 67 سوره توبه پرداخت و گفت: ««الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ بَعْضُهُمْ مِنْ بَعْضٍ ۚ یَأْمُرُونَ بِالْمُنْکَرِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوفِ؛ مردان و زنان منافق، متّفق با همدیگر و طرفدار یکدیگرند، مردم را به کار بد وا می‌دارند و از کار نیکو منع می‌کنند.»

نماینده ولی فقیه در استان قم افزود: «خداوند در این آیه می‌فرماید که منافقین روند فکری، سنت و سیره یکسان دارند و در یک جبهه هستند، حتی اگر به ظاهر رنگ‌ها و جهت‌های مختلف دارند، فریب نخورید و بدانید که علیه شما هم‌دست هستند.»

بخوانید: علم‌الهدی: آقایان باید به بی‌حجاب تذکر دهند

هر زن ضعیف الایمانی، منافق نیست

او اضافه کرد: « زن ضعیف الایمان زیاد داریم اما هر زن ضعیف الایمانی، منافق نیست. زن منافق کسی است که در ظاهر مسلمان و در باطن کافر است، به مسلمانان آسیب می‌زند، دین و احکام الهی را به سخره می‌گیرد و در مقابل دین سرکش و در مقابل کفر خاضع است.»

تولیت حرم حضرت معصومه (س) ادامه داد: « منافقان اسلام را وارونه می‌خواهد و برعکس مومنین که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، منافق امر به منکر و نهی از معروف می‌کند.منکر عقلی به هر عمل زشتی که عقل آن را بد می‌داند می‌گویند و منکر شرعی آن دسته از منکراتی هستند که شارع نسبت به آن‌ها نظر منفی دارد که شرب خمر، ارتباط نامشروع، بی حجابی و... نمونه هایی از آن‌ها است.»

آیت الله سعیدی گفت: «معروف نقطه مقابل منکر است که به دو دسته عقلی و شرعی تقسیم می‌شود. معروف عقلی آن است که عقل آن را می‌بینید و می‌پذیرد و معروف شرعی نیز شامل عبادات، بندگی خدا، ادای خمس و زکات و... است.»

وی تصریح کرد: «رهبر معظم انقلاب در محفل انس با قرآن توصیه کردند که محافل تلاوت قرآن با تفسیر و ترجمه آیات باشد همچنین قاریان را به خاطر رساندن پیام خدا به دل های مردم، دارای رسالت برجسته دانستند.»

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: «هدف از برخی از تلاوت‌ها آواز خوانی و به رخ کشیدن لحن‌ها و دستگاه‌های موسیقی است که این تلاوت مطلوب اهل بیت(ع) نیست، البته قرائت قرآن با صوت زیبا توصیه شده است. یک قاری قرآن زمانی می‌تواند تاثیر بگذارد که خودش از آیات قرآن تاثیر گرفته باشد.»

وی در ادامه خطبه های دوم خود گفت: «حجاب، وقار و شخصیت زن را افزایش می‎دهد، پوشش اسلامی زمینه‌های فساد را از بین می برد، یکی از پیامدهای بدپوششی زمینه سازی برای افزایش فحشا و پیدایش فرزندان نامشروع و بی‌حیثیت شدن خانواده‌ها است، بی‌رونق شدن ازدواج و بالا رفتن طلاق از عوارض دیگر این بلای اجتماعی است.»

عضو مجلس خبرگان افزود: «امروز برخی از کشورها آمار فرزندان نامشروع شان از فرزندان مشروع بالاتر است که این فرزندان جامعه را دچار بحران می‌کنند. در برخی از کشورها نام پدر از شناسنامه حذف شده است چون پدر معلوم نیست.»

 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید