12:10 , 1401/10/14
کد خبر: 000018208
بازدید: 1275
اینترنت در کل کشور قطع  خواهد شد!

معاون سنجش از قطع شدن اینترنت در کل کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار فناوری ایونا، امروز چهارشنبه 14 دی در برنامه صبح بخیر ایران از صدا و سیما معاون سازمان سنجش اعلام کرد اینترنت در کل کشور قطع می شود که این خبر به سرعت در شبکه های اجتماعی خبرساز شد.

ماجرای قطع اینترنت چیست؟

به گفته مروتی؛ قطعی اینترنت در روز کنکور خواهد بود و همچنین یادآور شده که در سال گذشته نیز در محل برگزاری کنکور قطع نقطه ای اینترنت را داشته ایم.

همچنین مروتی گفت: پارسال در برخی نقاط که اینترنت قطع شد از آنتن های دیگر آنتن گرفته شده بود.

وی بیشتر توضیح داد: در جاهای مختلف توسط آنتن های مختلف پوشش اینترنت انجام می شود. در صورتی که آنتنی قطع باشد از آنتنی که کمی دورتر است خط گرفته می شود.

مروتی در خصوص اینکه اینترنت به طور یکپارچه قطع خواهد شد تصریح کرد: «ما قصد داریم به طور کامل اینترنت را در کل کشور قطع کنیم.»

قطعی اینترنت برای امنیت کنکور

معاون سنجش در پاسخ سوال مجری برنامه صبح بخیر ایران مبنی بر اینکه این روش خیلی منطقی نیست و به هر حال قطع سراسری منجر به آسیب و قطع امور دیگر خواهد شد اظهار کرد: «این موضوع برای چند ساعت می‌ارزد چون سرنوشت افرادی که در کنکور حاضر هستند در آن ساعات رقم می‌خورد.»

به گزارش ایونا، براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور سراسری در دو نوبت برگزار می شود که نوبت اول 29 و 30 دی ماه امسال و نوبت دوم در تاریخ 14 و 15 تیر سال 1402 برگزار خواهد شد.

پیشنهاد قطعی سراسری اینترنت در کل کشور در شرایطی اعلام شده که در هفته گذشته برای برگزاری آزمون های نهایی سال پایانی دبیرستان با تقلب گسترده و لو رفتن سوالات امتحان نهایی مواجه بود. از طرفی در سال های گذشته نیز بعد از آغاز برگزاری آزمون نتایج و پاسخ در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود.

 به نظر می رسد این نوع راهکار قطع یکپارچه اینترنت قطعا امور متفاوت را از جمله امور بانکی، آموزش، درمان و ... را که نیازمند دسترسی یکپارچه به اینترنت پایدار است را متضرر خواهد کرد. تا به این ساعت نیز وزارت ارتباطات نسبت به این طرح واکنشی نشان نداده و باید دید واکنش به این تصمیم چه خواهد بود چنانچه پیش تر وزارت ارتباطات مسئولیت قطع اینترنت در روزهای برگزاری کنکور را به وزارت علوم ارجاع داده و اعلام کرده این وزارت تنها مجری این دستور است.

 

 

 

 

 

 

 

  •  

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید